» Online brugere: 144 |
0 medlemmer og 144 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

28-01-2014, 08:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Talene passer sku meget godt!
Når vi sejler på weekendtur får den mere gas end normalt, så beregner jeg 1L pr. Sømil for begge maskiner. Det svare til 9-12knob.
Når vi sejler langt og økonomoisk så går vi 1,6L pr. sømil for begge maskiner og det er ved 6,9-7,4knob alt efter strøm og vind forhold.
Det betyder på vores båd rigtig meget for brændstofforbruget om bunden og drev samt propeller er rene, derfor sejler jeg båden ind typisk hver 6 uge i sæsonen på lavt vand og børster den ren.
Glæd jer ! Det er en FED måde at holde ferie og ikke mindst lade energien i kroppen op på
God tur!
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

28-01-2014, 09:02
|
|
Ja jeg lå i syd havnen.
Er det John der også har en Nauticat ?
Ham lå vi ved siden af med den nye båd sidst på sæsonen.
|

28-01-2014, 12:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Øv. Jeg vil også! 
|

28-01-2014, 15:20
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Talene passer sku meget godt!
Når vi sejler på weekendtur får den mere gas end normalt, så beregner jeg 1L pr. Sømil for begge maskiner. Det svare til 9-12knob.
Når vi sejler langt og økonomoisk så går vi 1,6L pr. sømil for begge maskiner og det er ved 6,9-7,4knob alt efter strøm og vind forhold.
Det betyder på vores båd rigtig meget for brændstofforbruget om bunden og drev samt propeller er rene, derfor sejler jeg båden ind typisk hver 6 uge i sæsonen på lavt vand og børster den ren.
Glæd jer ! Det er en FED måde at holde ferie og ikke mindst lade energien i kroppen op på
God tur!
|
Der må være sneget sig en regnefejl ind der Nico, den bruger vel ikke mere brændstof ved lavere fart ?
Peter: jep det er ham med Nauticatten.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

28-01-2014, 18:07
|
|
Jamen hvis I kommer herned af igen, så giv lyd, der er altid en kold ombord 
|

28-01-2014, 18:09
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Will do :-)
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

29-01-2014, 07:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
ZzzzzzzzzZZZZzzzzz - Byt lige om på tallene så vi på rette kurs igen  sorry
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,594
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, evelynus10 |
|