Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 177
1 medlemmer og 176 gæster
Frankhom
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 09-11-2008, 12:33
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
I min tidligere Mitsubishi Pajero var der monteret en dyppekoger, men jeg synes ikke at systemet ikke var helt "gennembagt". Der var næsten flere ulemper end fordele.

Webasto møder man ofte i dagspressen - via reklame - og det ser ud til at de har det rigtige grej. Der var også tidligere Eberspächer - jeg ved ikke om de eksisterer længere - men jeg hælder nu mest til Webasto.

12+ timer for at montere et komplet Webasto system er lang tid... Jeg vil lade et aut. værksted gøre det. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi se hvornår jeg får et tomrum på 12 timer til installering af motor- og kabinevarmer....

Hvad ofte skal der udføres service på en motor- og kabinevarmer fra Webasto ? Jeg tænker på dyssen, filter osv.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 09-11-2008, 13:02
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Eberspächer eksisterer i bedste velgående - men der er minumal forskel på webasto og eberspächer, herhjemme er webasto klart at foretrække da de har et eget reservedelslager og fin support - på webasto er den nærmest ikke eksisterende (taler af erfaring da alle vores biler vi leverer på arbejde har et sådant fyr instaleret)

Service er der ikke noget af - det skal ikke efterses etc. sker der noget med fyret er det som regel brænderen der giver problemer - og så skifter man brænderunitten det tager ca 20 minutter - men webasto er super driftsikkert - vi har leveret tusinder og haft meget få fejl.

Når fyret er instaleret skal det stilles i co (man stiller hvor meget ludt det skal blæse ind - man måler co tallet og finjusterer det) det er vigtigt at stille det ind første gang idet de fleste brænderproblemer skyldes at de fx soder etc. og det skyldes manglende justering fra nyt af.

Vi har diagnoseudstyr og målegrej på arbejdet - og jeg har ca 1 gang om året koblet mit fyr op på det - co tallet ændrer sig ikke når det er justeret korrekt - vi kan også udlæse alt på fyret (drifttimer - antal starter - fejlkoder etc) mit fyr har pt. ca 130 starter og en drifttid på ca 70 timer. På konens bil - min gamle - har fyret ca 700 starter og ca 500 drifttimer begge har kørt 100% problemfrit

Du behøver ikke få det instaleret af en peugeot forhandler - som regel ved de ikke meget om fyr - men en webasto forhandler kan gøre det mindst ligesågodt - der er fx ketner i glostrup der er forhandler
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #3  
Gammel 10-11-2008, 20:06
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Hvordan er det lige med de biler som er født med "oliefyr" kan man koble ur eller fjernbetjening til dem så man slipper for "nost om frosserne" de kolde vintermorgener ?
Reply With Quote
  #4  
Gammel 10-11-2008, 20:48
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
hvis de er født med et rigtigt oliefyr fra webasto eller eberspächer så kan man - men hvis det kun er en "tilskudsvarmer" så kræver det mere - der findes nemlig fyr der fungerer som tilskudsvarmere og derfor ikke har cirkulationspumpe mv og de kræver lidt mere for at kunne fungere
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #5  
Gammel 10-11-2008, 21:54
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Det er et Webasto Thermo top C hvis det siger dig noget ?

Sidst redigeret af Jess; 10-11-2008 kl. 22:10.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 10-11-2008, 22:13
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Ikke det bedste vejr at lege fotograf i

Reply With Quote
  #7  
Gammel 11-11-2008, 07:21
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Thermo top c kender jeg godt - spørgsmålet er om det er med cirkulationspumpe etc eller kun kører som tilskudsvarmer

Var det org instaleret?

Kan du i dag starte det separat (uden motoren kører)?

Er der en sort cirkulationspumpe i v nedre side af dit billede? det kan man nemlig ikke se
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,776
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Svetldzg
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:10.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden