» Online brugere: 189 |
0 medlemmer og 189 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

14-12-2008, 09:13
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Hold os opdateret om hvad problemet er rolf
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

14-12-2008, 11:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Hold os opdateret om hvad problemet er rolf
|
Det er stadig et mysterium for mig, at værkstedet ikke har udført en motortest inden de adskiller hele motoren. Ville det ikke være alm. praksis ?
I bliver holdt opdateret omkring det videre forløb med bilen.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

14-12-2008, 13:02
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Jo det ville være det et normalt professionelt værksted ville gøre før de begyndte at skifte motoren ud stump for stump
Men formentligt ved de nada om dieselmotorer sådan er det ofte på personbilsværksteder - og så skifter de ud fra en ende af indtiæl de ved en tilfældighed rammer den del der er deffekt
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

14-12-2008, 14:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Jo det ville være det et normalt professionelt værksted ville gøre før de begyndte at skifte motoren ud stump for stump
Men formentligt ved de nada om dieselmotorer sådan er det ofte på personbilsværksteder - og så skifter de ud fra en ende af indtiæl de ved en tilfældighed rammer den del der er deffekt
|
Jeg kontakter værkstedet i morgen og fortæller på en pæn og ordentlig måde, at de på ingen måde skal opfatte min bil som værende "forsøgsmodel", for at finde årsagen til den ujævne motorgang.
Nu har de udskiftet højtrykspumpen - som altså intet fejlede - og lur mig, om jeg ikke får lov til at betale for den......
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-12-2008, 12:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg har talt med værkstedet for kort tid siden, men der er intet nyt omkring fejlårsagen til den ujævne motorgang.
Iflg. værkføren, har der været tilsluttet en motortester, men der meldes tilsyneladende ikke om fejl..... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-12-2008, 13:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Så er der svar fra værkstedet:
Det er "railen" der er defekt. Pudsigt nok, blev den udskiftet da bilen havde kørt 200000 km ( bilen har nu kørt 380000 km ), så en levetid på railen er omkring 200000 km, når der står Hyundai foran på bilen.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-12-2008, 15:18
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Hmmmm railen er et rør ikke andet - hvad skulle gøre den defekt? hvad er defekt på røret?
Railrør som er et kraftigt rør med forskruninger går normalt aldrig i stykker - jeg er i hvert fald aldrig stødt på det - kun hvis man ødelægger det ved fx at overspænde et gevind etc. kan det gå i stykker - rolf jeg tror ikke på det er fejlen 
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,627
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Samuelelada |
|