Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 192
2 medlemmer og 190 gæster
GeorgusBiava, Pouringaaq
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 06-01-2009, 19:47
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Sådan kommer min aldrig til at køre....

Jeg henter bilen i morgen og skal da lige en mindre "omvej" for at komme hjem....Jeg har jo ikke kørt i bilen siden jeg hentede den i Tyskland...
Kalechen bliver oppe...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 06-01-2009, 19:55
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Jeg syntes at de "gamle" e30ère er nogen af de fedeste bimmere der er lavet - enkle og stilrene samt bygget før alt elektroniktiden - jeg skal have sådan en som din rolf - en eller anden dag
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #3  
Gammel 06-01-2009, 20:03
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Jeg syntes at de "gamle" e30ère er nogen af de fedeste bimmere der er lavet - enkle og stilrene samt bygget før alt elektroniktiden - jeg skal have sådan en som din rolf - en eller anden dag
Der er et eller andet nostalgi over BMW E30 og Mercede-Benz W124...

Det er de sidste rigtige klassikere "Made in West Germany".
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 06-01-2009 kl. 20:08.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 06-01-2009, 20:09
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Præcis
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #5  
Gammel 07-01-2009, 00:35
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Jeg er ikke så meget inde i de betegenlser som E etllerandet,
og mercedes Wnoget
Jeg har haft den fornøjelse at lege lidt i en mercer 300e fra 91 det er sgu da en herrevogn.
og svoger havde en 320i ca samme alder jeg kørte hjem fra polen. fine vogn, men dengang var en 320i rød noget for nogle der foretrak en seksuel partner samme køn og var dreng. Efter min mening.. Dengang (Jeg havde en ascona B )
Men en fin vogn.
Jeg håber lidt på at kunne få den mercer til en fornuftig pris. Jeg synes at den er fed.
den har fået en ny maskine i for 3 år siden
(ikke noget ombytningspjat men en ny til 75kg. monteret)
og den er plejet med alt det slam der kan sprøjtes på den siden 2002.
før det kørte den i sydtyskland.
hvad koster den i DK? Det er en AUT. BENZINER.
Hvis jeg skal lave en handel hvad skal jeg så give for sådan en ?
Har i et seriøst bud ?

Jan
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #6  
Gammel 07-01-2009, 07:41
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Fra 69 til 160k

Dyr sagen men uden tvivl den fede motorvejs cruiser. Har selv kørt meget i min kammerats Mercedes C250, den fløj afsted over motorvejen

http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=57591506

Nå tilbage til Bmw emnet
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #7  
Gammel 07-01-2009, 08:01
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Jeg er ikke så meget inde i de betegenlser som E etllerandet,
og mercedes Wnoget
Jeg har haft den fornøjelse at lege lidt i en mercer 300e fra 91 det er sgu da en herrevogn.
og svoger havde en 320i ca samme alder jeg kørte hjem fra polen. fine vogn, men dengang var en 320i rød noget for nogle der foretrak en seksuel partner samme køn og var dreng. Efter min mening.. Dengang (Jeg havde en ascona B )
Men en fin vogn.
Jeg håber lidt på at kunne få den mercer til en fornuftig pris. Jeg synes at den er fed.
den har fået en ny maskine i for 3 år siden
(ikke noget ombytningspjat men en ny til 75kg. monteret)
og den er plejet med alt det slam der kan sprøjtes på den siden 2002.
før det kørte den i sydtyskland.
hvad koster den i DK? Det er en AUT. BENZINER.
Hvis jeg skal lave en handel hvad skal jeg så give for sådan en ?
Har i et seriøst bud ?
Jan
Nogen gange er det svært at hitte rede på alle de forskellige modelbetegnelser. Så er det nemmere med Mercruiser Alpha One; Enten er det Gen I eller Gen II, der dækker fra årgang 1983 og frem til idag...

Tilbage til dit spørgsmål omkring Mercedes-Benz W124.
Der er ingen tvivl om, at netop W124 vil gå over i historien, som den mest populære Mercedes nogen siden. Modellen blev introduceret i 1985 og afløste model W123, der så dagens lys i 1976 ( så vidt jeg husker ). Det revolutionerende ved W124 var designet - det var lysår foran konkurrenterne også BMW - og tildels motorerne, der var større end i afløserne.

Der blev i 1985 introduceret følgende motorer til W124:

200D ( 4 cyl., 72 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
250D, ( 5 cyl., 90 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
300D, ( 6 cyl., 113 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
200E, ( 4 cyl., 112 HK, kan ikke huske om den blev tilbudt med aut.gear )
230E, ( 4 cyl., 132 HK, manuelt eller aut.gear )
260E, ( 6 cyl., 160 HK manuelt eller aut.gear )
300E, ( 6 cyl, 180 HK, manuelt eller aut.gear ).

Frem til årgang 1989 bestod W124 uændret på motorsiden. Interiøret fik nye farver til de forskellige årgange, så de passede til tidens trend. I 1989 blev model 300E-24 introduceret. Man havde taget 300E-maskinen og monteret
24V topstykke - det gamle topstykke var med 12 ventiler - hvilket øgede ydelsen til 220HK og et langt bedre drejningsmoment. Topfarten blev opgivet til svulmende 237 km/h., hvilket den dag idag, er meget for en personbil. Model 300E fortsatte i produktion samtidig med 300E-24. I 1990 fik W124 sit første udvendige facelift i form af høje paneler på dørerne sammen med chromlister på paneler og kofangere. Indvendigt, blev der benyttet pynte-træ i dørsiderne. Rattet blev ændret, så det fik et mere bastant design til glæde for mange.
I modelåret 1993, udviklede Mercedes-Benz nye topstykker til dieselmotorerne med 4-ventilteknik og i slutningen af 1993 og begyndelsen af 1994, kom W124 i et stærkt faceliftet udgave med med andre for- og baglygter, ny front, ny bagklap, nye kofangere og nye maskiner på benzinsiden. Bl.a kan nævnes 500E til modelåret 1992. Ubetinget en "dræbermaskine", der blev udviklet sammen med Porsche. På det tidspunkt, da 500E var på tegnebrædtet, havde Porsche stilstand i produktionen, og da MB er nabo til Porsche - de holder begge til i Stuttgart - var et kompagniskab omkring 500E en oplagt mulighed. MB 500E blev mere eller mindre samlet af Porsche på deres fabrik og produceret i ugentlige antal på 20 stk.
Disse 20 stk., blev flået væk fra hylderne. Kunderne var ellevilde med bilen. Brede skærme for og bag - se billeder - 5.0 liters V8´er med 326HK, 250 km/h og et sublimt drejningsmoment. Ubetinget en ægte "Køremaskine", der vil blive et samleobjekt for mange. Denne bil handles idag - de flotte eksemplarer - til omkring 20000,- EUR i Tyskland.

Hvad skal din Mercedes-Benz 300E koste ? Uha, det er positivt, at maskinen er ny - det gør også bilen dyrere - og standen på bilen er flot. Dog har de ældre Mercedes´er - også W124 - problemer med rust i dørpaneler, ved sideblinklys, skærmkanter og inde bag kofangerne. Det skal du være opmærksom på. Rust i undervognen bliver ikke et problem, hvis bilen er godt og grundigt undervognsbehandlet.
Jeg har set eksemplarer af 300E i DK til imellem 40000,- kr. og 199000,- kr.
Det er uden tvivl standen på bilen der afgør prisen sammen med kilometertallet. Et forsigtigt gæt - uden at jeg vil hænges op på det, når ikke jeg har set bilen - vil være i omegnen 85000,-
På dba.dk er der pt. 38 stk. MB 300E til salg.

Motoren på billedet er fra MB E500. Den sølvmetallic Mercedes-Benz, er også en E500 produceret i 1992. Sådan blev den leveret fra fabrikken.

Mange ejere af W124 udstyrer bilen med store fælge, brede dæk, lygter osv. Lad være med det. Det ødelægger bilens flotte deisgn. Hold bilen i originalt design hele vejen igennem.
Attached Images
File Type: jpg MB300E.jpg (17.7 KB, 22 views)
File Type: jpg MB300E24.jpg (63.1 KB, 0 views)
File Type: jpg MB500Emotor.jpg (51.5 KB, 0 views)
File Type: jpg MBE500.jpg (53.1 KB, 0 views)
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #8  
Gammel 07-01-2009, 09:36
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Jeg er ikke så meget inde i de betegenlser som E etllerandet,
og mercedes Wnoget
Jeg har haft den fornøjelse at lege lidt i en mercer 300e fra 91 det er sgu da en herrevogn.
og svoger havde en 320i ca samme alder jeg kørte hjem fra polen. fine vogn, men dengang var en 320i rød noget for nogle der foretrak en seksuel partner samme køn og var dreng. Efter min mening.. Dengang (Jeg havde en ascona B )
Men en fin vogn.
Jeg håber lidt på at kunne få den mercer til en fornuftig pris. Jeg synes at den er fed.
den har fået en ny maskine i for 3 år siden
(ikke noget ombytningspjat men en ny til 75kg. monteret)
og den er plejet med alt det slam der kan sprøjtes på den siden 2002.
før det kørte den i sydtyskland.
hvad koster den i DK? Det er en AUT. BENZINER.
Hvis jeg skal lave en handel hvad skal jeg så give for sådan en ?
Har i et seriøst bud ?

Jan
En gammel bil skal altid nøje gennemgås før køb

De fleste W124ère er kørt ud men pæne eksemplarer (specielt i benzinversioner) kan stadig findes - jeg vil anslå prisen på den nævnte (hvis den ellers har lavt km tal) til mellem 30 og 60000 kr

Du skal dog være opmærksom på at de gamle W124 både i benz og i diesel er megadyre i vægtafgift og da brænsdsofforbruget er højt er de ikke særligt attraktive på brugtmarkedet mere

Jeg har en kammy der arbejder ved Mercedes - han siger W124èren er den sidste "rigtige" merdedes herefter fik de alvorlige problemer (Rust elfejl mv.) men de sidste nye skulle være i bedre kvalitet igen
Han havde en 1992 W124 stc "mit alles" den solgte han for 80000 kr (i 2006) og den var megaflot det var en 300d med aut etc. og stod næsten som en ny så din skal virkeligt være flot for at indbringe over 60 kkr specielt i disse tider
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #9  
Gammel 07-01-2009, 10:37
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Tak for de lærerige svar.
så nu har jeg også lært noget i dag, Så kan jeg godt gå i seng igen ;-)

Jan
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #10  
Gammel 07-01-2009, 17:41
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
En gammel bil skal altid nøje gennemgås før køb

De fleste W124ère er kørt ud men pæne eksemplarer (specielt i benzinversioner) kan stadig findes - jeg vil anslå prisen på den nævnte (hvis den ellers har lavt km tal) til mellem 30 og 60000 kr

Du skal dog være opmærksom på at de gamle W124 både i benz og i diesel er megadyre i vægtafgift og da brænsdsofforbruget er højt er de ikke særligt attraktive på brugtmarkedet mere

Jeg har en kammy der arbejder ved Mercedes - han siger W124èren er den sidste "rigtige" merdedes herefter fik de alvorlige problemer (Rust elfejl mv.) men de sidste nye skulle være i bedre kvalitet igen
Han havde en 1992 W124 stc "mit alles" den solgte han for 80000 kr (i 2006) og den var megaflot det var en 300d med aut etc. og stod næsten som en ny så din skal virkeligt være flot for at indbringe over 60 kkr specielt i disse tider
Som det ofte er tilfældet, er den sidste model i en bilserie som regel den mest fejlfri. Her er alle børnesygdomme rettet igennem bilens levetid.

Vægtafgiften er en større post på en W124, men også forsikringen kan være hamper. Min kære mor, betaler 14000,- kr. om året, for at have sin W124
( E320 benzin ) kaskoforsikret hos TRYG med en selvrisiko på 5000,- kr.
Derfor; Undersøg præmien på forsikringen, inden du køber bilen.

Det er korrekt, at W124 er den sidste rigtige Mercedes, der forlod samlebåndet i Stuttgart. Dog er det værd at nævne, at de andre populære Mercedes´er op igennem 80´erne - 190´eren og S-klassen - også vil gå over i historien som klassiske Mercedes´er, men slet ikke i samme omfang som
W124.

Flere af cheferne hos Mercedes i Stuttgart fravalgte afløseren for S-klassen op igennem 80´erne ( W126 ) - efterfølgeren W140 - simpelthen pga. størrelsen og designet. De foretrak den stilrene og elegante W124, som var langt mere sporty og elegangt end W140. Se vedhæftede billede.

I øvrigt fik model W140 øgenavnet "Hamborg-komfur". Hvorfor kan man jo selv vurdere, når man ser dens fysiske størrelse.. Bilen vejer i øvrigt mere end 2000 kg.
Attached Images
File Type: jpg MB500S.jpg (53.4 KB, 2 views)
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,036
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Pouringaaq
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:27.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden