» Online brugere: 161 |
0 medlemmer og 161 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

12-07-2019, 11:38
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Jeg får ikke nogen alarm. Motoren bliver heller ikke varm og lugter heller ikke af dårlig forbrænding. Jeg har haft et tændrør ude. Det var tørt men sodet, hvilket skulle være normalt for en 2-takter. Men du har ret, flere på nettet har skulle skifte tændrør efter vand i benzinen. Jeg hører lige Finn ad
Det undrer mig bare at den allerede brokker sig når den sættes i gear i tomgang. Det er jo ikke megen yderligere belastning. Kan det tænkes at den kører et andet motorstyringsprogram i gear end ved tomgang?
|

12-07-2019, 13:26
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Christopher
Jeg får ikke nogen alarm. Motoren bliver heller ikke varm og lugter heller ikke af dårlig forbrænding. Jeg har haft et tændrør ude. Det var tørt men sodet, hvilket skulle være normalt for en 2-takter. Men du har ret, flere på nettet har skulle skifte tændrør efter vand i benzinen. Jeg hører lige Finn ad
Det undrer mig bare at den allerede brokker sig når den sættes i gear i tomgang. Det er jo ikke megen yderligere belastning. Kan det tænkes at den kører et andet motorstyringsprogram i gear end ved tomgang?
|
Det er højst sandsynligt samme program som kører enten den er i frigear eller i gear. Forskellen er at motoren skal yde noget når den er i gear, fordi den bliver belastet, men computeren ved formodentlig at den er i gear, men det er belastningen den skal kunne håndtere.
Du kan ikke teste motoren i frigear, eller uden belastning i gear, det er først når den er i vand eller på et dynamometer at du finder ud af om den går som den skal.
Jeg foreslår at du tager de andre tændrør ud og checker dem.
|

12-07-2019, 15:31
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Det prøver jeg. Skal jeg lede efter fugt i tændrørene?
|

12-07-2019, 18:18
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Christopher
Det prøver jeg. Skal jeg lede efter fugt i tændrørene?
|
Du skal sammenligne dem, hvis et ser noget anderledes ud i forhold til de andre er det tegn på at det er et eller andet galt på den cylinder.
Hvis et er vådt er det tegn på at det ikke tænder. Det kan være et kortsluttet tændrør, defekt tændrørshætte, tændkabel, tændspole eller tændingssystem.
Hvor gamle er tændrørne?
|

12-07-2019, 19:49
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Motoren starter første gang og går fint i tomgang. Kan den det med dårlige tændrør?
|

12-07-2019, 20:05
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Har lige fundet den gamle servicekvittering frem. Den melder ikke om udskiftede tændrør, så de er jo nok 6 år gamle. Det kan være at jeg skal ned til Finn og købe nye.
Jeg vil tage de gamle ud og sammenligne dem. Det giver god mening 
|

13-07-2019, 10:21
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Dagens nye ideer:
- En Evinrude-gut på nettet mener at motoren selv kan diagnosticere vand i brændstoffet. Kan det tænkes at motoren så er gået i nødprogram? Omvendt, så ville Finn nok have sagt det...
- En anden har foreslået at tømme det meste af benzinen af og tilsætte Bel Add dyserens. Køre med det lidt og så fylde op men nyt benzin.
- Et dieselcenter i Hedehusene skulle angiveligt kunne teste dysernes stand og ultalydsrense, hvis nødvendigt
- Lidt i vildskudsgenren vil jeg prøve at presse på gummibolden og løsne benzindækslet for at se om den kan suge nok benzin.
- Og så selvfølgelig tændrørene
Jeg kan forstå at med Evinrudes priser for nye dyser og evt benzinpumpe, så giver alle ideer god mening :/
|

13-07-2019, 22:46
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Hej Brian,
Så fik jeg tændrørene d og du har ganske ret. Cylinder 2 har som det eneste et drivvådt tændrør. Så er der da en ny ledetråd at gå ud fra. Nu har vi haft så megen fokus på vand i benzin og manglende benzin. Det kan være at det er et elektrisk problem?
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,065
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, HollisLivi |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:43.