|
 |

15-03-2013, 14:26
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Jeg ville give presseningen en god imprægnering, og så tage bestik af situationen derfra.

15-03-2013, 14:36
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
|
|
Citér:
Originally Posted by Rolf T
Jeg ville give presseningen en god imprægnering, og så tage bestik af situationen derfra.
|
Det hele drejer sig om at jeg ikke føler det kan være rimeligt at min kaleche ender med at se ud som den gør?
Indtil videre har Kalechesmeden nægtet at tage ansvar og så ender jeg jo med selv at måtte farve eller imprægnere den og så tage bestik derfra.
Jeg vil jo mene at det er Kalechesmeden som skal farve den eller imprægnere den eller gøre hvad der nu skal til for at min kaleche igen bliver ensfarvet...som et minimum burde de tilbyde en god kompensation.
Og jeg vil da lige nævne at skaderne faktisk er tydeligere irl end på billedet 
|

15-03-2013, 14:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Hvad så med bilen man kører i vaskehal - med tiden kommer der også vaskestriber i lakken. Skal man så også have kompensation for det på tankstationen eller hos producenten af vaskemaskinen fordi det ikke står nævnt på et skilt ved vaskehallen eller bag på bon´en....?
Mange ting mister farveglansen med tidens slid, sol og i dette tilfælde også, når havvandet rammer kalechen.
Imellem linierne kan jeg fornemme, at du måske inderst havde en forestilling om, at kalechen blev som ny, hvis den fik en vask.

15-03-2013, 14:48
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
|
|
Citér:
Imellem linierne kan jeg fornemme, at du måske inderst havde en forestilling om, at kalechen blev som ny, hvis den fik en vask.
|
Overhovedet ikke...havde bare en forestilling om at den ville blive ren og ikke misfarvet.
Du skal regne med at den var helt fint blå uden fejl i farven inden Kalechesmeden fik fat i den...
|

15-03-2013, 16:28
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2013
Bopæl: Liseleje
|
|
Det er jo noget vrøvl at begynde at sammenligne en billak med en kaleche som er imprægneret! Kaleche smeden som har 30 års erfaring skulle selvfølgelig have sørget for at kalechen var HELT tør efter vasken inden han foldede den og pakkede den ind.
Punkt 2 skulle han måske overveje at give både bedre information, og frem for alt bedre service og erkende sit ansvar.
Og det er jo ikke noget med en kaleche skal være som ny efter vask, men den skal vel ikke vaskes med et "stribet" vaskepulver..?
Kaleche Smeden bør imprægnere for deres regning!
|

15-03-2013, 21:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Årsagen kan måske også være, at farvekvaliteten i den indleverede kaleche er mindre god, så ved en vask kommer der "striber" i - det er vel ikke "vaskemandens" skyld ?
Tråden ligner efterhånden "Nationen"...... 
Sidst redigeret af Miss Mancini; 15-03-2013 kl. 21:16.
|

15-03-2013, 22:33
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
|
|
Citér:
Årsagen kan måske også være, at farvekvaliteten i den indleverede kaleche er mindre god, så ved en vask kommer der "striber" i - det er vel ikke "vaskemandens" skyld ?
Tråden ligner efterhånden "Nationen"...... 
|
Så skulle vaskemanden evt. have nævnt overfor kunden at der var en risiko for "striber" - eller hvad siger du Rolf T?
|

16-03-2013, 04:12
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by dhnmdst
Så skulle vaskemanden evt. have nævnt overfor kunden at der var en risiko for "striber" - eller hvad siger du Rolf T?
|
Kalechesmeden kender jeg som kunde og kollega inden for bådfaget, og har alid mødt en seriøs og professionel behandling hos dem.
I tråden kender vi kun din udlægning af sagen, og ikke modpartens.
Min sammenligning med vaskehallen går på de vaskestriber/små ridser som børsterne kan forårsage ved mange gange vask, og det står ikke nævnt, når man vasker bilen.

15-03-2013, 22:55
|
|
Det er vel ikke sådan at du tilfældigvis kender kaleche manden Rolf ?
Hvis du kører en bil ind i en vaskehal, og den efter en vask får ridser, så vil du vel kontakte selskabet bag vaskehallen, og forvente at skaden på din bil blev udbedret ? Uanset alder og stand af din bil....
Jeg mener på ingen måde at denne tråd minder om Nationen....
Til gengæld mener jeg at kalechemandens niveau her, er noget tættere på Kontant....
Jeg er klar over, at vi kun har den ene parts side i den sag her, men ud fra det beskrevne her ville jeg skabe mig fuldstændig rundt på gulvet, hvis det var mig der fik den behandling.
Som tidligere skrevet ville jeg starte med forbruger ombudsmanden....
|

15-03-2013, 23:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
|
|
Der er ingen tvivl om at kalechemanden skulle have nævnt disse forhold så man selv kunne afgøre om det ville være risikoen værd. Jeg syntes bare det ser meget mærkelig ud at farven forsvinder i striber på kryds og tværs på den kaleche, og er af den overbevisning at en ny vask og en imprænering vil fjerne striberne, men der bør kalechemanden så også være behjælpelig og ikke bare afvise. Er det en kalechemand der ved hvad han har med at gøre.
At sammenligne med en vaskehal til bilen går sgu ikke, for i alle de vaskehal jeg har haft min bil i står der på store skilte PÅ EGEN ANSVAR 

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

15-03-2013, 23:40
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: bogense
|
|
og selvom der på skiltene i vaskehallen står på eget ansvar, er de stadig forpligtiget til at dække hvis den flår standard trim af bilen, fx lister eller original monteret hækspoiler mm. eller forårsager store ridser. en forbruger har jo ikke en chance for at vide noget om, om deres børster mm er i orden.
Det er derfor man efterhånden laver alt det man kan selv, for profferne laver det ikke en skid bedre og garanti og kundeservice er efterhånden en by i rusland, da mange firmaer kører mindre godt efter krisen
|

19-03-2013, 20:32
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
|
|
Citér:
Hvad så med bilen man kører i vaskehal - med tiden kommer der også vaskestriber i lakken. Skal man så også have kompensation for det på tankstationen eller hos producenten af vaskemaskinen fordi det ikke står nævnt på et skilt ved vaskehallen eller bag på bon´en....?
Mange ting mister farveglansen med tidens slid, sol og i dette tilfælde også, når havvandet rammer kalechen.
|
Nu er det jo sådan at hvis man renser noget man ikke er sikker på er farveægte, så skal man lave en lille renseprøve et diskret sted, inden man går igang.
I bedste fald har de jo så totalt fejlbedømt stoffets evne til at blive renset på den måde det er blevet gjort og det må de da med respekt for sig selv tage på deres kappe.
Du skriver et par gange at han skal prøve at give det en gang imprægnering, formoder at du er vidende om at alle muligheder for at køre en klagesag forsvinder hvis man gør dette ?
Syntes da det er helt fint at man lige vil lufte sin harme og frustration,hvilket de fleste af os vel syntes er ok , men syntes da absolut at det herfra skal køre via forbrugerstyrelsen så det ikke bare ender i sure opstød, dette her er jo en sag der må køre lige efter bogen som det gør med renserier der har hærget dit jakkesæt og lign, for der er vel ingen der er itvivl om at renserier har ansvar for om de bruger det rette rensemiddel til produktet, eller takker nej til opgaven. De er jo de profesionelle ??
Sidst redigeret af Hugoianer; 19-03-2013 kl. 20:37.
|

20-03-2013, 09:15
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
|
|
Må iøvrigt gøre opmærksom på at Forbrugerstyrelsen ikke modtager klagesager på både og tilbehør! Ja det lyder fuldkommen ondsvagt, men sådan er det! De henviser istedet til advokatvagten eller domstolene!
Jeg lavede sidste år en online klagesag via www.forbrug.dk på en TrackMate gps-tracker jeg havde købt som var under al kritik. Når man opretter en sag skal man vælge kategori hvor jeg valgte "Både og tilbehør" og derefter får man beskeden om at de ikke kan behandle min klagesag! Jeg valgte istedet at oprette min sag under en anden kategori, da min tracker jo fint kan bruges til mange andre ting end en båd! I første omgang kiggede de på sagen og sendte forhandleren af trackeren et brev med en senest svar dato. Forhandleren reagerede ikke og de sendte en rykker med en ny dato. Forhandleren reagerede stadig ikke og Forbrugerstyrelsen konkluderede nu at det jo var bådtilbehør og at de derfor ikke kunne hjælpe mig! Jeg skrev så tilbage at det kunne jeg ikke forstå, for de havde jo netop selv godtaget sagen og kontaktet forhandleren og iøvrigt var det jo et produkt som også kunne bruges til alt muligt andet end på en båd, så bare fordi jeg havde brugt den på en båd, så ville de samme problemer med produktet jo være der selvom jeg havde brugt den til andre ting!
|

20-03-2013, 09:58
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Må iøvrigt gøre opmærksom på at Forbrugerstyrelsen ikke modtager klagesager på både og tilbehør! Ja det lyder fuldkommen ondsvagt, men sådan er det! De henviser istedet til advokatvagten eller domstolene!
Jeg lavede sidste år en online klagesag via www.forbrug.dk på en TrackMate gps-tracker jeg havde købt som var under al kritik. Når man opretter en sag skal man vælge kategori hvor jeg valgte "Både og tilbehør" og derefter får man beskeden om at de ikke kan behandle min klagesag! Jeg valgte istedet at oprette min sag under en anden kategori, da min tracker jo fint kan bruges til mange andre ting end en båd! I første omgang kiggede de på sagen og sendte forhandleren af trackeren et brev med en senest svar dato. Forhandleren reagerede ikke og de sendte en rykker med en ny dato. Forhandleren reagerede stadig ikke og Forbrugerstyrelsen konkluderede nu at det jo var bådtilbehør og at de derfor ikke kunne hjælpe mig! Jeg skrev så tilbage at det kunne jeg ikke forstå, for de havde jo netop selv godtaget sagen og kontaktet forhandleren og iøvrigt var det jo et produkt som også kunne bruges til alt muligt andet end på en båd, så bare fordi jeg havde brugt den på en båd, så ville de samme problemer med produktet jo være der selvom jeg havde brugt den til andre ting!
|
Vil det sige at du ikke fik noget ud af din klage overhovedet?
|

20-03-2013, 10:07
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
|
|
Citér:
Vil det sige at du ikke fik noget ud af din klage overhovedet?
|
Ja intet! Fik mine 100 kr. igen som det koster at oprette en sag!
|

20-03-2013, 09:59
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by Hugoianer
Nu er det jo sådan at hvis man renser noget man ikke er sikker på er farveægte, så skal man lave en lille renseprøve et diskret sted, inden man går igang.
I bedste fald har de jo så totalt fejlbedømt stoffets evne til at blive renset på den måde det er blevet gjort og det må de da med respekt for sig selv tage på deres kappe.
Du skriver et par gange at han skal prøve at give det en gang imprægnering, formoder at du er vidende om at alle muligheder for at køre en klagesag forsvinder hvis man gør dette ?
Syntes da det er helt fint at man lige vil lufte sin harme og frustration,hvilket de fleste af os vel syntes er ok , men syntes da absolut at det herfra skal køre via forbrugerstyrelsen så det ikke bare ender i sure opstød, dette her er jo en sag der må køre lige efter bogen som det gør med renserier der har hærget dit jakkesæt og lign, for der er vel ingen der er itvivl om at renserier har ansvar for om de bruger det rette rensemiddel til produktet, eller takker nej til opgaven. De er jo de profesionelle ??
|
Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ved kalechen lige nu - giver lige Kalechesmeden en chance for at komme på banen først...
|

16-03-2013, 09:28
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
|
|
Citér:
Det hele drejer sig om at jeg ikke føler det kan være rimeligt at min kaleche ender med at se ud som den gør?
Indtil videre har Kalechesmeden nægtet at tage ansvar og så ender jeg jo med selv at måtte farve eller imprægnere den og så tage bestik derfra.
Jeg vil jo mene at det er Kalechesmeden som skal farve den eller imprægnere den eller gøre hvad der nu skal til for at min kaleche igen bliver ensfarvet...som et minimum burde de tilbyde en god kompensation.
Og jeg vil da lige nævne at skaderne faktisk er tydeligere irl end på billedet 
|
Vores kaleche er fra det omtalte firma... 7 år gammel.. fulgte med båden da vi købte.. sidste år vaskede vi den selv, et ikke helt lille job, men fruen ringede til dem for at høre med hensyn til imprægnering, og der sagde de også at det ikke var nødvendigt at gøre, kun omkring syninger og lynlåse..
(Samme blok de er bygget over).
|

16-03-2013, 09:54
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
|
|
Jeg gik til Kalechesmeden fordi jeg havde fået dem anbefalet...
I øvrigt har jeg gjort Kalechesmeden opmærksom på denne tråd, så de ved den eksisterer og de burde måske kigge på den og komme med deres version...
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|