Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 167
0 medlemmer og 167 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 13-05-2012, 12:17
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Morten Se indlæg
Så har der været en meget hjælpende hånd (PROSECCO) forbi og læse fejlkoder. Umiddelbart melder "computeren" at alarmen skyldes Low Oil Pressure!!

Hvordan den så lige skal takles, må jeg finde ud af hurtigst muligt.
Såvidt jeg forstod så du aldrig under 35 PSI på hele turen og da alarmen lød var dit olietryk omkring 40 PSI ?

Går ud fra at dit olieniveau er korrekt ?

Der er en olie tryks kontakt (oil pressure switch) som bruges til alarm systemet. Når motoren ikke kører (intet olie tryk) så er den sluttet (ingen modstand), og når motoren er i gang og olie trykket er over 6 PSI så er den afbrudt (uendelig modstand).

Så med andre ord hvis dit olietryk falder til under 6 PSI, så går alarmen.

Baseret på at du ikke så et for lavt olie tryk på instrumentet, så er det forhåbentlig bare en løs forbindelse eller en defekt oil pressure switch.

Såvidt jeg kan se så har den reservedelsnummer 87-805605A1. Der er et billede her: http://www.mercruiserparts.com/showS...sp?pn=805605A1
Reply With Quote
  #2  
Gammel 13-05-2012, 17:27
Morten Morten er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
Billeder: 2
Det kan jo være en stor mulighed. Så er det jeg tænker: når computeren har logget en fejlkode med low oilpressure, bliver den så ved med at alarmere indtil fejl koden er slettet fra computeren??!
__________________
//Morten

Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
Reply With Quote
  #3  
Gammel 13-05-2012, 18:56
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Morten Se indlæg
Det kan jo være en stor mulighed. Så er det jeg tænker: når computeren har logget en fejlkode med low oilpressure, bliver den så ved med at alarmere indtil fejl koden er slettet fra computeren??!
Nej.

Men hvis den mener der er for lavt olie tryk igen så vil den give alarm også selvom der allerede er en fejlkode lageret med det samme problem.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 13-05-2012, 20:08
Morten Morten er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
Billeder: 2
Så skal jeg jo til at lede efter hvad der kan afgive den lorte alarm!!! loose connections - dårlig olie switch..
__________________
//Morten

Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
Reply With Quote
  #5  
Gammel 14-05-2012, 19:02
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj.

Fejlkoden bør slette sig sig selv efter lidt tid ligesom på en bil. Med mindre samme fejl opstår igen. Selve fejlkoden udløser ikke en alarm med mindre der er et aktuelt problem. Jeg ku desværre ikke slette den.

Da vi startede motoren op var der fint olietryk på, og det ændrede sig ikke ved varm motor. lige unde 40 psi som er meget normalt. Kunne desværre ikke gasse ret meget op da frigearsvælgeren valgte ikke at virke. Havde den oppe på lige under 3000 rpm og olietrykket stod fint.

Ved ikke helt hvad problem der trikker alarmen. Men jeg tror jeg ville sejle en tur og teste..

J
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #6  
Gammel 14-05-2012, 20:18
Morten Morten er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
Billeder: 2
Citér:
Originally Posted by PROSECCO Se indlæg
Halløj.

Fejlkoden bør slette sig sig selv efter lidt tid ligesom på en bil. Med mindre samme fejl opstår igen. Selve fejlkoden udløser ikke en alarm med mindre der er et aktuelt problem. Jeg ku desværre ikke slette den.

Da vi startede motoren op var der fint olietryk på, og det ændrede sig ikke ved varm motor. lige unde 40 psi som er meget normalt. Kunne desværre ikke gasse ret meget op da frigearsvælgeren valgte ikke at virke. Havde den oppe på lige under 3000 rpm og olietrykket stod fint.

Ved ikke helt hvad problem der trikker alarmen. Men jeg tror jeg ville sejle en tur og teste..

J
Yes, planen er også at komme ud at teste som vi snakkede om J. Vejret skal bare lige være til det jo skal nok hive dig updates lige så snart jeg har været ude.
__________________
//Morten

Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
Reply With Quote
  #7  
Gammel 14-05-2012, 21:00
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by PROSECCO Se indlæg
Fejlkoden bør slette sig sig selv efter lidt tid ligesom på en bil. Med mindre samme fejl opstår igen.
Bliver fejlkoden slettet automatisk, det vidste jeg faktisk ikke ?
Jeg troede der skulle en computer på for at slette den.
Jeg har ikke udlæst mine nuværende motorer (kun min gamle 454 Mag MPI og andres både med lånt DDT og det nye Mercruiser diagnostics PC software). Kunne være sjovt at se om der stadig er en fejlkode efter min knock sensor alarm fra år tilbage.


Citér:
Originally Posted by PROSECCO Se indlæg
Men jeg tror jeg ville sejle en tur og teste..
Det ville jeg også gøre. Først ville jeg dog sikre mig at ledningen ikke er løs på oil pressure switchen.

Hvis alarmen skulle lyde igen så er det bare med at holde øje med olietryk, vandtemperatur, drevolie niveau og voltmeteret (i tilfælde af en dårlig forbindelse til batteriet).
Reply With Quote
  #8  
Gammel 14-05-2012, 21:41
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj

Det er jeg ret sikker på at den sletter selv efter et stykke tid. Sidste år tvang jeg en fejlkode frem på MEFI 3 og den gik i sig selv efter noget tid/antal starter. På min bil som er en GM 4,3 L motor kommer der en fejl frem en gang imellem (oxy sensor). den kan jeg fjerne med computer, men hvis jeg ikke gør det forsvinder den selv efter lidt tid.

Og som sagt Morten ud på havet og teste som vi talte om. Så tror jeg du kommer meget nærmere dit evt problem.

J
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,537
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, RonnieZer
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:29.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden