Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 129
0 medlemmer og 129 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 20-12-2011, 22:11
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
jo der er fair ..
en 20 år gammel generator ,drev eller ligende har faktiskt ingen restværedi...
levetiden er langt overskridet . brolfchen hvad er levetid på drever,generato etc .. ??
??? den 20 år gammel generator har ja heller ikke nogen garanti i forvejen ....
Levetiden på de omtalte dele kan ikke defineres med usvigelig sikkerhed - der er mange faktorer som er afgørende for en komponents levetid.

Handelsværdien på en brugt generator, et drev, en motor mv., der kan dokumenteres som værende mere end 20 år har en begrænset handelsværdi og værdisættes på købsdagen imellem sælger og køber.

Hvad jeg kan bekræfte er, at når en marinemotor ( indenbords m/ drev Mercruiser, OMC eller Volvo Penta baseret på GM eller FORD blokken ), så er der en tydelig tendens til, at mange komponenter begynder at være en udskiftning værdig efter 15 år.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 20-12-2011, 22:19
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvem ved / vurderer om generatoren har været udskiftet på et tidligere tidspunkt ??
Reply With Quote
  #3  
Gammel 20-12-2011, 22:41
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Hvem ved / vurderer om generatoren har været udskiftet på et tidligere tidspunkt ??
hvis detter er sket og der er en nyere generator bygget in bliver kunden nød til at dokumentere dette .evt med faktura eller lign.
hvem ellers ..forsikringselskabet kan ja ikke vudere dette uden dokumetation og skal i tvid sende en taxator ude ..
kunden få kun hvad han kan dokumentere -ingen dokumentation -ingen erstattning -dette gælder MED ALLE selskaber ..
hvis der er er en nyere generator med en højere tidsværdi so få kunden selvfølligt en højrere erstattning ..

Sidst redigeret af Manorwar; 20-12-2011 kl. 22:46.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 20-12-2011, 22:51
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det lyder forkert i mine ører....

Min båd er fra 1982 og jeg har da ikke regninger fra alt der er blevet skiftet igennem tiderne..

Det må da nødvendigvis være sådan, at forsikringsselskabet skal betale hvad det koster, at få båden tilbage i samme stand som før et uheld.

I min verden skal båden afleveres til en mekaniker, som vurderer omfanget, også har mekanikeren ellers den videre dialog med forsikringsselskabet. Det eneste kunden skal tage sig af, er at få betalt selv risikoen også ellers komme på vandet igen.....

Sådan var det i mit tilfælde, og sådan vil jeg til enhver tid forvente at det altid vil være.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 20-12-2011, 23:09
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj

Peter508, det jo sådan det skal være. sådan fungere det jo også med en bil. Og sådan er det også med dit hus eller indbo hvis det tager skade.

Og køber man en ny brugt båd kan det være svært at dokumentere alt udskiftning.
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #6  
Gammel 21-12-2011, 09:24
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Det lyder forkert i mine ører....

Min båd er fra 1982 og jeg har da ikke regninger fra alt der er blevet skiftet igennem tiderne..

Det må da nødvendigvis være sådan, at forsikringsselskabet skal betale hvad det koster, at få båden tilbage i samme stand som før et uheld.

I min verden skal båden afleveres til en mekaniker, som vurderer omfanget, også har mekanikeren ellers den videre dialog med forsikringsselskabet. Det eneste kunden skal tage sig af, er at få betalt selv risikoen også ellers komme på vandet igen.....

Sådan var det i mit tilfælde, og sådan vil jeg til enhver tid forvente at det altid vil være.
Ja verden er ikke perfekt .
check lige dine forsikringsbetingelser fra ærø ...
du få også en fradrag og en kæmpe en ....ikke noget med fuld erstattning med deleskader ..
fra ærøs betingelser "Den i policen nævnte forsikringssum, bør altid være tilstrækkelig til at dække fartøjets handelsværdi. A.Erstatning kan ikke overstige fartøjets handelsværdi. Ved handelsværdi forstås anskaffelsesværdien for et tilsvarende fartøj af samme art, alder og stand.
Er forsikringssum på skadestidspunktet mindre end handelsværdien, vil Søassurancen kunne gøre underforsikring gældende.
Ved erstatning for genstande ydes der erstatning for dagsværdien. Ved dagsværdien forstås genanskaffelses-prisen for tilsvarende genstande med fradrag for værdiforringelse på grund af alder, brug, mode, nedsat anvendelighed eller individuelle omstændigheder.

B.Påhængsmotorer og drev vil uanset stand ved totalskade eller tab blive erstattet med følgende procent af nyværdien for tilsvarende ny genstand.
Alder

Erstatningsprocent

indtil 1 år

100%

indtil 2 år

90%

indtil 3 år

80%

indtil 4 år

70%

indtil 5 år

60%

indtil 6 år

50%

indtil 7 år

40%

derefter

30%
Ved partiel skade på påhængsmotor og drev erstattes reparationsudgifterne fuldt ud inden for den beløbsgrænse, som erstatningen ville have udgjort iht. ovennævnte tabel

og her er fælden "C.Begrænsning i bjærgningsomkostninger:
Ved at yde erstatning for totaltab kan Søassurancen befri sig for ethvert ansvar for bjærgningsomkostninger, for hvilke sikrede ikke allerede hæfter på tidspunktet, hvor Søassurancen meddeler sikrede, at skaden vil blive opgjort som totaltab. "
FARLIGT LEG ...
Mener en båd forsikret for 100.000 dkr synker og har en totalforlis -bjergningsomkostninger er på yderlige 50.000- selskabet betaler kun 100.000 dkr -resten hæfter kunden for ..dette er YDERST useriøst efter min mening..
BAVARIA dækker Bjergningsomkostninger med 100% og uden begrænsning -udover den aftalte forsikringsum..

Sidst redigeret af Manorwar; 21-12-2011 kl. 09:31.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 21-12-2011, 10:30
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu har jeg jo så haft brug for mit forsikrings selskab, og om der gælder andre regler for skruer det aner jeg ikke, men der var ikke noget fratrukket....

Min båd er forsikret for x antal kroner, det samme er min motor. Så skulle jeg få en totalskade på motoren, så får jeg udbetalt det beløb den er forsikret for. Dette har Ærø i dag bekræftet for mig, da jeg har haft ringet til dem.

Ligeledes sagde de, at de ved et havari bringer båden tilbage i den stand den havde før havariet, men at de naturligvis ikke kunne garantere, at der ville blive brugt nye reservedele, hvilket jeg finder helt naturligt.

Igen....man kender ikke sit forsikringsselskab, før man har haft brug for dem....

Så hvis du nu har 9000 kunder ( efter eget udsagn ), så er det vel sandsynligt at de 8700 aldrig har haft brug for deres forsikrings selskab, og da I uomtvisteligt er de billigste på markedet....ja så vil langt hovedparten af dine kunder være tilfredse.

Personligt lytter jeg lidt mere til de der har haft brug for deres forsikringsselskab.....
Reply With Quote
  #8  
Gammel 21-12-2011, 17:59
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Min båd er forsikret for x antal kroner, det samme er min motor. Så skulle jeg få en totalskade på motoren, så får jeg udbetalt det beløb den er forsikret for. Dette har Ærø i dag bekræftet for mig, da jeg har haft ringet til dem.

Hmm du få kun penge med en motortotalskade hvis der handler sig om en ulyklige handling ,synkning etc .Og ikke hvis din motor gå bar i styker i fordi du har glemt oile ..
Motoren er ikke forsikkert i sig selv ,men båden med ingå i den total forsikringsumm svarende til bådens aktuelle handelsværdi ...dine motorer som er( måske ??)30 år gammel har ingen handels værdi tilbage og du få max 30 % af nyprisen ..Hvis du er heldigt....
..

Mærkligt at den ansatte du har snakket ikke kender til ærøs forsikringsbetingelser ,måske prøver du først at gemnenlæse dine forsikringsbetingelser . selvføligt har din selskab fradrag med so en gammel båd som din ..


Ligeledes sagde de, at de ved et havari bringer båden tilbage i den stand den havde før havariet, men at de naturligvis ikke kunne garantere, at der ville blive brugt nye reservedele, hvilket jeg finder helt naturligt.

igen nonsense Ærø bringer ikke din båd tilbage i den stand ,de betaler en beløb svarende til delens ,motorens aktuelle handelsværdi ligesom med alle andere(minus fradrag for ælde ,slit etc) ..

Igen....man kender ikke sit forsikringsselskab, før man har haft brug for dem...

Ja håber din båd synker ,du få en totalforlis.få forsikringsbeløbet udbetalt og ærø løber fra 200.000 dkr bjergningsregning og du skal selv betaler alle omkostninger dermed .
so finder du dette hurtig ud af ..og komm ikke hylende til mig ...
Sakset fra ærøs forsikringsbetingelser -
Begrænsning i bjærgningsomkostninger:
Ved at yde erstatning for totaltab kan Søassurancen befri sig for ethvert ansvar for bjærgningsomkostninger, for hvilke sikrede ikke allerede hæfter på tidspunktet, hvor Søassurancen meddeler sikrede, at skaden vil blive opgjort som totaltab. "

Så hvis du nu har 9000 kunder ( efter eget udsagn ), så er det vel sandsynligt at de 8700 aldrig har haft brug for deres forsikrings selskab, og da I uomtvisteligt er de billigste på markedet....ja så vil langt hovedparten af dine kunder være tilfredse.

Faktisk 9300 ,med nye kunder hvert dag
.Og jeg hanter ca 300 danske skadesager per år .

Ja vi er Danmarkst ABSOLUT billigste , vores kunder sparer min 35% i præmie HVERT ÅR ,often 50% so vores kunder har råd til at købe din dyrt bensin .. ,
Husk nu vi har yachassistance og all risk dækning ..
Dermedhar vi også en af Danmarks BESTE Kasko Dækning.

Hvis du lige venter lidt til BÅDNYT kør den forsikringstest i feb.2012 få du dette også på sort /hvid.

Jeg er næsten sikkert på at ærø dumper stort i den test pga forsikringsbetingelser....


Personligt lytter jeg lidt mere til de der har haft brug for deres forsikringsselskab.....

ja peter gør bar dette, du har måske forstand med salg af dyrt bensin men bestemt ikke med forsikringer ..

Her en enlag fra en sur ærøkunde
Sakset fra BG
Skrevet: 21-11-2010 12:28:14

Hvis du ønsker Kasko så kan jeg bestemt IKKE anbefale Søassurance Ærø og lystbaade.com og hvad de ellers kalder sig..

De har nok de dårligste forsikringsbetingelser der overhovedet findes på markedet.

Er din båd feks. over 7 år gammel erstatter de kun 20% af din drivlinie ved en påsejlning, Da de afskriver på din båds værdi.


Jeg havde min Campion forsikret hos Søassurance Ærø, jeg sejlede på en sten som ødelage for ca. 20.000 kr. på mit drev. jeg kunne få 1.200 i erstatning efter de havde trukket 2.500 i selvrisiko, og dette var enda efter en lang kamp med dem, for de ville ikke give en krone da jeg anmeldte skaden første gang, så jeg takkede pænt NEJ og skiftede selskab med det samme

FLERE SPØRGSMÅL peter ???

Hm jeg poster snart en par fine anbefalinger fra mine "tilfredse" kunder ,de breve fra de 3 sure kunder har du ja læst

Sidst redigeret af Manorwar; 21-12-2011 kl. 18:26.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 20-12-2011, 22:44
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj

Det ser åbenbart ud til der (endelig) sker noget i sagens kerne, det er jo godt.

Og vedr brugt reservedel, er det jo som nytdrev siger en aftale mlm køber og sælger.

Men her drejer det sig vist om en fuldt brugbar del er ikke er slidt ned men "druknet". Ingen ved jo om den kunne holde 20 år mere eller om den nuværende er en renoveret del der er sat i for 5 år side.

Så hvis delen ikke representere nogen værdi, restværdi hvordan kan den så dækkes?

Jeg mener heller ikke at gammelt altid skal erstattes af nyt. Det kunne jo også være en renoveret del. hvis mekanikkeren skal bruget kostbar tid for at finde en brugt del, er det jo ofte lettere/billigere at ringe til grosist og bestille en renoveret del.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se udtrykket på den kunde der havde bestilt en tømrer til at komme at skifte hans utætte tagplade der var 20 år gammel, og han hiver en gammel tagplade ud af bilen og montere den... Det ville da give kunder i butikken.
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #10  
Gammel 21-12-2011, 07:09
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Hvem ved / vurderer om generatoren har været udskiftet på et tidligere tidspunkt ??
I det tilfælde har ejeren bevisbyrden, og en faktura med købsdato kan bruges som dokumentation.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,599
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PedroRaivy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:22.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden