Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 162
1 medlemmer og 161 gæster
agrohimguy
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 20-12-2011, 21:18
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj.

Jeg forstår ikke helt hvorfor Bavaria ikke beder kunden on et tilbud på udbedrelse af skaden, som de så kan tage stilling til, eller får en taxator ud med en af deres samarbejdsmakanikkere til at vurderre skaden. Den burde jo ikke være længere end det.

Tænk på hvis vi skulle undvære vores bil i ligeså lang tid....

Tænk hvis alle de stormskader der har været de sidste år, både på bygninger og skibe, skulle behandles på samme måde...... Så var der nok stadig mange med vand i kælderen
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 20-12-2011, 21:23
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by PROSECCO Se indlæg
Halløj.

Jeg forstår ikke helt hvorfor Bavaria ikke beder kunden on et tilbud på udbedrelse af skaden, som de så kan tage stilling til, eller får en taxator ud med en af deres samarbejdsmakanikkere til at vurderre skaden. Den burde jo ikke være længere end det.
?? der er lige hvad vi har gørt . flere gange . JR mariner har send tilbudet for sent pga sygdom og kunden har send anmeldese for 2 uger .. vi har gørt hvad vi kan ..og har ingen ansvar ..
Reply With Quote
  #3  
Gammel 20-12-2011, 21:38
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
?? der er lige hvad vi har gørt . flere gange . JR mariner har send tilbudet for sent pga sygdom og kunden har send anmeldese for 2 uger .. vi har gørt hvad vi kan ..og har ingen ansvar ..
Halløj.

Så vidt jeg kan se er den reelt anmeldt i august måned telefonisk, og det bliver der reageret ud fra.
Det er vel ikke en kundes skyld at der opstår sygdom elle andet der forsinker et tilbud, så må Bavaria vel få et tilbud andetsteds fra.

Og jeg forstår slet ikke at du skriver at i ikke har noget ansvar.! Håber der skulle stå skyld....
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #4  
Gammel 20-12-2011, 21:42
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Hvad står der helt præcist i Bavaria's forsikringsbetingelser omkring reparation/opgørelse af skader?

Jeg sidder med dem her (for en båd som er under 5 år gammel, dvs. 100% dækning hvis båden skal erstattes inden for de første 5 år) men jeg syntes ikke der står noget om hvordan sagen dækkes/behandles hvis det er en skade der skal udbedres?
Reply With Quote
  #5  
Gammel 20-12-2011, 21:54
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by PROSECCO Se indlæg
Halløj.

Så vidt jeg kan se er den reelt anmeldt i august måned telefonisk, og det bliver der reageret ud fra.
Det er vel ikke en kundes skyld at der opstår sygdom elle andet der forsinker et tilbud, så må Bavaria vel få et tilbud andetsteds fra.

Og jeg forstår slet ikke at du skriver at i ikke har noget ansvar.! Håber der skulle stå skyld....
ohh min dårlig dansk, beklager min pølsedansk ..
selff. Der er IKKE bavarias SKYLD
kunden anmelde sagen tel .i august ,vi har send en skadeanmeldesefomular straks efter den tel anmeldese og den har vi først retur fra med underskrift for 2 uger.jeg har anbef peter - han blived syg .jeg har sagt find en anderen mekker ..
og der er ikke BAVARIAS ansvar at inhenter rep.tilbud .. men kundens -gælder med alle selskaber
.Med storskader sende vi selfølligt straks taxator..
Reply With Quote
  #6  
Gammel 21-12-2011, 07:06
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Mangler stadig svar på flg. fra Bavaria:

Kan Bavaria ikke se at det er useriøst at kunden selv skal sørge for at få repareret sin båd for et beløb som Bavaria i Tyskland fastsætter uden at man bliver henvist til et værksted som virkelig vil udbedre skaden til den pris og derudover at det er kundens problem at skaffe reservedele i samme stand som dem på båden?

Hvad står der helt præcist i Bavaria's forsikringsbetingelser omkring reparation/opgørelse af skader?

Jeg sidder med dem her (for en båd som er under 5 år gammel, dvs. 100% dækning hvis båden skal erstattes inden for de første 5 år) men jeg syntes ikke der står noget om hvordan sagen dækkes/behandles hvis det er en skade der skal udbedres?
Reply With Quote
  #7  
Gammel 21-12-2011, 08:48
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Mangler stadig svar på flg. fra Bavaria:

Kan Bavaria ikke se at det er useriøst at kunden selv skal sørge for at få repareret sin båd for et beløb som Bavaria i Tyskland fastsætter uden at man bliver henvist til et værksted som virkelig vil udbedre skaden til den pris og derudover at det er kundens problem at skaffe reservedele i samme stand som dem på båden?

Hvad står der helt præcist i Bavaria's forsikringsbetingelser omkring reparation/opgørelse af skader?

Jeg sidder med dem her (for en båd som er under 5 år gammel, dvs. 100% dækning hvis båden skal erstattes inden for de første 5 år) men jeg syntes ikke der står noget om hvordan sagen dækkes/behandles hvis det er en skade der skal udbedres?
Unseriøst ???
Der er ikke forsikringselskabes opgave at få båden reparet eller henvise til en bestemt værksted, men selskabet er forpligtet at erstatte kundens faktiske økonomiske tab dette gælder med alle selskaber ..ikke kun BAVARIA..
IGEN IGEN erstatning er afhænging af ,om båden er forsikred til NYVÆRDI eller HANDELSVÆRDI
En fragdrag er kun på reservedele -ikke på arbejdsløn .

..ALLE selskaber har denne slags fradrag med gammle både
Kunden har ja fåed en klart forbedring og en højere værdi med nye dele ...

Man kann ja ikke forventer at eks en 10 år gammel motor,eller slidt drev bliver erstattet med en nyt ..Ellers sejler man bar med en 10 gammel slidt defekt drev på en sten og få en helt nyt drev ...??
selvfølligt komme der fradrag ..

I øvrigt er der kun panthaenius og BAVARIA som tilbydder nyværdi erstatning i DK ,PT forsikre ikke både ælder end 10 år.
ALLE andere selskaber i DK dækker kun handelsværdi og often med stort fradrag og andere ulemper ,eks skal kunden self betale 25% af drevskaden plus afskrivning fra 10 -15% per år PLUS sin selvrisiko (ærø).. Dette er unfair og ikke den møde BAVARIA erstatte drevskader ..
VIGTIGT often er bjergningsomkostninger er kun dækket op til til bådens værdi.
Mener en båd forsikret for 100.000 dkr synker og har en totalforlis -bjergningsomkostninger er på yderlige 50.000- selskabet betaler kun 100.000 dkr -resten hæfter kunden for ..dette er YDERST useriøst efter min mening..
BAVARIA dækker Bjergningsomkostninger med 100% udover den aftalte forsikringsum..


jeg anbefaler at i alle checke jeres forsikringsbetingelser nøjesomt .
i øvrigt en fint debat her ..
jeg hjelper gerne fenderbruger med evtl spørgsmål til forsikringsbetingelsens djungel...

info
i starten af 2012 kommer der faktisk en bådforsikringstest i magazin bådnyt..


---------------------------------------------------------
fra BAVARIAS forsikringsbetingelser
---------------------------------------------
Forsikringsværdi – faste tariffer (HANDELSVÆRDI)
Forsikringssummen skal svare til
forsikringsværdien og anses som fast tarif.
Forsikringsværdien er tidsværdien. Tidsværdien
er her det beløb, der almindeligvis kræves for at
anskaffe nye genstande af samme art med
fradrag af et beløb, der modsvarer den forsikrede
genstands tilstand (alder, slidtage, brug etc.)
---------------------------
Forsikringsværdi – faste tariffer(NYVÆRDI)
Forsikringssummen er lystbådens værdi
(inklusive det samlede udstyr og tilbehør)
tidspunktet for begyndelse af forsikringsaftalen.

Værdiens størrelse er den aftalte forsikringssum
og anses som fast tarif.
Fradrag ”NY FOR GAMMEL” bortfalder.
Forsikringsselskabet godtgør ved totaltab af båd
og/eller udstyr forsikringssummen med fradrag
af en eventuel restværdi. Totaltab foreligger,
hvis forsikringstager mister de forsikrede
genstande uden udsigt til at generhverve dem
eller de ødelægges i forhold til deres oprindelige
beskaffenhed. De beskadigede genstande kan
ikke stilles forsikringsselskabet til disposition
uden dettes udtrykkelige samtykke. Ved delvise
skader godtgøres reparationsomkostninger op til
forsikringssummens størrelse. Omkostninger til
transport til og fra reparationsværft er dækket


flere spørgsmål ??

Sidst redigeret af Manorwar; 21-12-2011 kl. 09:09.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 21-12-2011, 08:57
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Ja, du skriver "Ved delvise skader godtgøres reparationsomkostninger op til forsikringssummens størrelse"

Så nytter det jo heller ikke noget at man får f.eks. 8000 kr. til reparation af en skade hvis værkstedet vil have 10000 kr. for det...
Reply With Quote
  #9  
Gammel 21-12-2011, 16:10
ufio ufio er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 88
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
I øvrigt er der kun panthaenius og BAVARIA som tilbydder nyværdi erstatning i DK ,PT forsikre ikke både ælder end 10 år.
Jeg har da lige fået tilbud fra Panthaenius, til min båd som er fra 1996 altså 15-16år gammel.

Bavaria i er gode og hurtige til at tage telefonen eller ringe tilbage stor ros. Men min erfaring er, i svarer ikke på email det tager lang at få en skriftlig bekræftelse, det giver irritation og usikkerhed i hvert fald for mig.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,604
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, BrittanyEu
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden