| 
				
				» Online brugere: 369 | 
			 
		
		
			
				
| 0 medlemmer og 369 gæster | 
	 
	
		| No Medlemmer online | 
	 
	
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. | 
 
			
		
	 
 
			 | 
		
		
			
				
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				30-03-2012, 12:15
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Lindegaard
					 
				 
				nej endnu ikke, forsøgte så at få dækslet skruet ud til kulholderen for at se om de var færdige, men de skruer sidder også godt fast, og der er næsten ikke plads til en skruetrækker uden jeg afmonterer dieselfilter osv...  
 
nu har jeg jo kun min ekstrem dyre motormand's ord for at generatoren ikke lader ordentligt og derfor skulle være skyld i mine start problemer, mangelfuld opladning, men da jeg efterså batterikablerne, så var specielt de der forbinder de 3 forbrugsbatterier, altså kablerne i mellem dem, rustne (oxiderede) ved alle samlinger, ligeledes var kablet ved tilslutningen på starteren.. så jeg tror sgu ærlig talt at det er her hunden ligger begravet... 
 
batterierne er i top.. og den ene motor ville ikke starte selv efter at alt var ladet med landstrøm, så derfor blev jeg lidt i tvivl om det kunne bero på den ene generator.. 
 
tror jeg skifter de kabler til nogen af de som er formonterede med sko og lukket til med krympefleks eller hvad det nu er, så muligheden for oxydering bliver minimeret..  
 
men uanset vil jeg sgu godt ha den generator af og få den renset nu jeg er kommet så langt.. 
 
er lige rygopereret så lidt svært at ligge og kravle dernede hver dag.. 
			
		 | 
	 
	 
  Det kan godt være at det er der hvor hunden ligger ligger begravet. Du skal være sikker på at alle forbindelser er ok. På min gamle båd kunne jeg ikke forstå at starteren ikke vil køre ret stærkt rundt og jeg vidste at starteren var skiftet for det samme. Jeg fandt ud af plus kablet var samlet fra en 75mm2 til en 50mm2 med et spændebånd. Da jeg fik det skiftet snurrede den rundt som den skulle. Tror bare du skal rense alle forbindelser. Har du prøvet at måle på starteren om den får 12V når du drejer nøglen?Ja en ryg operation er ikke godt for en bådejer når man skal der ned ved motorerne.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
 
	
	
	 
	
 
	
		
	
		 
		Indlæg regelment
	 | 
 
	
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner 
		Du må ikke lave indlæg 
		Du må ikke vedhæfte filer 
		Du må ikke redigere dine indlæg 
		 
		
		
		
		
		HTML kode er Off 
		 
		
	  | 
 
 
	 | 
	
		
	 | 
 
 
 
	
	
		
	
	
 
			 | 
		
		
			
				
	
		
			
				| 
				
				» Statistikker | 
			 
		
		
			
				
	
		
			Medlemmer: 129,255 
			Emner: 5,115 
			Indlæg: 47,923 
			
			
		
	 | 
 
	
		| Velkommen til vores nyeste medlem, MarkHarril | 
	 
			
		
	 
 
			 | 
		
	
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:15.