|
 |

02-12-2008, 17:12
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Så fik jeg omsider skaffet et nyt bundkar til BMW´en...Det holdt hårdt. Et brugt bundkar var ikke til at støve op i en ordentlig stand.
Jeg købte et fabriksnyt bundkar, der kostede kr. 1900,- + moms og som kan hentes i morgen.
Det bliver skiftet på mandag, så håber jeg at bilen er køreklar.
Kalechen er lidt utæt i taget, så den skal lige imprægneres hurtigt inden der sker skader på interiøret.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-12-2008, 11:30
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Så rolf - nu må du give os lidt opdateringer - hvad er der sket med projektet
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

13-12-2008, 15:12
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Så rolf - nu må du give os lidt opdateringer - hvad er der sket med projektet
|
Min Hyundai Santa Fe 4x4 har problemer med motoren - det er den eneste bil jeg har, der må trække en autotransporter - og er på værksted.
Jeg kan først få skiftet bundkarret på BMW´en, når jeg får min anden bil tilbage og får den bugseret på værksted.
Øv, ældre biler kan til tider sætte en stopper for mange ting.. 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-12-2008, 15:58
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Har de fået diagnosticeret Hyundaièns motorproblem?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

13-12-2008, 17:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Har de fået diagnosticeret Hyundaièns motorproblem?
|
Det er vist så meget sagt.....Jeg har snart opgivet at finde et ordentligt Hyundai værksted.....
Jeg talte med værkføren fredag eftermiddag, og hun kunne oplyse, at de havde adskilt meget på motoren, for at finde fejlen, men uden held....
Højtrykspumpen har de skiftet - det løste ikke problemet - så nu vil de udskifte alle dyser. Jeg fortalte hende, at alle dyser var blevet efterset hos KAM Diesel og to af dem udskiftet ved 360000 km ( bilen har kørt 380000 km ).
Jeg spurgte om de har haft en motortester tilsluttet bilen for at finde fejlen, men det har de ikke...........
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-12-2008, 17:43
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Det lyder som om du kan forvente en megaregning - alene ht pumpen koster en bondegård specielt hos Hyundai
Det du beskrev lyder ikke som et brændstofrelateret problem men som et elektrisk - toppunktsgiver eller motorstyring
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

13-12-2008, 22:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Det lyder som om du kan forvente en megaregning - alene ht pumpen koster en bondegård specielt hos Hyundai
Det du beskrev lyder ikke som et brændstofrelateret problem men som et elektrisk - toppunktsgiver eller motorstyring
|
Dyserne skal i hvert fald ikke udskiftes. De fejler intet.
Motorstyringen eller toppunktsgiver skal KUN udskiftes såfremt det afhjælper problemet, og hvis motortesteren beretter om fejl i disse enheder.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,039
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, BrentUtify |
|