Der er reelt kun den løsning som LarsH beskriver.
Et eksternt pick-up monteret på agterspejlet - Men inden du begynder at skaffe dig delene, så er det alle vigtigste instrument når du leger med motorhøjde, et waterpressure gauge. Det skal du ud og have have fat i.
Ved 5000 omdr. og for utilstrækkelig køling, så bliver den yamaha hurtig MEGET varm.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Jeg er ikke helt med på hvad du mener?
Beslaget er vinklet sådan at vandet bliver presset op og igennem slangen. Beslaget skal naturligvis sidde et sted som mere eller mindre konstant har kontakt til vand.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
JA lars det rigtig, men jeg vil også gerne ha fat i sådan et instrument, men du har ret i at det bliver hurtig varm, dog går alarmen mega tidlig, så ingen skade sker,
fordi det er en saltvands kølet bliver den ikke så varm tror det er 55 grader der er drift temp, og hvis man forstiller sig den var ferskvands kølet ville den sagtens og også ha bedre af at køre ved ca 85grader måske,
og når alarmen går kan jeg stadig holde på motorblokken så det bliver ikke mega varm,
Jeg har lige et tillægsspørgsmål, jeg kommer i tanke om da jeg ser på billedet jeg har sat ind.
Virker begge dele??
Altså den 'almindelige' hvor vandet kommer ind den normale vej, også den hvor man 'tvangsfodre' den med pickup'et??
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha