Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 378
2 medlemmer og 376 gæster
ChanaWdy1, semmt
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 04-05-2012, 18:52
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Sådan en båd som din ville jeg ikke købe med benzinmotor (eller benzinmotorer), og jeg ville heller ikke købe den hvis den kun havde 1 motor (også selvom det var en diesel motor).

Men det er bare min holdning til en båd af den størelse og type.
Enig.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 04-05-2012, 19:46
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er din Silverton iøvrigt ikke til salg ??
Reply With Quote
  #3  
Gammel 04-05-2012, 20:56
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Jo den er - men fruen og jeg går med tanken om at beholde den, da vi er helt vildt glade for den & tanken går på at vi måske vil få den brugt meget mere nu hvor vi ikke skal bo i den

Gode inputs alle sammen. Grunden til tanken var at få lyden og glæden ved at sejle v8'er. Diesel er bare ikke det samme.

Rent brændstofforbrug tror jeg nok ik vi får det billigere end vores Dti'er.

Jeg tænker måske os jeg ville blive ked af ikke at have 2 når jeg skal manøvrere, for det er nu fedt at kunne vende om sin egen akse.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #4  
Gammel 04-05-2012, 22:19
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Jeg vil sige, at i en båd som din (størrelse & udformning) er det obligatorisk med diesel. Var det en Baja eller Fountain, kunne man bedre "forsvare" at have benzinmotor(er)

Om det skal være en eller to maskiner, er nok lidt en smagssag. Personligt foretrækker jeg to, selvom det er dyrere og kræver mere arbejde.

Iøvrigt, skal der kun være et drev på så stor en båd, så vil jeg foretrække Duoprop, altså Bravo 3 eller Volvo DP.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,235
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, ChanaWdy1
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:45.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden