|
 |

15-12-2008, 12:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg har talt med værkstedet for kort tid siden, men der er intet nyt omkring fejlårsagen til den ujævne motorgang.
Iflg. værkføren, har der været tilsluttet en motortester, men der meldes tilsyneladende ikke om fejl..... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-12-2008, 13:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Så er der svar fra værkstedet:
Det er "railen" der er defekt. Pudsigt nok, blev den udskiftet da bilen havde kørt 200000 km ( bilen har nu kørt 380000 km ), så en levetid på railen er omkring 200000 km, når der står Hyundai foran på bilen.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-12-2008, 15:18
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Hmmmm railen er et rør ikke andet - hvad skulle gøre den defekt? hvad er defekt på røret?
Railrør som er et kraftigt rør med forskruninger går normalt aldrig i stykker - jeg er i hvert fald aldrig stødt på det - kun hvis man ødelægger det ved fx at overspænde et gevind etc. kan det gå i stykker - rolf jeg tror ikke på det er fejlen 
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

15-12-2008, 15:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Hmmmm railen er et rør ikke andet - hvad skulle gøre den defekt? hvad er defekt på røret?
Railrør som er et kraftigt rør med forskruninger går normalt aldrig i stykker - jeg er i hvert fald aldrig stødt på det - kun hvis man ødelægger det ved fx at overspænde et gevind etc. kan det gå i stykker - rolf jeg tror ikke på det er fejlen 
|
Der sidder iflg. værkføren en føler og ventil, der begge er defekte.
Hvis du vil, må du gerne førhøre dig nærmere og få en dybere forklaring fra værkstedet.
Telefon 48 24 04 34, att. Shila.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-12-2008, 15:30
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Der sidder en Tryktransmitter der fortæller motorstyringen hvilket indsprøjtningstryk der er i railen - den kan skiftes løst (er skruet i railrøret) og der sidder en ventil der regulerer trykket i railrøret og leder olie tilbage til tanken for at holde det tryk motorstyrringen beder den holde - den kan også skiftes løst - så hvorfor skifte railrøret?
Havde de udlæst fejlkoder havde de straks fundet fejlen idet den ville sætte en fejlkode for for lavt railtryk - Kam Diesel ville nok have løst den opgave på ca 30 minutter  det er ikke ukendt at den trykventil kan "klippe" en O ring i sædet - og så kan motoren ikke bygge det korrekte railtryk op vi skifter dem af og til og fejlen ses som oftest ved at motoren ikke kan starte da ht pumpen ikke kan opbygge tryk i railrøret - men får man først motoren i gang så kører den fint (ved startmotoromdrejninger kan HT pumpen ikke kompensere i volumen for den læk der er i ventilen - når først motoren kører er kapaciteten på HT pumpen som regel stor nok til at kompensere for lækagen)
Nå men rart at de fik den til at køre igen - for den er da ude at køre igen? eller er de ikke færdige med reparationen men mener bare de har fundet fejlen?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

15-12-2008, 15:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Der sidder en Tryktransmitter der fortæller motorstyringen hvilket indsprøjtningstryk der er i railen - den kan skiftes løst (er skruet i railrøret) og der sidder en ventil der regulerer trykket i railrøret og leder olie tilbage til tanken for at holde det tryk motorstyrringen beder den holde - den kan også skiftes løst - så hvorfor skifte railrøret?
Havde de udlæst fejlkoder havde de straks fundet fejlen idet den ville sætte en fejlkode for for lavt railtryk - Kam Diesel ville nok have løst den opgave på ca 30 minutter  det er ikke ukendt at den trykventil kan "klippe" en O ring i sædet - og så kan motoren ikke bygge det korrekte railtryk op vi skifter dem af og til og fejlen ses som oftest ved at motoren ikke kan starte da ht pumpen ikke kan opbygge tryk i railrøret - men får man først motoren i gang så kører den fint (ved startmotoromdrejninger kan HT pumpen ikke kompensere i volumen for den læk der er i ventilen - når først motoren kører er kapaciteten på HT pumpen som regel stor nok til at kompensere for lækagen)
Nå men rart at de fik den til at køre igen - for den er da ude at køre igen? eller er de ikke færdige med reparationen men mener bare de har fundet fejlen?
|
Værkføren ville ringe når bilen var køreklar igen....
Jeg ved ikke om de har fået bilen til at fungere igen. Det håber jeg... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

23-12-2008, 22:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg har sat BMW´en til salg. Den er annonceret til 40000,- kr. på dba.dk
Meget pudsigt, for værkstedet der skal udskifte mit bundkar - det er en god samarbejdspartner ifb. med marinedele - vil gerne bytte en fabriksny Mercruiser 350" MPI 300 Hk med BMW´en...
De afmonterer min nuværende OMC´er og monterer Mercruis´eren......
Jeg har et BRAVO drev på hånden, der evt. kan erstatte mit Cobra drev... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,040
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, inzhenerna_hoEi |
|