Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 239
1 medlemmer og 238 gæster
Akiboxawek
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 20-12-2011, 16:08
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...

Til det vil jeg sådan helt generelt sige, "at ingen kender sit forsikringsselskab, før man har haft brug for det"....

Og også helt generelt....så kan ting købes for billigt....
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 20-12-2011, 19:48
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...

Til det vil jeg sådan helt generelt sige, "at ingen kender sit forsikringsselskab, før man har haft brug for det"....

Og også helt generelt....så kan ting købes for billigt....
peter jeg har massevis af finste anbefalinger fra mine kunder om min servicenivå og selføligt har jeg også som ALLE andere selskaber nogen med dårlige erfaringer ....

andere standart dansk selskaber dækker ikke mer end os men langt minderer og generel med en højere selvrisiko og størere afskrivninger og en MEGET hørere forsikringspræmie ..
Med BAVARIA spar du min. 35% i Årlige præmie ..Vi plejer og arbejte YDDERST hurtig og effektiv i skadesager ..

Forsikringspræmien er en stort del af bådens bugettet..
en skift fra en standart dansk forsikring bringer often flere tusende retur til bådens buget.
folk skal spare i krisetiden-- specielt med de nu møg dyre bensinpriser ..IKK?
Reply With Quote
  #3  
Gammel 20-12-2011, 19:53
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
peter jeg har massevis af finste anbefalinger fra mine kunder om min servicenivå og selføligt har jeg også som ALLE andere selskaber nogen med dårlige erfaringer ....

andere standart dansk selskaber dækker ikke mer end os men langt minderer og generel med en højere selvrisiko og størere afskrivninger og en MEGET hørere forsikringspræmie ..
Med BAVARIA spar du min. 35% i Årlige præmie ..Vi plejer og arbejte YDDERST hurtig og effektiv i skadesager ..

Forsikringspræmien er en stort del af bådens bugettet..
en skift fra en standart dansk forsikring bringer often flere tusende retur til bådens buget.
folk skal spare i krisetiden-- specielt med de nu møg dyre bensinpriser ..IKK?

Jo hvis man ender med at ens båd ikke er sejlklar efter over 4 mdr. så kan det jo være lige meget at man har sparet 35% eller mere...

Men Ralph: Hvad er planen? Forstår ikke helt hvad du mener med 50% fradrag og afskrivninger - hvad er det på? - det er vel kun hvis man skal have båden erstattet (altså ved tyveri, totalskade eller lign.) at der skal beregnes fradrag/afskrivninger i forhold til bådens alder, stand mv.? Skal båden her ikke bare laves, kunden opkræves sin selvrisiko han har aftalt med Jer og slut punktum? Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...

Og så skal jeg lige høre: Skal en Bavaria kunde indlevere sin båd på bestemte værksteder ved forsikringsskader eller hvordan fungerer det?

Sidst redigeret af thg; 20-12-2011 kl. 20:04.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 20-12-2011, 20:14
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ralph nu skrev jeg jo helt generelt, netop fordi jeg ikke orkede at diskutere med dig

Om jeg betaler 35% mere ved søassurancen end jeg skulle gøre ved Bavaria, det aner jeg ikke noget om. Da det aldrig har været en option at tegne en forsikring igennem dig.

Til gengæld vil jeg gerne slå helt fast, at jeg gerne betaler 35% mere, hvilket for mig er mindre end 2000 kr om året, for at være så sikker som overhovedet muligt, på at jeg er sejlende når vejret er til det....

Udover det betaler jeg også gerne, for ikke at skulle spekulere over om jeg nu er ordentligt forsikret, og ivrigt får en hurtig professionel behandling såfremt uheldet skulle være ude.

Og som tidligere skrevet så har jeg på egen båd erfaringer i den retning.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 20-12-2011, 20:17
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Også lige lidt udenfor tråden.....

Rolf har du også værksted, jeg var af den opfattelse at du udelukkende havde reservedele....

Hvis du har værksted, kører du så også ud ?
Reply With Quote
  #6  
Gammel 20-12-2011, 20:19
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Også lige lidt udenfor tråden.....

Rolf har du også værksted, jeg var af den opfattelse at du udelukkende havde reservedele....

Hvis du har værksted, kører du så også ud ?
Nej, jeg har ikke udkørende service, men lejer mig ind i perioder på et værksted i Nordsjælland...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 20-12-2011, 20:40
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Jo hvis man ender med at ens båd ikke er sejlklar efter over 4 mdr. så kan det jo være lige meget at man har sparet 35% eller mere...

Men Ralph: Forstår ikke helt hvad du mener med 50% fradrag og afskrivninger - hvad er det på? - det er vel kun hvis man skal have båden erstattet (altså ved tyveri, totalskade eller lign.) at der skal beregnes fradrag/afskrivninger i forhold til bådens alder, stand mv.? Skal båden her ikke bare laves, kunden opkræves sin selvrisiko han har aftalt med Jer og slut punktum? Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...

Og så skal jeg lige høre: Skal en Bavaria kunde indlevere sin båd på bestemte værksteder ved forsikringsskader eller hvordan fungerer det?
nej valget af verftet er fri men kunden er forpligtet at begrænse skaden og evtl inhente flere tilbud med flere verfter hvis den første lydder for dyrt ..

ang .Hvad er planen?
Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...

IGEN- der er ikke BAVARIAS eller min fejl at sagen er kørt i 4 mdr. ,vi har afgørt skaden idenfor 2 uger efter vi har fåed den siste dokumentation fra dig ..PUNKTUM:
ventediden er opståed pga peter JR marine har haft en ulykke med sin ben og kun ikke arbeide i flere uger
..jeg har sagt til dig flere gange find dig en anderen mekker hvis du ikke gilder at vente på peter ..korrekt?

selffølligt hjelpe jeg dig i sagen -jeg plejer og gør hvad jeg sige ..

nu har vi 2 ja snakket igår om at jeg har send sagen til revudering ..
giv mig og vores skadeafdeling lige en chance ..TAK
jeg har flere storskade efter stormen på skriveborden og er kommet først tilbage tilbage i går morgens kl 10 efter en 38 timers bjergningsaktion i weekenden - jeg kann ikke dele mig ..
HUSK NU
At du har først send mig dine skadeanmeldese retur for 2 uger pga dine ferie efter jeg har rykket dig flere gange ??
Passer dette ikke ??

Selfføligt få du fradrag med reservedele OGSÅ med deleskade på din 20 år gammel båd .arbejdsløn bliver betalt i fuld..
MED alle selskaber -ikke kun BAVARIA
Din båd og motor er ja ikke nyt ..
NB.check §6 i dine forsikringsbetingelser ..da stå dette sort på hvid..

Hvad skal alt den bøvl her har jeg ikke gørt alt for at hjelpe dig ?? jeg er faktisk lidt skuffet....
Reply With Quote
  #8  
Gammel 20-12-2011, 20:46
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ralph du er nok nødt til at læse tråden ordentligt inden du svarer.

Ham du svarer er ikke ham der har en skade på sin båd......

Alene dit dårlige dansk gør at jeg ikke vil forsikre ved dig....

Som tydeliggjort her i tråden er muligheden for misforståelser alt for stor.....
Reply With Quote
  #9  
Gammel 20-12-2011, 20:54
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Jeg er forsikret ved Bavaria med Sea Ray'en. Ved handlen opstod der pludselig tvivl om CE godkendelsen, og her var Ralph's tysk-kundskaber en stor hjælp i udredningen af sagen med den tyske importør og tyske sælger.

Jeg har ikke haft brug for forsikringen endnu, så den side af Bavaria kan jeg ikke udtale mig om.

Men er da meget tiltrukket af Ærø som forsikringsselskab, de har ihvertfald nogle usædvanligt søde piger i det selskab
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #10  
Gammel 20-12-2011, 20:56
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hmmmm jeg ved sgu ikke rigtigt Ralph.....

Altså da jeg havde min skade og ringede til forsikringen, spurgte de om de skulle finde en mekaniker, eller om jeg selv ville. Da jeg var i en fremmed havn, sagde jeg at jeg ikke kendte nogen, men at der tilfældigt holdt en bådservice bil på havnen. Det var så en de samarbejdede med, og som de kunne anbefale. Jeg gik over til manden med forsikringen i røret, og de talte med ham.

Han gik indenfor 2 timer igang med vores båd, og der havde der ikke været en taksator ude endnu. Hun kom senere samme dag.

Efterfølgende så jeg aldrig en regning, det eneste økonomiske jeg talte med forsikringen om, var selvrisikoen og prisen for min skrue. Det endte iøvrigt med at jeg fik omkring ( husker det ikke 100% ) 3500 kr udbetalt, også var selv risikoen modregnet.

Den skadede skrue har jeg efterfølgende fået repareret, det kostede 1200 kr, så alt i alt en god oplevelse og oveni en lille skilling til mig.
Reply With Quote
  #11  
Gammel 20-12-2011, 21:35
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Hmmmm jeg ved sgu ikke rigtigt Ralph.....

Altså da jeg havde min skade og ringede til forsikringen, spurgte de om de skulle finde en mekaniker, eller om jeg selv ville. Da jeg var i en fremmed havn, sagde jeg at jeg ikke kendte nogen, men at der tilfældigt holdt en bådservice bil på havnen. Det var så en de samarbejdede med, og som de kunne anbefale. Jeg gik over til manden med forsikringen i røret, og de talte med ham.

Han gik indenfor 2 timer igang med vores båd, og der havde der ikke været en taksator ude endnu. Hun kom senere samme dag.

Efterfølgende så jeg aldrig en regning, det eneste økonomiske jeg talte med forsikringen om, var selvrisikoen og prisen for min skrue. Det endte iøvrigt med at jeg fik omkring ( husker det ikke 100% ) 3500 kr udbetalt, også var selv risikoen modregnet.

Den skadede skrue har jeg efterfølgende fået repareret, det kostede 1200 kr, så alt i alt en god oplevelse og oveni en lille skilling til mig.
tillykke med gevinsten -
vi kør sagen efter de sammme princip .og afh. fra skaden og skaden højde sender vi også STRAKS taxator ude
hvis kunden som her i den omtalte sag ikke kænder til en mekkker i områden anbefaler jeg selffølligt en.
jeg plejer at anbefale gode folk ,peters jr marine sage er lidt anderleds pga ulykke
normalt udbetaler vi ja ogspå direkte til værftet .men div konkurser i brachen de siste 2 har lærnt os den hårde vej at der er best at kunden betaler -EFTER båden er rep. korrekt og afhentet fra kunden .. ..
og ikke at kunde stå med en ½rep båd efter vi har betalt regningen og værkstedet er gåed konkurs ..
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,124
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, GeorgianaB
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:15.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden