Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Elektronik

Elektronik Lanterne, 12v, landstrøm, Video og Audio mm i båden..

» Online brugere: 159
0 medlemmer og 159 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 13-05-2012, 11:27
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Nogle gange kommer det vel an på indpakningen. Til den gamle motor og denne her købte jeg impeller i biltema og de har virket upåklagelig, men til en helt anden pris. Bare der står Volvo Penta på indpakningen så er det mere end dobbelt pris. Du kan bare se med gløderør jeg skulle have i en anden tråd. VP skulle have 972 for et gløde rør. Jeg endte op med 54 kr pr stk + fragt.
ja, men her er det lige omvendt, volvo er for en gangs skyld de billigste... de fra JABSCO og Johnson er dyrere.. it's a strange world...

Gløderør, kan man selv skifte dem ?

Det er vel ikke som med tændrør, de holder en del længere gløderør ik ?

Hvordan ser man når de skal skiftes ?
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 13-05-2012, 11:34
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
ja, men her er det lige omvendt, volvo er for en gangs skyld de billigste... de fra JABSCO og Johnson er dyrere.. it's a strange world...

Gløderør, kan man selv skifte dem ?

Det er vel ikke som med tændrør, de holder en del længere gløderør ik ?

Hvordan ser man når de skal skiftes ?
Det er dem du forvarmer når du starter din motor ( går ud fra at du skal forvarme ). Gløderør gør det at de antænder din forstøvet diesel når du starter din kolde motor. Jeg tjekkede dem da jeg havde mine dyser ude for renovering så kunne jeg nemlig se dem at de blev ildrøde på spidsen. Jeg havde en der ikke virkede og nu springer den i gang efter 30 sek forvarmning.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 13-05-2012, 11:56
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Det er dem du forvarmer når du starter din motor ( går ud fra at du skal forvarme ). Gløderør gør det at de antænder din forstøvet diesel når du starter din kolde motor. Jeg tjekkede dem da jeg havde mine dyser ude for renovering så kunne jeg nemlig se dem at de blev ildrøde på spidsen. Jeg havde en der ikke virkede og nu springer den i gang efter 30 sek forvarmning.
Jo jeg normalt springer mine mine også igang med det samme, havde dog problemer med den ene sidst på sæsonen, men der lå fejlen vist mest i dårlig forbindelse til batteri.. ved direkte forbindelse til batteri og starter med kun 1 m kabel gik den igang med det samme :-)

Nu har jeg skiftet kabler, nye batterisko osv, efeterspændt alle forbindelser, 2 af skoene ved start batterierne var så løse de lige kunne pilles af, så mandag bliver de prøvestartet, og så krydser jeg fingrene for at også den nye giver holder efter start..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #4  
Gammel 13-05-2012, 18:37
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
Jo jeg normalt springer mine mine også igang med det samme, havde dog problemer med den ene sidst på sæsonen, men der lå fejlen vist mest i dårlig forbindelse til batteri.. ved direkte forbindelse til batteri og starter med kun 1 m kabel gik den igang med det samme :-)

Nu har jeg skiftet kabler, nye batterisko osv, efeterspændt alle forbindelser, 2 af skoene ved start batterierne var så løse de lige kunne pilles af, så mandag bliver de prøvestartet, og så krydser jeg fingrene for at også den nye giver holder efter start..
Held og lykke. Jeg vil ud med min utætte pølletank og have lavet en ny.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 13-05-2012, 23:22
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Held og lykke. Jeg vil ud med min utætte pølletank og have lavet en ny.
speciel lavet? det hører jeg gerne om..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #6  
Gammel 14-05-2012, 22:35
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
så blev maskinerne startet op her til aften.. begge sprang igang som små missekatte..
dejligt.. dejligt..

udskiftningen af olietryksgiver gav pote, lampen er nu slukket..

der er dog stadig alarm..

ved at trække det ene stik på "watertemp. sender", må være vand temp giver, holdt den op..

altså må¨den anden fejl ligge her.. men er det så kontakten eller kan det "bare" være termostaterne ?

håber det er en termostat som ingenting koster, giveren er en pæn del dyrere...

men ved ikke lige hvordan man finder ud af det...

Derudover må der være et eller andet med den nye generator.. den trækker fint remmene rundt, men den går ikke op på 14 volt på viseren...

læste et sted at man godt kan risikere spolen ikke er magnetiseret og at for at få den igang kan sætte et kabel fra batteri + til generator +, men er ikke sikker..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #7  
Gammel 15-05-2012, 05:01
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
så blev maskinerne startet op her til aften.. begge sprang igang som små missekatte..
dejligt.. dejligt..

udskiftningen af olietryksgiver gav pote, lampen er nu slukket..

der er dog stadig alarm..

ved at trække det ene stik på "watertemp. sender", må være vand temp giver, holdt den op..

altså må¨den anden fejl ligge her.. men er det så kontakten eller kan det "bare" være termostaterne ?

håber det er en termostat som ingenting koster, giveren er en pæn del dyrere...

men ved ikke lige hvordan man finder ud af det...

Derudover må der være et eller andet med den nye generator.. den trækker fint remmene rundt, men den går ikke op på 14 volt på viseren...

læste et sted at man godt kan risikere spolen ikke er magnetiseret og at for at få den igang kan sætte et kabel fra batteri + til generator +, men er ikke sikker..
Herligt at de startede med det samme.
Hvis du har alarm på ved kold motor og kan fjerne alarmen ved at fjerne ledningen så er det temp sensoren der er i stykker. Der er sikkert kun 1 ledning på sensoren?Mener sensoren er st stykke bimetal der giver stel når en given temp er nået.
Generatoren: Instrumentet viser det noget overhovedet, lyser ladelampen? Generatoren skal have + gennem ladelampen for at magnetisere. Lade lampen skal være på 12v/4 w mener jeg for ellers skal den op på en masse omdrejninger for at slukke.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 14-05-2012, 22:44
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
faldt lige selv over dette hos skyllermarks:

http://www.skyllermarks.se/sv/tips-o...oka-generatorn
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,645
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Robertadaps
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:48.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden