» Online brugere: 145 |
0 medlemmer og 145 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

16-08-2012, 13:18
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Summerer din Garmin ikke hvad forbruget er for den tur du har sejlet ?
Hvis ikke så er det mere besværligt.
Det gør min Northstar. Den viser simpelthen det antal liter der er brugt per motor, siden jeg nulstillede det forbrugte antal liter sidst.
Jeg kan nulstille forbruget når jeg ønsker, så jeg kan se hvor meget benzin jeg har brugt i en given periode.
Jeg kan også se hvor mange liter der er tilbage i tanken.
Kender ikke Garmin så der kan være nogle begrænsninger i hvad de har valgt at implementere rent software mæssigt.
|
Jeg kan kun se: Liter/km og liter/time og hvor meget jeg har i tanken - men det er jo et tal jeg selv har indtastet da jeg fyldte tanken op og så beregner den selv hvor meget der er tilbage efter forbruget!
|

16-08-2012, 13:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Har du Smart Craft / Merc Monitor ?
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

16-08-2012, 13:24
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by MartinN
Har du Smart Craft / Merc Monitor ?
|
Nix.
|

16-08-2012, 13:32
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Jeg kan kun se: Liter/km og liter/time og hvor meget jeg har i tanken - men det er jo et tal jeg selv har indtastet da jeg fyldte tanken op og så beregner den selv hvor meget der er tilbage efter forbruget!
|
Tja ... så må du jo aflæse hvor mange liter den mener du har i tanken inden turen starter, og så når turen er slut kan du igen aflæse hvor mange liter den mener du nu har i tanken.
Med simpel subtraktion skulle du så have det antal liter som du har brugt på turen.
Kan det ikke lade sig gøre ?
|

16-08-2012, 13:35
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Tja ... så må du jo aflæse hvor mange liter den mener du har i tanken inden turen starter, og så når turen er slut kan du igen aflæse hvor mange liter den mener du nu har i tanken.
Med simpel subtraktion skulle du så have det antal liter som du har brugt på turen.
Kan det ikke lade sig gøre ?
|
Jo, men det er jo så det jeg mener er forkert eftersom den viser der er ca. 8 liter i tanken nu og jeg mener der er 30-35 liter.
|

16-08-2012, 13:47
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Jo, men det er jo så det jeg mener er forkert eftersom den viser der er ca. 8 liter i tanken nu og jeg mener der er 30-35 liter.
|
Hvis du vil kalibrere den så kan du enten montere en seperat tank fra en påhængsmotor, fylde et kendt antal liter i og så bruge den mængde brændstof du har kommet i brændstof tanken. Så kan se hvad din GPS siger at du har brugt (det tal finder du at trække det antal liter der er tilbage i tanken efter endt tur, fra det antal liter som GPS'en siger der er i tanken inden turen) og kalibrere efterfølgende. Så prøver du det hele igen indtil du er tilfreds med afvigelsen mellem det faktisk forbrug og det målte forbrug.
Alternativt kan du simpelthen fylde din indbyggede tank op, derefter sejle en lang tur, og efter endt tur fylde tanken op igen. Når du så fylder op igen ved du hvor mange liter (ca.) du har brugt. Det antal liter som GPs'en siger du har brugt finder ved at trække det antal liter der er tilbage i tanken efter endt tur, fra det antal liter som GPS'en siger der er i tanken inden turen. Så kan du kalibere ud fra det.
Håber at det giver mening ?
|

16-08-2012, 19:54
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Har du dette MPI system

kan pumpen ikke tåle at suge luft,
så lille tank med lidt brændstof i er måske ikke en god ide
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

16-08-2012, 19:59
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by Kim
Har du dette MPI system

kan pumpen ikke tåle at suge luft,
så lille tank med lidt brændstof i er måske ikke en god ide
|
Hmm... Aner det ikke. Syntes ikke det ligner noget jeg har set - hvor præcist sidder denne enhed?
|

16-08-2012, 20:33
|
|
Hvis den viser 8 liter, og du mener 35 liter, kan du så ikke bare tømme tanken ??
Du kan vel suge brændstoffet op....
|

18-08-2012, 07:52
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Hmm... Aner det ikke. Syntes ikke det ligner noget jeg har set - hvor præcist sidder denne enhed?
|
under generatoren
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

20-08-2012, 10:41
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Ufio kan være inde på noget.
Men umiddelbart virker det som om at forbruget på din pr time, er ca. 15% højere end de andre tests? Lyder da lidt mærkeligt.
Din er (som jeg husker det) bundmalet og det har bestemt indfyldelse på hvor langt du sejler på en liter, men har ingen indflydelse på hvor meget motorer bruger i timen.?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,537
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, RonnieZer |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:07.