» Online brugere: 145 |
0 medlemmer og 145 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

16-01-2011, 17:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Citér:
Originally Posted by Chribs
Hvad kører du/i selv i Campion 165 og Peter 508, det må være lækkerier ud fra jeres indlæg angående Huyndai biler  ....
|
Hmm, jeg køre i en ældre Audi A4 avant (stationcar) fra 2004.
dejlig vogn, der føles rigtig behagelig at køre i.
Og JA, jeg kan godt li' "snob" effekten de fire ringe på fronten gir' - man er vel lidt af en drengerøv, trods alt, og jeg føler ikke en Huyndai ville kunne give mig det samme 'kick' som min egen bil gør nu.
(Det på trods af jeg/vi snart har haft den i 4 år nu.)
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

16-01-2011, 17:46
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
Og JA, jeg kan godt li' "snob" effekten de fire ringe på fronten gir' - man er vel lidt af en drengerøv.
|
Ja de ser godt ud.
Jeg ser dem ofte i mit bakspejl.. 
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 16-01-2011 kl. 18:09.
|

16-01-2011, 17:51
|
|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
Hmm, jeg køre i en ældre Audi A4 avant (stationcar) fra 2004.
dejlig vogn, der føles rigtig behagelig at køre i.
Og JA, jeg kan godt li' "snob" effekten de fire ringe på fronten gir' - man er vel lidt af en drengerøv, trods alt, og jeg føler ikke en Huyndai ville kunne give mig det samme 'kick' som min egen bil gør nu.
(Det på trods af jeg/vi snart har haft den i 4 år nu.)
|
Hvilken snobeffekt er der i en A4 Avant ? der er 25 af dem på hver en villavej her i Danmark, det må vist være noget ejerne selv føler
Før den Huyndai jeg har nu, havde jeg en brugt Audi A6 Fsi fra 2006, den var jeg den ulykkelige ejer af i 4 mdr, før jeg fik handlen annulleret pga. gentagne problemer med motoren, da den havde været på værksted 5 gang for den/de samme fejl.
Det skal lige tilføjes, at forhandleren hjalp mig alt det der var muligt og lidt til, og at jeg havde en ny bil til rådighed de gange min egen var på værksted, og annulleringen var en ting vi blev enige om, og ikke et ultimativ krav fra min side. Når den virkede som den skulle kørte den bare lækkert....
Og kigger du på de forskellige tal for biler med flest mekaniske nedbrud som man kan læse en gang imellem i aviser, på nettet og i magasiner, står Audi langt oppe på listerne, hvor biler i den prisklasse slet ikke burde befinde sig... Og inden nogle beder mig om at skaffe alle de tal, tag mit ord for det, eller find dem selv på nettet  . . .
Angående Mercedes, de lavede kvallitets biler engang, de kan man ikke beskylde dem for at have gjort de sidste 20 år, bare tag alle de rust problemer der er med dem, og de har da også en af de ringeste garantier på markedet, det er nok klogt nok....
Jeg har haft 5 stk Mercer. 2 helt nye og 3 brugte, de har alle haft problemer med rust på trods af extra sikring. At jeg har haft flere skyldtes deres motorer som der er utrolig mange kilometer i, samt komforten som er super, og det var vigtigt, da jeg ernærede mig som kørende konsulent i mange år for et Finaniseringsselskab, hovedsaligt med kredit-vurdering af biler.
Den bedste bil jeg har haft til dato set i forhold til prisen, var en Xantia 2, den havde ikke alle de fejl Xantia 1 kæmpede med i årevis, den savner jeg sommetider, men da alternativet til den i dag er en C5, har jeg valgt Citroen fra....
Ellers har jeg haft de fleste biler lige fra Porsche, Corvette LT1 og til 2CV  for at tage yderposterne.....
|

16-01-2011, 18:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Da jeg i 3år arbejdede på et auto værksted der lavede alle biler, der var vores største kunder , citroen, nissan, Renault, og alfa. Men de franske har mange el problemer så mange at jeg aldrig ville råde nogle eller købe en. Jeg har selv haft en Laguna V6 og efter de første 14 dage hvor farten var fed! Tog fejlene over og jeg blev sindsyg! Franske biler har fed komfort lige ud, men i sving kan msn lige så godt sidde i en te kop så meget som de gynger. A4 har høj status trods de mange på vejene, ligeledes den nyere Passat. Den viser jeg køre bil og jeg kan lide og se godt ud i min bil. Mercedes og rust sygdomme er rigtigt men problemerne er ovre så den duer ikke, der største problem var i sprinter, vito. Der er jo en grund til de fleste pendler biler og ikke mindst hyppigst valgt leasing biler er : Passat, A4, golf, althea, Octavia. Alle vw Audi technic! På biler der ruller over 40.000km om året er drift sikkerhed en høj factor! Store maskiner er altid fedt uanset om de sidder i en genesis eller i en e500  jeg kan virkelg ikk forstå det du skriver når du netop skriver du har/laver kredit vurderinger af biler og konsulent bistand m.m og læser diverse test, jeg forstår det altså ikke, det ved siden a hinanden 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

16-01-2011, 18:38
|
|
Den med rust og Mercedes er et long gone problem...og trods det problem så ser jeg stadig flere Mercedes fra 90'erne, hvor problemet var, end jeg ser koreanske mærker....
Trods det at antalsmæssigt er der solgt flere koreanere....
Da jeg i sin tid skulle have min Passat, var det tankevækkende at den i leasingsydelse kostede præcis det samme som en Mazda6, trods det at den var 125.000,- dyrere i indkøb.
Men det var udelukkende grundet at Mazda'en havde et væsentligt højere værditab pr kørte kilomet end VW'en havde....
Og iøvrigt også en tanke værd at Kia, Hyundai bilerne ( uanset model ) ligger væsentligt højere i leasingsydelse end biler der er noget dyrere. Det er igen et udtryk for værditab pr kørt km....
|

16-01-2011, 19:14
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Den med rust og Mercedes er et long gone problem...og trods det problem så ser jeg stadig flere Mercedes fra 90'erne, hvor problemet var, end jeg ser koreanske mærker....
Trods det at antalsmæssigt er der solgt flere koreanere....
Da jeg i sin tid skulle have min Passat, var det tankevækkende at den i leasingsydelse kostede præcis det samme som en Mazda6, trods det at den var 125.000,- dyrere i indkøb.
Men det var udelukkende grundet at Mazda'en havde et væsentligt højere værditab pr kørte kilomet end VW'en havde....
Og iøvrigt også en tanke værd at Kia, Hyundai bilerne ( uanset model ) ligger væsentligt højere i leasingsydelse end biler der er noget dyrere. Det er igen et udtryk for værditab pr kørt km....
|
Om rust problemerne med Mercedes er long gone eller ej, ved jeg ikke, men vi skal kun tilbage til 2 til 3 år gamle Mercedes for at finde problemet ifølge de medlemmer der klager deres nød i medlemsbladet...
At biler fra Korea ruster, er ingen stor hemlighed, deres biler er for det første ikke lavet til Danske eller lign. forhold, og de fleste modeller koster en brøkdel af hvad Mercedes koster, og Mercedes bliver altså lavt få hundrede kilometer fra Danmark, så at de har haft et så massivt rust problem er for dårligt, især set i lyset af de priser de koster...
Og så har de en utrolig dårlig rustgaranti og en skammelige kulancebehandlinger over for deres kunder....
Lad mig lige slå fast, jeg har ikke købt min nuværende bil fordi den skal udstråle nogen former for effekter, købet af den har jeg forklaret i et andet svar her i denne tråd.
Nicolaj, læs da mine svar, jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at min bil er bedre en andre mærker, og jeg føler mig ikke trådt over tæerne. Jeg kunne godt fornemme du blev lidt forærmet da jeg påpegende Mercedes rustproblem ...
At jeg lagde det med min bil op var altså en joke, det troede jeg enhver kunne forstå.....Det er alså dig der bliver personlig nu, måske du også skulle se mine smiley´s...
At jeg efterfølgende prøver at siger at biler er en trossag, for vi har alle dårlige og gode erfarringer med de forskellig mærker...
At du har haft 17 biler på meget får år, gør vel heller ikke dig til expert, det lyder da mere som om du ikke har været for heldig med at vælge den rette
Bilsnak er tilsyneladende et interresant emne for mange af os, skal vi ikke flytte det over i den tråd der netop er blevet oprettet til formålet 
Sidst redigeret af Chribs; 16-01-2011 kl. 19:24.
|

16-01-2011, 18:38
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Da jeg i 3år arbejdede på et auto værksted der lavede alle biler, der var vores største kunder , citroen, nissan, Renault, og alfa. Men de franske har mange el problemer så mange at jeg aldrig ville råde nogle eller købe en. Jeg har selv haft en Laguna V6 og efter de første 14 dage hvor farten var fed! Tog fejlene over og jeg blev sindsyg! Franske biler har fed komfort lige ud, men i sving kan msn lige så godt sidde i en te kop så meget som de gynger. A4 har høj status trods de mange på vejene, ligeledes den nyere Passat. Den viser jeg køre bil og jeg kan lide og se godt ud i min bil. Mercedes og rust sygdomme er rigtigt men problemerne er ovre så den duer ikke, der største problem var i sprinter, vito. Der er jo en grund til de fleste pendler biler og ikke mindst hyppigst valgt leasing biler er : Passat, A4, golf, althea, Octavia. Alle vw Audi technic! På biler der ruller over 40.000km om året er drift sikkerhed en høj factor! Store maskiner er altid fedt uanset om de sidder i en genesis eller i en e500  jeg kan virkelg ikk forstå det du skriver når du netop skriver du har/laver kredit vurderinger af biler og konsulent bistand m.m og læser diverse test, jeg forstår det altså ikke, det ved siden a hinanden 
|
Det er flere år siden jeg var konsulent, jeg har også handlet med biler i flere år, så jeg ved altså en del om biler... Hvad har det med at aviser sommetider laver en karakterlister over biler i deres biltillæg osv. og at jeg læser dem at gøre ? Jeg forstår ikke koblingen ? Min interresse for biler er da ikke væk eller svækket fordi jeg har arbejdet med dem i mange år tværtimod....
At Mercedes måske har løst deres rustproblem de sidste par år, fritager dem ikke for at have haft urimeligt mange problemer på den front, jeg er medlem af FDM og før bladet motor, og der er jævnligt medlemmer der klager over deres nyere Mercer har rust i dørene osv...
Sidst redigeret af Chribs; 16-01-2011 kl. 19:03.
|

16-01-2011, 18:52
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
I bund og grund tror jeg altså du er blevet "trådt over tæerene"  , det var jo en god joke med at der bliver brugt benzin så ligger du en Hyndai op og det driller vi dig lidt med, men du så vist ikke vores smileyer, for det jo ikke muderkastning. Men i det du vælger at dreje den over på hvor god en bil det er i forhold til Mercedes, Ford, und so weiter, der går du personligt efter de biler dem som drillede dig har
Det muligt du ved en masse om biler og har handlet med dem, men gør jeg ikke os det? Jeg er 21år og har haft 17 biler.. Skal jeg blive ved? Min far har sejlet supertanker, og han har en overarm så stor  Det jo ligegyldigt for fan, jeg har handlet med folk der garanteret har en formue så stor fordi de tjener STORT på sort handel med biler, men det gør sku ikke at de ved noget som helst om det
Mercedes har haft rust problemer oh yes! Men tænk os over hvilke KM de har på vejene, ikke mindst som taxa'er chauførvogne, pendler vogne.
Motorer? de brækkede sig sjælendt. MEN! Jeg har dog haft en Vito, den døde efter 10.000km i mit ejerskab, der røg toppakningen som var deres store svaghed, 320.000km. Jeg fik min bedste ven til at total renovere den, og idag køre den stadig Perfekt! 350.000km ( Solgt ).
På værkstedet hvor jeg var skiftede vi os "mange" motorer i Ford Escort 1.6, maskinerne havde kørt meget forskelligt med km, men nogle uden vand og olie, derfor kalder jeg det ikke en dårlig bil, og valgte sådan en som bil til min svoger og søster da de flyttede til Dk igen. At motoren springer i luften i en ford gør det ikke til en dårlig bil, det kaldes dårligt ejerskab, Hov skal der kigges efter engang i mellem?
Jeg køre på mit nye job min. 35.000km om året, kun til job, derfor har jeg valgt at køre en bil jeg stoler på hver dag og det er hver eneste dag.
Det ville jeg ikke gøre i en Hyndai, heller ikke i en Kia, til trods for min fars problem frie kørsel med over 300.000km igennem 5år. Hans diesel spinner ass new.
Hvordan du end drejer den kan du ikke kategorisere en Japansk,Koreansk,Fransk bil med en Tysk-Svensk.
De er ikke samlet ens og de stabiliteten er i FDM's test langt større i en Volvo,Saab,Bmw,Vw,Mercedes ved mange km årlig i forhold til en Hyndai,Kia,SaanYoung,Europa Cheverolet.
( er der måske aldrig nogle læser problemer med Hyndai i FDM, Jeg holder også bladet,  )

__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

16-01-2011, 19:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Nu er der jo stor forskel på hvilke krav man stiller til sin bil. De der har et stort kørselsbehov stiller selvfølgelig andre krav end mig som kun skal hen til brugsen  min Kia er lige blevet et år og har kun kørt knap 7000 km, vi har ingen kørlselsbehov, kun dovenskab. Bilen kostede 125.000 og har 7 års garanti, så kan den holde 7 år uden de store problemer kan den skrottes og jeg har haft en billig bil til ca 15.000 om året + service. Havde jeg købt en bil til 300.000-400.000 ville værditabet nok være næsten det samme efter 7 år
PS. Min Kia er ikke lavet i Korea men i Europa.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

16-01-2011, 19:53
|
|
Jeg poster lige et svar i Ulmans tråd....
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,626
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, TWTRashad6 |
|