Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Galleri > Billeder af båden

Billeder af båden Her kan du vise din båd frem

» Online brugere: 240
1 medlemmer og 239 gæster
WilburVop
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 22-07-2015, 16:31
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg er vist bare blevet flådeejer...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 02-08-2015, 21:18
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Den er SÅ fed, den kan man kun blive glad for :-)
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #3  
Gammel 03-08-2015, 21:06
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Jeg tror helt sikkert også at du bliver meget glad for den.

Har du fået den i vandet ?

Nu skriver du fri udblæsning, men Pachanga'en er født med lyddæmpere som fyldes med vand og dette dæmper udstødnings lyden meget. Men de er måske blevet afmonteret ?

Vedrørende motoren så var de første 7.4 l Magnum med Alpha One på 330 HK med std oval port topstykker etc og et fuldgas omdrejningsområde på 4200-4600.

454 Magnum med Bravo One er 365 HK versionen og den kom først i 1988. Den er med rekangulære topstykker, anden indsugningsmanifold, knastaksel, krumtapaksel etc med et fuldgas omdrejningsområde på 4600-5000.

Jeg har selv haft en 1989 454 Magnum Bravo One med 365 HK og jeg synes at det var en fantastisk motor. Jeg sejlede med en 23" Mirage Plus og den tog 5000-5100 RPM ved fuld gas.

Sidst redigeret af BrianL; 03-08-2015 kl. 22:00. Begrundelse: Kan se at motoren er skiftet
Reply With Quote
  #4  
Gammel 04-08-2015, 06:54
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Jeg tror helt sikkert også at du bliver meget glad for den.

Har du fået den i vandet ?

Nu skriver du fri udblæsning, men Pachanga'en er født med lyddæmpere som fyldes med vand og dette dæmper udstødnings lyden meget. Men de er måske blevet afmonteret ?

Vedrørende motoren så var de første 7.4 l Magnum med Alpha One på 330 HK med std oval port topstykker etc og et fuldgas omdrejningsområde på 4200-4600.

454 Magnum med Bravo One er 365 HK versionen og den kom først i 1988. Den er med rekangulære topstykker, anden indsugningsmanifold, knastaksel, krumtapaksel etc med et fuldgas omdrejningsområde på 4600-5000.

Jeg har selv haft en 1989 454 Magnum Bravo One med 365 HK og jeg synes at det var en fantastisk motor. Jeg sejlede med en 23" Mirage Plus og den tog 5000-5100 RPM ved fuld gas.
Nej, båden er ikke kommet i vandet endnu. Det nye drev skal monteres sammen med nye batterier ( 2 x 100 Ah VARTA ).
Forhåbentlig er båden klar i slutningen af ugen.

Du har helt ret angående udstødningen - den bliver ført ud igennem en vandpotte i hver side. Hvorfor jeg skrev "fri udblæsning" er mig ubegrubeligt. Beklager forvirringen...

Angående motoren, så er den udskiftet i 1996 hos forrige ejer i England med fuld dokumentation og faktura. De skriver ganske rigtigt 454 Magnum i flere af papirerne, så jeg mistænker at forrige motor er opgraderet til 365 HK versionen.

Glæder mig til at prøve båden - fandt denne video af en tilsvarende Pachanga måske med en lidt kraftigere motor....




Hvad sejlede din Pachanga på toppen med 454 Magnum ( 365 HK versionen ) ?
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Lars T; 05-08-2015 kl. 09:07.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 04-08-2015, 21:08
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Hvad sejlede din Pachanga på toppen med 454 Magnum ( 365 HK versionen ) ?
Jeg havde en Doral Phazar som vel var inspireret af Pachanga 22.

Den gik mellem 67-72 MPH på tryklog og 108-112 km/t på GPS.

Fik senere en 454 Mag MPI i og den kunne ramme omdrejningsbegrænseren under gunstige forhold ved 113 km/t på GPS.

Eksempel på Doral Phazar (min var rød):







Jeg kender Pachanga 22'eren fordi der har sejlet flere i Karrebæksminde området som jeg kender. Min ven som havde Bornett 19 tidligere sejler i dag Pachanga 22 med en 5.7 liter karburator motor med ca 300 HK. Den går 98-100 km/t på GPS.

Sidst redigeret af Lars T; 05-08-2015 kl. 09:09.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 04-08-2015, 21:20
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Du har helt ret angående udstødningen - den bliver ført ud igennem en vandpotte i hver side. Hvorfor jeg skrev "fri udblæsning" er mig ubegrubeligt. Beklager forvirringen...
På Doral Phazaren var der rustfri stål vanddæmpede lydpotter monteret i motorrummet, men den tidligere ejer havde afmonteret dem og monteret silent choice i stedet. Så enten fri udblæsning eller støjsvag sejlads alt efter ønske. Fungerede perfekt.

Jeg synes ikke der er nogen grund til at montere silent choice når du allerede har lyddæmpere monteret, men det er jo en smagssag
Reply With Quote
  #7  
Gammel 04-08-2015, 21:25
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg

650 HK, der er en voldsom motor, men 89 MPH er også hurtigt.

Sidst redigeret af Lars T; 05-08-2015 kl. 09:10. Begrundelse: ikke 600 HK men 650 HK
Reply With Quote
  #8  
Gammel 06-08-2015, 07:15
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Har du allerede noget andet i kikkerten Rolf eller??

http://www.nytdrev.dk/sea_ray_pachan...s1r0uhom0ru2n6
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #9  
Gammel 06-08-2015, 07:40
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by MartinN Se indlæg
Har du allerede noget andet i kikkerten Rolf eller??

http://www.nytdrev.dk/sea_ray_pachan...s1r0uhom0ru2n6
Jeps...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,020
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Zarkosplaycle
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:52.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden