Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 244
0 medlemmer og 244 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 16-02-2012, 20:06
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Ingne tvivl om at MPI'eren er EFI'er teknologisk overlegen, plus at den alt andet lige må dosere brændstoffet mere præcist.

Med hensyn til hypperne får du får omkring 260hk fra 5.7'eren og 225 fra 4.3'er så der knap 15% flere.

Jeg mener at vægtforskellen mellen en BB og SB er omkring 60 kg, men mon ikke Brian eller Rolf kan byde ind med noget mere kvalficeret end "jeg mener"
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 16-02-2012, 21:01
Hyl Hyl er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2010
Bopæl: Randers
Indlæg: 20
Der er bare så meget mere bundtræk i en 5,7 end i en 4,3 og så er v8 bare federe :-) Jeg har for år tilbage selv monteret en 5,0 v8 i en Maxum 1900. Der er absolut ikke meget plads tilbage, men hold op hvor den sejlede godt :-)
Reply With Quote
  #3  
Gammel 17-02-2012, 01:26
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Jeg tror at en V6 MPI er det rigtige for dig Lars.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #4  
Gammel 17-02-2012, 06:36
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Jeg skrev for nogen tid siden en lille historie om benzin indsprøjtning.

http://horizonblue.dk/efi.htm

Der er et par billeder også, af de to systemer der findes.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #5  
Gammel 17-02-2012, 08:37
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Rigtig god læsning HB! Meget godt beskrevet!

Jeg kan huske at da jeg havde 5.7'er snakkede jeg med A-Hundested om at købe et EFI kit og sætte på maskinen, ærger mig stadig over jeg ikke gjorde det selvom båden er solgt.

Jeg er stor tilhænger af at kunne starte motoren og gå tomgang og at den selv finder den rette mængde benzin. Jeg ser mange båd ejere der starter motorne op og lader dem gå - 1500-2000rpm i tomgang for at varme op.... Det gør ondt i mine øre ihvertfald.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #6  
Gammel 17-02-2012, 09:07
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Jeg er stor tilhænger af at kunne starte motoren og gå tomgang og at den selv finder den rette mængde benzin. Jeg ser mange båd ejere der starter motorne op og lader dem gå - 1500-2000rpm i tomgang for at varme op.... Det gør ondt i mine øre ihvertfald.
Jeg krummer også tit tæer, når folk starter deres karburator motor. Først forsøger de uden at give gas og/eller pumpe, og så går den i stå med det samme. "Nå, nu skal den satme igang" og så får den en hel omgang på gashåndtaget og starter op med 3000 O/min. Andre smider fortøjninger, starter motoren og sætter derefter i gear. De går også tit i stå midt i havnebassinet.

Min bådplads er ikke så langt fra slæbestedet, så der er nogle "situationer" af og til.

Med en indsprøjtningsmotor er det blevet nemmere at starte en motor, hvis man ikke er gode venner med en karburator.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #7  
Gammel 17-02-2012, 09:34
LarsG's Avatar
LarsG LarsG er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
Thumbs up

Tusinde tak for info, det er da helt utroligt alt den viden der kan hentes herinde fra :-)

Jeg er ikke blevet meget klogere på hvor interesseret jeg er på den aktuelle motor, men nu er jeg da blevet klogere i min søgen (som meget snart skal ende ud i en fornuftig motor)
__________________
Lars


Båd: Maxum 1900 SC2
Motor: Mercruiser 4,3 MPI
Drev: Alpha one gen II
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,167
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, TimothyDacle
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden