» Online brugere: 136 |
0 medlemmer og 136 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

14-12-2009, 09:22
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Der er reelt kun den løsning som LarsH beskriver.
Et eksternt pick-up monteret på agterspejlet - Men inden du begynder at skaffe dig delene, så er det alle vigtigste instrument når du leger med motorhøjde, et waterpressure gauge. Det skal du ud og have have fat i.
Ved 5000 omdr. og for utilstrækkelig køling, så bliver den yamaha hurtig MEGET varm.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

14-12-2009, 09:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Kan man ikke bare føre et pick-up rør direkte nedad fra den viste fitting istedet for en lang slange?
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

14-12-2009, 09:50
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jeg er ikke helt med på hvad du mener? 
Beslaget er vinklet sådan at vandet bliver presset op og igennem slangen. Beslaget skal naturligvis sidde et sted som mere eller mindre konstant har kontakt til vand.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

14-12-2009, 16:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
JA lars det rigtig, men jeg vil også gerne ha fat i sådan et instrument, men du har ret i at det bliver hurtig varm, dog går alarmen mega tidlig, så ingen skade sker,
fordi det er en saltvands kølet bliver den ikke så varm tror det er 55 grader der er drift temp, og hvis man forstiller sig den var ferskvands kølet ville den sagtens og også ha bedre af at køre ved ca 85grader måske,
og når alarmen går kan jeg stadig holde på motorblokken så det bliver ikke mega varm,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

14-12-2009, 17:30
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Jeg har lige et tillægsspørgsmål, jeg kommer i tanke om da jeg ser på billedet jeg har sat ind.
Virker begge dele??
Altså den 'almindelige' hvor vandet kommer ind den normale vej, også den hvor man 'tvangsfodre' den med pickup'et??
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

14-12-2009, 18:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Hmm mon ikke den bare suger det begge veje fra i tomgang, og så når der kommer fart på overvinder "tvangs fodringen" det normale suge system, 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

14-12-2009, 22:06
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 287
|
|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
Jeg har lige et tillægsspørgsmål, jeg kommer i tanke om da jeg ser på billedet jeg har sat ind.
Virker begge dele??
Altså den 'almindelige' hvor vandet kommer ind den normale vej, også den hvor man 'tvangsfodre' den med pickup'et??
|
Ja det virker begge veje.
De fleste motore kører med et maksimalt vandtryk på ca. 25 psi/1,8 bar ved WOT.
Løsningen med pickup giver et tryk på ca. 2,5 bar ved 85 km/t, dette stiger til ca. 6 bar ved 150 km/t, så når du når over ca 100 km/t vil det alm. vandindtag virke som overtryksventil, da vandpumpen ikke kan flytte det vand der bliver leveret.
__________________
LarsH
|

15-12-2009, 07:26
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Er der så hul i forvejen hvor man sætter fittingen/vinkelstykket fast?
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,671
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Shinergyfwg |
|