Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 219
0 medlemmer og 219 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 26-01-2009, 21:31
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
BUSTED
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #2  
Gammel 26-01-2009, 21:39
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Så er den fixet
Attached Images
File Type: jpg 02_OMCSeaDrive720x480.jpg (31.0 KB, 3 views)
File Type: jpg seaDriveMotor542x640.jpg (16.5 KB, 4 views)
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #3  
Gammel 26-01-2009, 22:02
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Hold da op - den er godt nok hvid !
Men igen, så lærte jeg noget nyt..
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #4  
Gammel 27-01-2009, 19:57
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Det giver helt ny mening til begrebet " at trimme den helt ud"
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
  #5  
Gammel 13-02-2009, 11:06
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Så er den fixet
Ideen er jo som sådan rigtig godt.. DEr er jo masser af både - herunder fiskebåde - der gør meget brug af brackets og platforme. Mon ikke OMC har været forud, og at rammen måske har vejet for meget.?!

I øvrigt spændende med de russiske motore.. Russerne har jo faktick ofte været på forkant med udvikling (rumfart, flyvning osv) selvom man ikke lige umiddelbart forbinder dem med det ypperste inden for teknologi..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #6  
Gammel 13-02-2009, 18:09
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Ja iden med Bracket på den måde er da kanon, med gad vide hvorfor den var kommet for at blive?

Ang, ENN du ville ha en flot original OMC'er til samlingen, hvad med den her
http://www.blocket.se/vi/20181119.htm?ca=23_3_s
Reply With Quote
  #7  
Gammel 13-02-2009, 18:42
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Citér:
Originally Posted by Anders kr Se indlæg
Ja iden med Bracket på den måde er da kanon, med gad vide hvorfor den var kommet for at blive?

Ang, ENN du ville ha en flot original OMC'er til samlingen, hvad med den her
http://www.blocket.se/vi/20181119.htm?ca=23_3_s
For sa... den er flot - og jo den ville jeg gerne have - men savner en båd der kan bære de 300 hk

Jeg har faktisk prøvet en sådan V8èr med scrøder fra ballerup marineservice for en hel del år siden - det er et urmagerjob at finindstille karburatorene (den har 4 dobbeltkarburatorer) og den æder benzin i et hæsblæsende tempo
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #8  
Gammel 13-02-2009, 19:03
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Anders kr Se indlæg
Ja iden med Bracket på den måde er da kanon, med gad vide hvorfor den var kommet for at blive?
Er ikke helt med på hvad su spørger om her Anders.??

Citér:
Originally Posted by Anders kr Se indlæg
Ang, ENN du ville ha en flot original OMC'er til samlingen, hvad med den her
http://www.blocket.se/vi/20181119.htm?ca=23_3_s
Bedre kendt som "ankeret"..!!
Den motor var så tung +350 kg at den primært blev brugt på store fiskebåde - at sætte den på andet kunne man ligeså godt sætte en alm 200hk bagpå, den ville være ligeså hurtig..!
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #9  
Gammel 13-02-2009, 19:19
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Den var nu en civil udgave af deres racermotorer som vandt mange løb - så helt langsom kan den nu ikke have været

Her et par film hvor de slår verdensrekorden - så vidt jeg kan se er det ikke en fiskekutter motorene er monteret på

Del 1

http://rides.webshots.com/video/3033...91848696EiYQgI

Del 2

http://rides.webshots.com/video/3068...91848696NTivZn



Land and Sea havde tuningsudstyr til dem - de kunne blive ret voldsomme - efter hvad jeg har kunnet læse mig til så har OMC`s V8 påhængsmotorer stadig titlen som den hurtigste påhængsmotor nogensinde
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt


Sidst redigeret af ENN; 13-02-2009 kl. 19:28. Begrundelse: tilføjet video
Reply With Quote
  #10  
Gammel 13-02-2009, 19:31
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Sagde intet om at de var langsomme, blot tunge
Mercury/Mariner var jo også med på 300hk fronten med deres 275/300hk BlackMax som drak mere end Ole Testrup på en god dag og vejede tæt på de 300kg. Alt for tunge til små hurtige både
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #11  
Gammel 13-02-2009, 21:04
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by Anders kr Se indlæg
Ja iden med Bracket på den måde er da kanon, med gad vide hvorfor den var kommet for at blive?

Ang, ENN du ville ha en flot original OMC'er til samlingen, hvad med den her
http://www.blocket.se/vi/20181119.htm?ca=23_3_s
Det er da sådan en du selv skal ha på den lille
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Diesel motorer Thomas E. Motor 16 13-08-2009 09:46
Brugte motorer. Miss Mancini Off topic 0 27-03-2009 06:13
Motorer med mere ENN Bådrelaterede links 1 11-12-2008 20:31
Gamle OMC motorer ENN Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 2 30-08-2008 18:55

» Statistikker
Medlemmer: 127,854
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Candybbm
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:12.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden