|
 |

13-05-2012, 17:27
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
|
|
Det kan jo være en stor mulighed. Så er det jeg tænker: når computeren har logget en fejlkode med low oilpressure, bliver den så ved med at alarmere indtil fejl koden er slettet fra computeren??!
__________________
//Morten
Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
|

13-05-2012, 18:56
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Morten
Det kan jo være en stor mulighed. Så er det jeg tænker: når computeren har logget en fejlkode med low oilpressure, bliver den så ved med at alarmere indtil fejl koden er slettet fra computeren??!
|
Nej.
Men hvis den mener der er for lavt olie tryk igen så vil den give alarm også selvom der allerede er en fejlkode lageret med det samme problem.
|

13-05-2012, 20:08
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
|
|
Så skal jeg jo til at lede efter hvad der kan afgive den lorte alarm!!! loose connections - dårlig olie switch.. 
__________________
//Morten
Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
|

14-05-2012, 19:02
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
|
|
Halløj.
Fejlkoden bør slette sig sig selv efter lidt tid ligesom på en bil. Med mindre samme fejl opstår igen. Selve fejlkoden udløser ikke en alarm med mindre der er et aktuelt problem. Jeg ku desværre ikke slette den.
Da vi startede motoren op var der fint olietryk på, og det ændrede sig ikke ved varm motor. lige unde 40 psi som er meget normalt. Kunne desværre ikke gasse ret meget op da frigearsvælgeren valgte ikke at virke. Havde den oppe på lige under 3000 rpm og olietrykket stod fint.
Ved ikke helt hvad problem der trikker alarmen. Men jeg tror jeg ville sejle en tur og teste..
J
__________________
Jimmy L
2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
|

14-05-2012, 20:18
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
|
|
Citér:
Originally Posted by PROSECCO
Halløj.
Fejlkoden bør slette sig sig selv efter lidt tid ligesom på en bil. Med mindre samme fejl opstår igen. Selve fejlkoden udløser ikke en alarm med mindre der er et aktuelt problem. Jeg ku desværre ikke slette den.
Da vi startede motoren op var der fint olietryk på, og det ændrede sig ikke ved varm motor. lige unde 40 psi som er meget normalt. Kunne desværre ikke gasse ret meget op da frigearsvælgeren valgte ikke at virke. Havde den oppe på lige under 3000 rpm og olietrykket stod fint.
Ved ikke helt hvad problem der trikker alarmen. Men jeg tror jeg ville sejle en tur og teste..
J
|
Yes, planen er også at komme ud at teste som vi snakkede om J. Vejret skal bare lige være til det jo  skal nok hive dig updates lige så snart jeg har været ude.
__________________
//Morten
Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
|

14-05-2012, 21:00
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by PROSECCO
Fejlkoden bør slette sig sig selv efter lidt tid ligesom på en bil. Med mindre samme fejl opstår igen.
|
Bliver fejlkoden slettet automatisk, det vidste jeg faktisk ikke ?
Jeg troede der skulle en computer på for at slette den.
Jeg har ikke udlæst mine nuværende motorer (kun min gamle 454 Mag MPI og andres både med lånt DDT og det nye Mercruiser diagnostics PC software). Kunne være sjovt at se om der stadig er en fejlkode efter min knock sensor alarm fra år tilbage.
Citér:
Originally Posted by PROSECCO
Men jeg tror jeg ville sejle en tur og teste..
|
Det ville jeg også gøre. Først ville jeg dog sikre mig at ledningen ikke er løs på oil pressure switchen.
Hvis alarmen skulle lyde igen så er det bare med at holde øje med olietryk, vandtemperatur, drevolie niveau og voltmeteret (i tilfælde af en dårlig forbindelse til batteriet).
|

14-05-2012, 21:41
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
|
|
Halløj
Det er jeg ret sikker på at den sletter selv efter et stykke tid. Sidste år tvang jeg en fejlkode frem på MEFI 3 og den gik i sig selv efter noget tid/antal starter. På min bil som er en GM 4,3 L motor kommer der en fejl frem en gang imellem (oxy sensor). den kan jeg fjerne med computer, men hvis jeg ikke gør det forsvinder den selv efter lidt tid.
Og som sagt Morten ud på havet og teste som vi talte om. Så tror jeg du kommer meget nærmere dit evt problem.
J
__________________
Jimmy L
2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,611
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Jamesrab |
|