» Online brugere: 164 |
0 medlemmer og 164 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

12-08-2012, 19:22
|
|
Ja jeg har faktisk kigget på den flere gange.
Det kan godt være, det går i den retning. Konen mener at agterdækket er helt perfekt.
Jeg er lidt i tvivl omkring vind og vejr på sådan en flybridge. Både når vi sejler, men også vind følsonheden når vi skal til kaj....
|

12-08-2012, 20:59
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
På flyen er det som på enhver anden åben båd, men selvfølgelig er der en del læ bag det negative vindspejl, med et kanon udsyn, evt marsvin og sæler spottes let derfra.
Min søster og svoger har en magen til de så en hel del flere end vi gjorde fra Coronetten.
De har bovpropel, og han kan stort set kaste den ind alle steder efterhånden.
De to maskiner gør det en del nemmere at håndtere den end en med en enkelt aksel, du kan jo kompensere for vind alt efter hvad for en maskine du bruger.
Rattet bruges slet ikke i havnemanøvre.
Eneste minus er at der ikke er en låge fra badeplatformen til agterdækket, ellers en fed båd på næsten 40 fod (39 fod 11 tommer)
Helt sikkert en båd jeg ville se nærmere på hvis det var i den prisklasser vi ledte.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

13-08-2012, 17:47
|
|
Jeg har talt med 2 Princess ejere på havnen i dag, de var begge enige om at deres både var vind følsomme ved havne manøvre.
Til gengæld utrolig stabile på søen. Den ene havde sejlet fra Samsø til Kerteminde i vindstyrke 18 på 2 timer, det havde jeg dælme ikke kastet mig ud i vores Wiking....
Så hvor vind følsomme de er kontra vores Wiking, det ved jeg ikke. Jeg synes vores er rimelig vindfølsom ( hvem sagde korkprop ), og uden bovpropel ville jeg være skilt på nuværende tidspunkt.... 
|

15-08-2012, 17:18
|
|
Perkins motorer er det godt eller skidt ??
De ligger i en Broom fra 1975.
|

15-08-2012, 19:07
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Perkins er en fin gammel maskine, de er ikke til at slide op.
Ved dobbelinstallationer skal du være opmærksom på at specielt hvis det er liggende, så er det svært at få stumper til den venstredrejende.
Udstødningsmanifolden er saltvandskølet.
Vores er en liggende 6.354 (6 cylinder 354 kubiktommer. 5,8L) på 165 hk med turbo og intercooler,
Fin maskine der ikke bruger meget diesel.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 15-08-2012 kl. 19:13.
|

15-08-2012, 21:12
|
|
|

21-08-2012, 22:34
|
|
Jeg er blevet frarådet Perkins motorer af en mekker, han siger at de ganske ofte er noget ældre end selve båden, og at der er stor sandsynlighed for at de er tæret op.....
Hmmmmm......
Nå men et andet spørgsmål, hvis livet ombord leves udenfor, hvilken båd type har så den bedste indretning efter den opfattelse ??
Er det hollandske stålbåde, cruiserne, flybridge både, andre ??
Lige nu hælder jeg til en flybridge ala Princess 35 - 38 med agterdæk.... Eller ?
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,224
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, FrankEn |
|