Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 299
0 medlemmer og 299 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 16-01-2011, 07:12
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Billeder: 12
Har man en BMW så er der jo gratis parkering overalt i byen.
De tror jo bare man er standset for at aflevere en pizza.

Merceren hopper tilfældige mennesker jo ind på bagsædet og råber: Lufthavnen. HURTIGT.

Nej BMW er da en fin slæde det er Merceren og Audierne da også. det er religion som med meget andet, der er gode og dårlige erfaringer med alle mærker.
Men jeg vil aldrig binde mange penge i en bil, Så hellere i en båd.
Jeg har selv en gammel Mondeo 2,5 V6 fra 2000 med +300K på klokken, den går sgu godt til prisen, og jeg elsker lyden.
Mine biler har aldrig været altertavler, de bliver måske vasket hvis jeg gider.
Men de skal være mekanisk OK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
Gammel 16-01-2011, 11:02
Peter508
Gæst

Dette er min 3. Ford vogn, den 1. ( Sierra cosworth ) var en superfed bil, som jeg virkelig var glad for. Det var samtidig min sidste "privat" vogn...

Den 2. havde jeg i 6 måneder, da jeg skiftede job for ca. 3 år siden. Jeg kom fra den nye Passat og var alt andet end begejstret for den Mondeo.

Dårlig samlet, kedelig kabine i det hele taget en kedelig bil....Lige bortset fra motoren som jeg ret hurtig blev meget begejstret for. På daværende tidspunkt havde jeg stadig speedbåd på trailer, og Mondeo'en løb bare afsted med den....

Da den nye Mondeo så kom, var jeg ikke et sekund i tvivl. Designet var langt om længe blevet flot, kabinen er lækker og behagelig at sidde i, udstyrs niveauet er helt perfekt, ja og motoren er stadig fantastisk. Jeg har haft 5 biler fra ny af, og denne er absolut den bedste jeg har haft.

Med hensyn til de der koreanere kontra om tyskerne er bedre kvalitetsmæssigt....Så må jeg bare sige, at jeg kører ca. 65 - 70.000 km om året, og jeg ser dagligt 10 - 15 - 20 år gamle Audi'er / Mercedes'er - Fordvogne osv....Men det er dælme et særsyn at se en 10 år gammel Hyundai....

Jeg har en kammerat som har en Sonata, købt fra ny for 1 1/2 år siden og han er godt nok ked af den. Den larmer, den rasler og han føler ingen køreglæde når han kører i den....

Han købte den grundet prisen, også at han er en stor mand, og der er en del plads i den....

Men som med så meget andet så er biler også et spørgsmål om religion, og man kan finde dårlige eksempler ved alle bil mærker....
Reply With Quote
Gammel 16-01-2011, 11:25
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand

Bopæl: www.nytdrev.dk
Billeder: 20
Jeg har også en Hyundai Santa Fe CRDI, årg. november 2003 med små 450000km på samvittigheden.

Bilen har virkelig knoklet rundt på det europæiske vejnet både med og uden trailer. Det er den bedste bil jeg nogensinde har haft.

Måske med tiden lidt "slap" i ophængene, men fantastisk bil at sidde i.

Motoren brød sammen i februar 2009 ( 387000 km ) og jeg købte en brugt motor fra en defekt bil og monterede i bilen sammen med en ny converter til gearkassen - trailerkørsel med tunge emner er hårdt for gearkassen, så converteren var en udskiftning værdig.

Okey, ikke just en gazelle, men formidabel kørekomfort med lækre polstrede sæder og fuldautomatisk klimaanlæg. Dem savner jeg i ML´eren....

Jeg valgte bilen udelukkende pga. garantien, der blev sat til 3 års 100% garanti uden kilometerbegrænsning. Der har været et par reklamationssager, men Hyundai har løst dette uden at skæve til kilometerantallet. Det sidste der blev skiftet på garantien var turboen og højtrykspumpen efter små 225000 km....
Gammel 16-01-2011, 14:20
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib

Bopæl: MidtSj
Billeder: 57
Thumbs up Hyundai

Har haft min Hyundai galloper i 10år og er stadig glad for den,købte den 1år 47000km gammel.nu står der ca200000.
også er den Ekstrem benzinbesparende da den kører på disel mellem 9 & 10,5 Km per Liter
Reply With Quote
Svar

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump