» Online brugere: 161 |
0 medlemmer og 161 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

28-01-2014, 07:06
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Peter lå du også i Kolding sydhavnene her i sommer ?
Der var vi da lige en tur forbi i båden for at hilse på en bekendt, John Høgh der også sejler Coronet 31aft.
Ulman, kan din båd nøjes med en liter pr. Sømil ?
Det er sgu vildt flot.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

28-01-2014, 08:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Talene passer sku meget godt!
Når vi sejler på weekendtur får den mere gas end normalt, så beregner jeg 1L pr. Sømil for begge maskiner. Det svare til 9-12knob.
Når vi sejler langt og økonomoisk så går vi 1,6L pr. sømil for begge maskiner og det er ved 6,9-7,4knob alt efter strøm og vind forhold.
Det betyder på vores båd rigtig meget for brændstofforbruget om bunden og drev samt propeller er rene, derfor sejler jeg båden ind typisk hver 6 uge i sæsonen på lavt vand og børster den ren.
Glæd jer ! Det er en FED måde at holde ferie og ikke mindst lade energien i kroppen op på
God tur!
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

28-01-2014, 09:02
|
|
Ja jeg lå i syd havnen.
Er det John der også har en Nauticat ?
Ham lå vi ved siden af med den nye båd sidst på sæsonen.
|

28-01-2014, 12:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Øv. Jeg vil også! 
|

28-01-2014, 15:20
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Talene passer sku meget godt!
Når vi sejler på weekendtur får den mere gas end normalt, så beregner jeg 1L pr. Sømil for begge maskiner. Det svare til 9-12knob.
Når vi sejler langt og økonomoisk så går vi 1,6L pr. sømil for begge maskiner og det er ved 6,9-7,4knob alt efter strøm og vind forhold.
Det betyder på vores båd rigtig meget for brændstofforbruget om bunden og drev samt propeller er rene, derfor sejler jeg båden ind typisk hver 6 uge i sæsonen på lavt vand og børster den ren.
Glæd jer ! Det er en FED måde at holde ferie og ikke mindst lade energien i kroppen op på
God tur!
|
Der må være sneget sig en regnefejl ind der Nico, den bruger vel ikke mere brændstof ved lavere fart ?
Peter: jep det er ham med Nauticatten.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

28-01-2014, 18:07
|
|
Jamen hvis I kommer herned af igen, så giv lyd, der er altid en kold ombord 
|

28-01-2014, 18:09
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Will do :-)
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

29-01-2014, 07:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
ZzzzzzzzzZZZZzzzzz - Byt lige om på tallene så vi på rette kurs igen  sorry
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

29-01-2014, 14:19
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Peter lå du også i Kolding sydhavnene her i sommer ?
Der var vi da lige en tur forbi i båden for at hilse på en bekendt, John Høgh der også sejler Coronet 31aft.
Ulman, kan din båd nøjes med en liter pr. Sømil ?
Det er sgu vildt flot.
|
Jeg ved det ikke.
Måske er det bare 1 km/l.
Under alle omstændigheder skal jeg ramme et nogenlunde realistisk antal sømil og så må jeg finde ud af hvor meget jeg bruger i gennemsnit.
Hvad bruger I andre?
Er der nogen med 5.0 MPI benzin-motor?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

29-01-2014, 21:17
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
|
|
Halløj.
Så vidt jeg husker bruger vi omkring 1,8 til 2,+ per sømil under cruise... ca 22- 24 sm. Vi har ca 378 ltr benz ombord så det giver en rimelig rækkevidde... til næste tank. Det jeg har bidt mærke i er at det ikke er alle havne der har benzin på selve havneområdet når vi skal bunke ( incl Dragør). Det er noget der er vigtigt for mig når vi planlægger tur. Gider ikke gå flere km med dunke.. Var fx i Rørvig og Lynæs er nærmest med benzin på havnen.. Så inden du sejler videre til sj. odde var det måske godt at fylde op der. Jeg foretrækker så vidt det er muligt at gå ud med fyldt tank...
J
__________________
Jimmy L
2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
|

29-01-2014, 23:58
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Helt enig
Jeg gider heller ikke rende rundt med dunke på ferien.
Jeg finder de havne der har benzin og de ryger på ruteplanen.
Tak for tippet.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

30-01-2014, 08:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Her er lidt hjælp til turen
Sakset fra Baylinerfan.dk
http://baylinerfan.dk/download/benzin.pdf
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

30-01-2014, 17:43
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Horsens
Indlæg: 204
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
|
Er desværre ikke helt opdateret.
Var i Assens i sommers og der var der kun diesel og ca. 400 meter til den lokale OK tank.
Juelsminde har også fået tankanlæg med både benzin og diesel.
Har personligt ikke noget imod at pendle lidt frem og tilbage med en dunk. Det gjorde vi i Assens. Tankede 125 liter til en rigtig god pris og der var citycykler på havnen man kunne låne. Ellers koster specielt benzin ofte kassen på havneanlæggene. Eneste undtagelse er nok Juelsminde og Fåborg, der er priserne rimelige.
Men ellers fin oversigt.
__________________
Monterey 262 cruiser
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
tidligere båd:
Monterey 2100 CC
Volvo AQ260, DP 290
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
Sidst redigeret af kjaerlarsen; 30-01-2014 kl. 17:51.
|

30-01-2014, 18:17
|
|
Kolding passer heller ikke..
I sydhavnen er der både diesel og benzin, og bassinet er dejlig bredt ved standeren, så det er nemt at have med at gøre :-)
|

06-02-2014, 07:02
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Ulman, jeg fandt denne test som giver et fingerpeg om forbruget på motorbåde i vores størrelse.
God læselyst :-)
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,903
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DavidWipse |
|