» Online brugere: 140 |
0 medlemmer og 140 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

22-10-2012, 07:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Jeg brugte for et par år siden Quicksilvers på min Mercruiser V8 og jetski.
Den virkede efterhensigten og lukkede maskinen ned på en "rolig" måde.
Har efterfølgene prøvet denne fra Sierra marine:
Dette var en skidt succes jeg ikke ønsker at benytte igen da den stoppede motoren på en meget bræt måde. Så frem over bruger jeg en lettere fogging oil som quicksilver eller WD40 og så smøre cylinderne med olie og håndtørner motoren.
Massen der kom ud af ovenståene svarede næsten til byggeskum.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

22-10-2012, 08:10
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Ved brug af fogging oil og lign. produkter skal man være obs på hvilken type motor man har.
F.eks. på en Optimax (DFI) hvor brændstof sprøjtes direkte i cylinderne er det ikke nogen god idé at tilsætte fogging oil i indsugningsluften, da der ikke tilføres benzin denne vej til senere at "vaske" det af igen. Krumtap og andre interne dele er godt smurt i forvejen da olien indsprøjtes i indsugningsluften.
Det er stadig en god idé at tilsætte fogging oil igennem tændrørshullet og tørne et par gange ved håndkraft.
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Sidst redigeret af MartinN; 22-10-2012 kl. 09:17.
|

22-10-2012, 09:13
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Hvad vil I anbefale til en MerCruiser 4.3 MPI 220 hk.?
I manualen foreskrives en lidt omstændig metode og ikke mindst meget stor mængde (syntes jeg):
1. I en 23 liters (6 U.S. gal.) ekstern brændstoftank blandes:
a. 19 liter (5 U.S. gal.) almindelig blyfri benzin, oktan 87 (90 RON).
b. 1,89 liter (2 U.S. qts.) Premium Plus TC-W3 olie til 2-takts påhængsmotorer.
c. 150 ml (5 oz.) brændstofsystembehandler og -stabilisator eller 30 ml
brændstofsystembehandler og -stabilisatorkoncentrat.
2. Lad motoren køle ned.
VIGTIGT: Tør straks spildt eller udsprøjtet brændstof op.
3. Luk brændstofafspærringsventilen (hvis udstyret hermed). Frakobl og tilprop
brændstofindgangen, hvis den ikke er udstyret med en brændstofafspærringsventil.
4. Slut den eksterne brændstoftank (med forstøvningsblandingen) til
brændstofindgangen.
VIGTIGT: Forsyn motoren med kølevand.
5. Start motoren, og lad den køre ved 1300 o/min. i 5 minutter.
6. Efter den angivne driftstid returneres gasspjældet langsomt til tomgangshastighed,
og motoren slukkes.
VIGTIGT: Sørg for, at forstøvningsblandingen bliver i motoren. Lad ikke motorens
brændstofsystem løbe helt tørt.
7. Udskift brændstoffilterelementet med vandudskiller. Se afsnit 5 for korrekt
fremgangsmåde.
|

22-10-2012, 11:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
bruger slet ingen ting i min gamle Volvo-motor og den starter da op igen når jeg beder den pænt om det....
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

25-10-2012, 19:30
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Hvad vil I anbefale til en MerCruiser 4.3 MPI 220 hk.?
I manualen foreskrives en lidt omstændig metode og ikke mindst meget stor mængde (syntes jeg):
1. I en 23 liters (6 U.S. gal.) ekstern brændstoftank blandes:
a. 19 liter (5 U.S. gal.) almindelig blyfri benzin, oktan 87 (90 RON).
b. 1,89 liter (2 U.S. qts.) Premium Plus TC-W3 olie til 2-takts påhængsmotorer.
c. 150 ml (5 oz.) brændstofsystembehandler og -stabilisator eller 30 ml
brændstofsystembehandler og -stabilisatorkoncentrat.
|
Jeg bruger ovennævnte metode.
Dog blander jeg ikke så meget benzin. Der bruges jo ikke ret meget benzin under selve konserveringen.
Ovenstående tal bruges bare til at finde blandingsforholdet (10% totakts olie + lidt brændstofkonserveringsmiddel i benzinen).
|

25-10-2012, 19:32
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Jeg bruger ovennævnte metode.
Dog blander jeg ikke så meget benzin. Der bruges jo ikke ret meget benzin under selve konserveringen.
Ovenstående tal bruges bare til at finde blandingsforholdet (10% totakts olie + lidt brændstofkonserveringsmiddel i benzinen).
|
Men tilslutter du en ekstern tank med det i?
|

25-10-2012, 20:07
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Men tilslutter du en ekstern tank med det i?
|
Ja, det gør jeg.
Jeg har en 10 liters plastik tank fra Biltema som jeg bruger, med en benzinslange hvor jeg har lavet en adapter med en 10 mm benzinslange i enden som passer til indenbordsmotorer (den passer til mine V8 motorer, ved ikke om hvilken dimension der bruges på en V6). Studsen på motoren er 3/8 tomme = 9.53 mm, så en 10 mm er lidt løs, men med et spændebånd går det fint.
Der er endda en frisk benzinblanding i som jeg lavede i tirsdags da jeg konserverede motorerne.
Du er velkommen til at låne den med benzin og det hele.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,685
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, bayGrove646trili |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:15.