Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 237
1 medlemmer og 236 gæster
Akiboxawek
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 25-09-2011, 22:36
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg har tidligere i tråden lagt op til, at jeg gerne tager billeder af en given reparation mv., men det bliver imod betaling baseret på værkstedets timepris !
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 26-09-2011, 09:08
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror at du anskuer det fra en forkert vinkel

Nu taler jeg kun om de større huse, ikke om eksempelvis den lille Automester henne om hjørnet, hvor jeg iøvrigt tror at Fru Jensen kunderne har en større repræsentation end i de store huse.

Min pointe er, at hvis man formår at skille sig ud, og man formår at få dette kommunikeret ud. Så vil den mer udgift der er i forbindelse med at skulle tage nogle billeder, så rigeligt komme ind igen ved en øget kunde volume, og en deraf øget omsætning.

Jeg er lige skiftet fra et Ford hus til et Mercedes hus. Og trods det at jeg på ingen måde var utilfreds med Ford, så er servicen ved P Christensen bare niveauer højere end den var ved Vestergaard. Og det giver bare en helt anden tillid og glæde ved det hus man har købt bil ved.

Derudover giver det dem faktisk også en længere snor ved mig, inden jeg bliver irriteret, da jeg ved at de går det ekstra skridt for deres kunder....
Reply With Quote
  #3  
Gammel 26-09-2011, 10:47
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg kan helle ikke se nogen udfordring i at tingene skal dokumenteres - Det tager små 30 sekunder at overførser billeder fra et digitalkamera til computeren og videre over i en mail. Alterntivt kan billeder video mm sende direkte underselve operationen via en evt. mobiltelefon.

At skifte en del i en bil, båd, hus osv kan jo næsten alle, så det er i mine øjne næsten en betingelse at firmaer skille sig ud på servicefronten.

Jeg vil så klart heller smide mine penge efter det lille lokal specialværksted som er meget afhængig af deres kunder, hvorfor de oftest også får en ekstraordinær service. Jeg kunne aldrig finde på at benytte et af de store bilhuse (glashuse) til service af mine biler. Der er kun én til at betale for deres "store flotte" glashuse, og når de ikke tjener pengen på salg af biler, ja så må det jo være på service at brugte og salg af reservedele. Det er jo direkte til latterligt at betale mere end kr. 1.000,- plus moms pr. time for f.eks. at få skiftet bremser, lygtepærer osv..

Tilbage til KS1's båd...
Ring til Ralph og sig at du vil ha en anden mekaniker.
Folk som ham PEter, der ikke gider at "ulejlige sig" til at ringe tilbage, evt. melde afbud, fortælle om status, fortjener ikke mere spild af din tid - og da slet ikke Bavaria's tid/penge.!

Find en anden mekaniker.!
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 26-09-2011, 18:22
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Hvis problemet er tilgængeligheden af reservedele til KS1´s båd, så vil jeg gerne være behjælpelig. Jeg er sikker på, at jeg kan arrangere montering af delene med Anders Kr......

Hvad siger KS1 og Manorwar ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #5  
Gammel 26-09-2011, 20:21
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Ved godt du lever af det, men super gestur!!

Hvordan i forhold til garanti på der der bliver lavet?

Umiddelbart tror jeg ikke reservedele er problemet, men mere det at tanken på båden skal tømmes, da den desværre ikke var 100 tæt, der hvor tá knæleren sidder !!

Jeg ved at Ralph har fået en liste med hvad der skal laves, men vi må lige have Ralph ind over, jeg vil bare rigtig gerne have startet hende op, da jeg frygter der er kommet lidt vand ind i motoren, og det har den så stået med i næsten 7 uger nu, pga. Peter Klitfort fra j. S. Marine, dårlig service fra hans side
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #6  
Gammel 26-09-2011, 21:08
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by KS1 Se indlæg
Ved godt du lever af det, men super gestur!!

Hvordan i forhold til garanti på der der bliver lavet?
Altid i henhold til gældende dansk lovgivning

Umiddelbart tror jeg ikke reservedele er problemet, men mere det at tanken på båden skal tømmes, da den desværre ikke var 100 tæt, der hvor tá knæleren sidder !!
Bør ikke være det store problem. Det er jo ikke en supertanker

Jeg ved at Ralph har fået en liste med hvad der skal laves, men vi må lige have Ralph ind over, jeg vil bare rigtig gerne have startet hende op, da jeg frygter der er kommet lidt vand ind i motoren, og det har den så stået med i næsten 7 uger nu, pga. Peter Klitfort fra j. S. Marine, dårlig service fra hans side
Vand i motorens cylindre er et faresignal. Det skal fjernes ASAP. Ud med tændrørene og tørne motoren. Herefter WD40 eller tilsvarende i cylindrene.
7 uger med søvand i cylindrene - du skal godt nok være heldig, hvis ikke motoren allerede er aflivet !
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 26-09-2011, 21:15
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Vand i motorens cylindre er et faresignal. Det skal fjernes ASAP. Ud med tændrørene og tørne motoren. Herefter WD40 eller tilsvarende i cylindrene.
7 uger med søvand i cylindrene - du skal godt nok være heldig, hvis ikke motoren allerede er aflivet !
Ja, jeg frygter også en død motor, frygter også stor sag mod j.s. Marine, for da Ralph kontakter ham, for jeg at vide at jeg sejler inden for et par dage!,
Så der er lidt kaos i mit lille hoved

Og ja, jeg tror heller ikke opgaven er større end som så, men Peter Klitfort ser ud til at have opgivet
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,124
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, GeorgianaB
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:20.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden