» Online brugere: 273 |
0 medlemmer og 273 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

20-03-2013, 09:15
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Må iøvrigt gøre opmærksom på at Forbrugerstyrelsen ikke modtager klagesager på både og tilbehør! Ja det lyder fuldkommen ondsvagt, men sådan er det! De henviser istedet til advokatvagten eller domstolene!
Jeg lavede sidste år en online klagesag via www.forbrug.dk på en TrackMate gps-tracker jeg havde købt som var under al kritik. Når man opretter en sag skal man vælge kategori hvor jeg valgte "Både og tilbehør" og derefter får man beskeden om at de ikke kan behandle min klagesag! Jeg valgte istedet at oprette min sag under en anden kategori, da min tracker jo fint kan bruges til mange andre ting end en båd! I første omgang kiggede de på sagen og sendte forhandleren af trackeren et brev med en senest svar dato. Forhandleren reagerede ikke og de sendte en rykker med en ny dato. Forhandleren reagerede stadig ikke og Forbrugerstyrelsen konkluderede nu at det jo var bådtilbehør og at de derfor ikke kunne hjælpe mig! Jeg skrev så tilbage at det kunne jeg ikke forstå, for de havde jo netop selv godtaget sagen og kontaktet forhandleren og iøvrigt var det jo et produkt som også kunne bruges til alt muligt andet end på en båd, så bare fordi jeg havde brugt den på en båd, så ville de samme problemer med produktet jo være der selvom jeg havde brugt den til andre ting!
|

20-03-2013, 09:58
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Må iøvrigt gøre opmærksom på at Forbrugerstyrelsen ikke modtager klagesager på både og tilbehør! Ja det lyder fuldkommen ondsvagt, men sådan er det! De henviser istedet til advokatvagten eller domstolene!
Jeg lavede sidste år en online klagesag via www.forbrug.dk på en TrackMate gps-tracker jeg havde købt som var under al kritik. Når man opretter en sag skal man vælge kategori hvor jeg valgte "Både og tilbehør" og derefter får man beskeden om at de ikke kan behandle min klagesag! Jeg valgte istedet at oprette min sag under en anden kategori, da min tracker jo fint kan bruges til mange andre ting end en båd! I første omgang kiggede de på sagen og sendte forhandleren af trackeren et brev med en senest svar dato. Forhandleren reagerede ikke og de sendte en rykker med en ny dato. Forhandleren reagerede stadig ikke og Forbrugerstyrelsen konkluderede nu at det jo var bådtilbehør og at de derfor ikke kunne hjælpe mig! Jeg skrev så tilbage at det kunne jeg ikke forstå, for de havde jo netop selv godtaget sagen og kontaktet forhandleren og iøvrigt var det jo et produkt som også kunne bruges til alt muligt andet end på en båd, så bare fordi jeg havde brugt den på en båd, så ville de samme problemer med produktet jo være der selvom jeg havde brugt den til andre ting!
|
Vil det sige at du ikke fik noget ud af din klage overhovedet?
|

20-03-2013, 10:07
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by dhnmdst
Vil det sige at du ikke fik noget ud af din klage overhovedet?
|
Ja intet! Fik mine 100 kr. igen som det koster at oprette en sag!
|

20-03-2013, 10:31
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Ja intet! Fik mine 100 kr. igen som det koster at oprette en sag!
|
Hvor er det langt ude ikke at tage sig af sager med både.
|

20-03-2013, 12:40
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
|
|
Citér:
Originally Posted by dhnmdst
Hvor er det langt ude ikke at tage sig af sager med både.
|
Virker altså mystiskt, for både er jo på som førstevalg i rubrik med både og cykler, når man kigger på deres side, så tror at jeg ville prøve alligevel da den her sag jo er at sidestille med et renseri, hvilket er et område hvor de har haft mange sager. Kan forestille mig at de pga manglede ekspertise har meldt pas til det elektroniske grej
https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx
My bad, søger man herfra på feks sejl, kommer man til en ny menu hvor man støder på denne:
https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx
Noget siger mig at de trænger til at få lidt styr på deres side :-(
|

20-03-2013, 12:46
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
|
|
Citér:
Originally Posted by Hugoianer
Virker altså mystiskt, for både er jo på som førstevalg i rubrik med både og cykler, når man kigger på deres side, så tror at jeg ville prøve alligevel da den her sag jo er at sidestille med et renseri, hvilket er et område hvor de har haft mange sager. Kan forestille mig at de pga manglede ekspertise har meldt pas til det elektroniske grej
https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx
My bad, søger man herfra på feks sejl, kommer man til en ny menu hvor man støder på denne:
https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx
Noget siger mig at de trænger til at få lidt styr på deres side :-(
|
Ser ikke ud til at jeg kan klage ad den vej 
Jeg må jo så prøve at rette henvendelse til Advokatvagten eller domstolene som der foreslås...
|

20-03-2013, 18:45
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
|
|
Citér:
Originally Posted by dhnmdst
Ser ikke ud til at jeg kan klage ad den vej 
Jeg må jo så prøve at rette henvendelse til Advokatvagten eller domstolene som der foreslås...
|
Jeg ville prøve at ringe til forbrugerstyrelsen på deres hotline.
Selvom de ikke rører både er det her jo et stykke tekstil der er at sidestille med ting de behandler i forvejen, det kunne jo f.eks havde været forteltet til en campingvogn, så tror du skal glemme at det er til en båd og ringe og få en snak med dem, for der må da være undtagelser.
orbrugerhotlinen - telefon 7013 1330
I Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Forbrugerhotline, kan du få vejledning om dine rettigheder som forbruger i forbindelse med køb og salg af varer og tjenesteydelser. Hotlinen har tlf: 7013 1330 og er åben for både forbrugere og virksomheder.
Forbrugerhotlinen er åben mandag – fredag fra kl. 9-12.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,041
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, CooperDoug |
|