Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 172
0 medlemmer og 172 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 15-08-2012, 20:01
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Den jeg havde var der bare en lille mølle indeni, den målte på samme måde som en log, dvs sige magnetimpulser fra møllen.
så hvis du kan komme til at montere slanger på måleren hvor den sidder, er det vel bare at montere en tragt, og en dunk i den anden ende.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #2  
Gammel 15-08-2012, 20:07
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Den jeg havde var der bare en lille mølle indeni, den målte på samme måde som en log, dvs sige magnetimpulser fra møllen.
så hvis du kan komme til at montere slanger på måleren hvor den sidder, er det vel bare at montere en tragt, og en dunk i den anden ende.
Ja det var selvfølgelig en mulighed. Nogen som kender til hvordan den virker?
Reply With Quote
  #3  
Gammel 15-08-2012, 20:13
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Ups jeg ser først nu at din maskine er en MPI på nogle er der et returløb som der sikkert også sidder en måler på for så at udregne forskellen.
Din model må kun bruges på enkeltstrengssystemer, altså uden returløb, ellers måler den alt der bliver pumpet til indsprøjtningen men trækker ikke det fra der er i overskud og sendes retur til tanken.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #4  
Gammel 15-08-2012, 20:23
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Ups jeg ser først nu at din maskine er en MPI der er et returløb som der sikkert også sidder en måler på for så at udregne forskellen.
Det tror jeg nu ikke. Den sidder på brændstofslangen imellem tanken og motoren. Men hvis MPI motoren smider noget retur i tanken, er det da klart at den beregner forkert, men jeg kan jeg da ikke forestille mig at jeg er den eneste der har den monteret på en MPI motor...
Reply With Quote
  #5  
Gammel 16-08-2012, 06:59
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Men er der nogen der kan bekræfte at noget af brændstoffet i en MPI motor kommer retur til tanken?
Reply With Quote
  #6  
Gammel 16-08-2012, 08:26
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Men er der nogen der kan bekræfte at noget af brændstoffet i en MPI motor kommer retur til tanken?
Ikke på en standard Mercruiser.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 16-08-2012, 08:38
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Jeg har selv flow målere monteret (på en Northstar GPS) og dem har jeg ikke kalibreret. Den viser dog også lidt mere end det faktiske forbrug, men det er bedre end at den viser for lidt da jeg også bruger den som tankmåler.

Hvis du vil kalibrere den så kan du enten montere en seperat tank fra en påhængsmotor, fylde et kendt antal liter i og så bruge den mængde brændstof. Så kan se hvad din GPS siger at du har brugt og kalibrere efterfølgende. Så prøver du det hele igen indtil du er tilfreds med afvigelsen mellem det faktisk forbrug og det målte forbrug.

Alternativt kan du simpelthen fylde din indbggede tank op, derefter sejle en lang tur, og efter endt tur fylde tanken op igen. Når du så fylder op igen ved du hvor mange liter (ca.) du har brugt. Så kan du kalibere ud fra det.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,538
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, LarryUnity
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:18.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden