» Online brugere: 207 |
0 medlemmer og 207 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |
|

20-12-2011, 19:39
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
|
|
Skal lige høre: Forsikringsselsskabet (uanset hvilket) skal vel bare sørge for at bringe båden tilbage i minimum samme stand som før skaden - uanset hvor gammel den er - så forstår ikke helt hvad der menes med fradrag på 50% - betyder det at ejeren skal betale 50% af skadens pris eller hvordan skal det forstås?
Det er heller ikke i orden at kunden skal oversætte en skadesanmeldelse til tysk eller engelsk. Man har tegnet det igennem et firma med dansk adresse, så må det være dem som oversætter og sender anmeldelsen videre - alt andet vil være urimeligt... Virker også helt undsvagt at den danske afdeling skal diskutere med det tyske om hvor meget det koster at udbedre en skade i Danmark - ihvertfald hvis det sænker processen for kunden... Den danske afdeling må jo aftale med at værksted hvad der skal laves og hvad det koster (sådan fungerer det jo også med autoskader) og så er den jo ikke meget længere??
Og nej, det er da ikke i orden pludselig bare at vil udbetale nogle penge til kunden så han selv skal sørge for reparation, medmindre at båden er skadet for så meget at den går ind under totalskadet, hvis der er noget der hedder det for både, ligesom der er for biler og i såfald må det være den aktuelle dagsværdi der skal udbetales...
Om det så er med brugte dele eller ej som bruges til reparation, så er det jo også sådan det fungerer i autobranchen (her tvinger taksatorne værkstederne til at bruge brugte dele og uorg. dele fra bilerne er ca. 4 år gamle og jo ældre de bliver, jo flere brugte og uorg. dele tvinger taksatorne autoværkstederne til at bruge)...
Sidst redigeret af thg; 20-12-2011 kl. 19:51.
|

20-12-2011, 19:41
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Skal lige høre: Forsikringsselsskabet (uanset hvilket) skal vel bare sørge for at bringe båden tilbage i minimum samme stand som før skaden - uanset hvor gammel den er - så forstår ikke helt hvad der menes med fradrag på 50% - betyder det at ejeren skal betale 50% af skadens pris eller hvordan skal det forstås?
Om det så er med brugte dele eller ej, så er det jo også sådan det fungerer i autobranchen (her tvinger taksatorne værkstederne til at bruge brugte dele og uorg. dele fra bilerne er ca. 4 år gamle og jo ældre de bliver, jo flere brugte og uorg. dele tvinger taksatorne autoværkstederne til at bruge)...
|
Brugte dele er vel også ok, så længe der er garanti på dem!
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

20-12-2011, 19:43
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Vi har tidligere tilbudt assistance og gør det gerne igen i denne sag.
Vi kan afhente båden ( hvis den står på ind.reg. trailer ) og udføre reparationen på eget serviceværksted i Nordsjælland.
Timepris, kr. 795,- + moms.
Lad høre.

20-12-2011, 19:45
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
Brugte dele er vel også ok, så længe der er garanti på dem!
|
Ja så længe båden ikke er i dårligere stand end før skaden, så vil jeg ikke mene der er noget at komme efter på det punkt...
|

20-12-2011, 19:47
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
|
|
Men vil hertil også sige at jeg har snakket med Ralph fredag, fik mail lørdag, snakket med Ralph 2 gange mandag, og det virker som om han prøver at skubbe til den tyskeafdeling!
Så det er ikke første gang bakker mig op omkring de 750 euro er for mystisk!
|

20-12-2011, 19:52
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
Men vil hertil også sige at jeg har snakket med Ralph fredag, fik mail lørdag, snakket med Ralph 2 gange mandag, og det virker som om han prøver at skubbe til den tyskeafdeling!
Så det er ikke første gang bakker mig op omkring de 750 euro er for mystisk!
|
du har ringet til mig fredag mens jeg har haft travlt med en stort bjergnings aktion ,send mails til i weeenden og jeg har snakket med dig på mandag . idag er tirstag ...
der er vores tyske skadeafdeling de afgøre skaden -ikke mig ..dette har jeg forklaret dig flere gange .jeg har fortællt dig mandag at jeg prøver at få dig en bedere erstatning og at jeg er ikke enig med vores skadeafdelings afgørelse . Er der ikke god nok?
|

20-12-2011, 20:20
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
du har ringet til mig fredag mens jeg har haft travlt med en stort bjergnings aktion ,send mails til i weeenden og jeg har snakket med dig på mandag . idag er tirstag ...
der er vores tyske skadeafdeling de afgøre skaden -ikke mig ..dette har jeg forklaret dig flere gange .jeg har fortællt dig mandag at jeg prøver at få dig en bedere erstatning og at jeg er ikke enig med vores skadeafdelings afgørelse . Er der ikke god nok?
|
Skriver også du bakker mig op, det ros Ralph 
|

20-12-2011, 20:22
|
|
Argh træls Rolf ellers har jeg da en Grand Banks der med mellemrum har brug for en pålidelig mekker..... 
|

20-12-2011, 20:17
|
|
Skal lige høre: Forsikringsselsskabet (uanset hvilket) skal vel bare sørge for at bringe båden tilbage i minimum samme stand som før skaden[/B]
NEJ , forsikringselskabet skal KUN erstatter kundens økonomiske tab og ikke sørge for reperatur .....
Den omtl båd er 20 år gammel og forsikred til
HANDELSVÆRDI
Med totalforlis få kunden den aktuelle handelsværdi minus selvrisiko
Mener hvad en tilsvarende båd lige so gammel og brugt koster på market ...
Med BAVARIA uden yderligt standartfradrag pga ælde ,som danske selskaber gør .....
MEDMINDERE båden er forsikred til NYVÆRDI 
So bliver nyt for gammel betalt.
Mener NYE reservedele med deleskade ,nyt båd (købspris )med totalforlis idenfor bådens første 5 år og berefter HANDELSVÆRDI.
BAVARIA dækker nytværdi i bådens første 5 ÅR, dette gælder ikke med UB motoren og er afh. fra bådens nypris og bådstype )
Jeg har bed kunden i interesse af en HURTIGT skadebearbjdning at tage direkt kontakt med vores skadeafdeling og der var ingen problem med at han skla skive dette på engelsk .. problemen er at vi har først fåed sine skade anmeldese komplet med underskrift retur for 2 uger ..ikke før..
|

20-12-2011, 20:23
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Men hvad er Bavaria's plan i denne sag? Er planen at udbetale et beløb til kunden og så må han selv stå for at udbedre skaden - sådan tolker jeg det når du skriver at forsikringsselsskabet kun skal erstatte kundens økonomiske tab og ikke sørge for reparatør?
I såfald hvad ville du selv syntes om dette hvis det var f.eks. din bil der var skadet og du fik 8000 kr. til at reparere den for, men de værksteder du selv har taget kontakt til vil have f.ek. 10000 kr. for at lave din bil - hvad ville du selv syntes om dette?
|

20-12-2011, 20:46
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Er planen at udbetale et beløb til kunden og så må han selv stå for at udbedre skaden - sådan tolker jeg det når du skriver at forsikringsselsskabet kun skal erstatte kundens økonomiske tab og ikke sørge for reparatør?
|
ja dette er fuldstændigt korrekt ..forsikringselskaber erstatte kun økonomiske tab efter reperationstilbud eller taxator.
der er ikke forsikringselskabets ansvar men kundens at få båden reparet i en værksted .han kan også vælge at ikke rep og beholder erstatningen eller rep selv .. -Dette gelder for ALLE selskaber -ikke kun bavaria --
Sidst redigeret af MartinN; 20-12-2011 kl. 21:53.
Begrundelse: Citat rettet
|

20-12-2011, 20:53
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
[QUOTE=Manorwar;36010]
Citér:
Originally Posted by thg
Er planen at udbetale et beløb til kunden og så må han selv stå for at udbedre skaden - sådan tolker jeg det når du skriver at forsikringsselsskabet kun skal erstatte kundens økonomiske tab og ikke sørge for reparatør?
QUOTE]
ja dette er fuldstændigt korrekt ..forsikringselskaber erstatte kun økonomiske tab efter reperationstilbud eller taxator.
der er ikke forsikringselskabets ansvar men kundens at få båden reparet i en værksted .han kan også vælge at ikke rep og beholder erstatningen eller rep selv .. -Dette gelder for ALLE selskaber -ikke kun bavaria --
|
Men selsskabet må jo så henvise kunden til en reparatør som kan lave skaden til den pris som kunden får til det... Der duer jo ikke at kunden får et mindre beløb til reparation af skaden end hvad det rent faktisk koster - så er kundeste økonomiske tab jo netop ikke erstattet...
|

20-12-2011, 21:16
|
|
[QUOTE=thg;36012]
Citér:
Men selsskabet må jo så henvise kunden til en reparatør som kan lave skaden til den pris som kunden får til det... Der duer jo ikke at kunden får et mindre beløb til reparation af skaden end hvad det rent faktisk koster - så er kundeste økonomiske tab jo netop ikke erstattet...
|
NEJ selskabet skal ikke henvise til en best. rep verkstett
kunden skal inhente en reperations tilbud - selskabet betaler efter rep.tilbud .
kunden få -
100% med arbejdsløn UDEN FRADRAG
reservedele med en evtl fradrag eller ny afh .om handelsværdi eller nyværedi er forsikret og bådens ælde.
Kunde kan ja også købe brugte dele og få de montert,
han har kun ret med erstattning af tilsvarende dele,lige so gammel ..
Hvis der kommer yderlige udgifter ,gemte mængel etc so skal da sendes nyt og korregert rep tilbuld
og selskabet erstatter efter de geldende regler ..
So kør sagen med alle selskaber ..
|

20-12-2011, 20:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
|
|
Det er simpelthen så godt skrevet, thg.
Bavaria forekommer, at være et vrag med kraftig slagside, bugnende fyldt med rod og uprofessionalisme, med et kølvand af grov, ansvarsløs og hensynsløs omgang med bådejere og tillid - og deraf følgende spor af klage efter klage efter klage efter klage.
En hurtig søgning på Google viser et usædvanligt og uforholdsmæssigt højt antal af rasende, utilfredse og snydte kunder, der går meget langt for, at advare andre. I en af de utallige advarsler var endda citeret et brev fra Ralph, der håner en kundes lille pik.
http://www.smaabaadsklub1.dk/forum/f...=14802&GBID=28
Jeg er normalt ikke sart, hvad angår kønsdele eller virksomhedsdrift, men, at svare så frækt - til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt.
Her er et bidrag til søgemaskinerne - og de mange ulykkeliges sager - og en hjælp til nye bådejere, der søger forsikring: Sejl langt uden om Bavaria Yachtforsikringer ( www.bavaria-yacht.dk).
|

20-12-2011, 20:54
|
|
Citér:
Originally Posted by Fletcher14
Det er simpelthen så godt skrevet, thg.
Bavaria forekommer, at være et vrag med kraftig slagside, bugnende fyldt med rod og uprofessionalisme, med et kølvand af grov, ansvarsløs og hensynsløs omgang med bådejere og tillid - og deraf følgende spor af klage efter klage efter klage efter klage.
En hurtig søgning på Google viser et usædvanligt og uforholdsmæssigt højt antal af rasende, utilfredse og snydte kunder, der går meget langt for, at advare andre. I en af de utallige advarsler var endda citeret et brev fra Ralph, der håner en kundes lille pik.
http://www.smaabaadsklub1.dk/forum/f...=14802&GBID=28
Jeg er normalt ikke sart, hvad angår kønsdele eller virksomhedsdrift, men, at svare så frækt - til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt.
Her er et bidrag til søgemaskinerne - og de mange ulykkeliges sager - og en hjælp til nye bådejere, der søger forsikring: Sejl langt uden om Bavaria Yachtforsikringer ( www.bavaria-yacht.dk).
|
klage efter klage.????
antal af rasende kunder du henviser til ??
jeg kan finder på nettet er hele 3 klager siden 09 og ud af 9000 kunder i DK
Ikke dårligt
dette gør mig faktisk stolt.. og bekræfter faktisk at vores servicenivå er i top ..
søg lige på andere bådforsikringer på nettet eller specielt forsikringsklagenavnet ..
andere selskaber har flere 100 sager afgørt der OG normalt med forsikringstager som "looser" .ingen erstattning .
til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt.
???????
Den sjøve pikhistorie er blived obdigtet af den person "Linda Pedersen" - TEAM LIMA - som poster inlaget på ssk -
Har ikke haft en skade med os ,han er heller er ikke kunde hos BAVARIA -men hos TRYG ...o
læs lige den hele inlag før du kommer med so en nonsense her ..
team lima henviser også som du til en historie på nettet.
So du tro på alt på nettet ??Lidt naiv ikke ??
Og min ven -jeg er fafaden IKKE uprofessional eller snyde jeg eller BAVARIA folk .
Udtalerser som dette fra dig om mig og BAVARIA uden beviser er YDERST uprofessionel fra dine side..
Sidst redigeret af Manorwar; 20-12-2011 kl. 21:07.
|

20-12-2011, 20:57
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Citér:
klage efter klage.????
antal af rasende kunder jeg kan finder på nettet er 3 ud af 9000
ikke dårligt , søg lige andere bådforsikringer på nettet eller forsikringsklagenavnet ..
den sjøve pikhistorie er blived obdigtet den person som poster inlaget på ssk -
Har ikke haft en skade ,han er heller er ikke kunde hos BAVARIA men hos TRYG ...o
So du tro på alt på nettet ??lidt naiv ikke ??
og min ven -jeg er fafaden IKKE uprofessional eller snyde jeg eller BAVARIA folk . For gør dett her klar til dig ....
|
Men kan du ikke se at det er useriøst at kunden selv skal sørge for at få repareret sin båd for et beløb som Bavaria i Tyskland fastsætter uden at man bliver henvist til et værksted som virkelig vil udbedre skaden til den pris?
|

20-12-2011, 21:08
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Bopæl: Silkeborg
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Men kan du ikke se at det er useriøst at kunden selv skal sørge for at få repareret sin båd for et beløb som Bavaria i Tyskland fastsætter uden at man bliver henvist til et værksted som virkelig vil udbedre skaden til den pris?
|
Tænker det er samme procedure hvis det er en bil.
Her vælger man jo også selv sit værksted.....værkstedet udarbejder et overslag som taksator efterfølgende tager stilling til.
Jeg kan ikke finde noget sted i tråden (måske har jeg overset det) hvad skaden er opgjort til.
I den indledende tråd snakkes der om en starter og generator.
Så de 700 Euro er vel ikke helt ved siden af ?
(Edit: har lige læst tidligere i tråden, at Ralph har vurderet at de 750 EURO IKKE er dækkende, så han har nok lige læst hvad ROLF skal have i timepris  )
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Sidst redigeret af Clasg; 20-12-2011 kl. 21:14.
|

20-12-2011, 21:13
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
|
|
Måske de 750 euro dækker det hele, men jeg ved det ikke! Ralph/Bavaria har fået papirerne fra deres skadesvurderingsmand, men jeg har ikke fået dem at se og jeg har rykket for dem flere gange!
Og Ralph, du må ikke forveksle mig med Flercher og thg, jeg har ikke brokket mig, blot svaret på spørgsmål!
Tværtimod roser jeg dig for at kæmpe!
|

20-12-2011, 22:01
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
Måske de 750 euro dækker det hele, men jeg ved det ikke! Ralph/Bavaria har fået papirerne fra deres skadesvurderingsmand, men jeg har ikke fået dem at se og jeg har rykket for dem flere gange!
Og Ralph, du må ikke forveksle mig med Flercher og thg, jeg har ikke brokket mig, blot svaret på spørgsmål!
Tværtimod roser jeg dig for at kæmpe!
|
ja måske er jeg lidt tæt ...
ja du har rykket flere gange siden fredag- jeg har knokkled weekenden igemene med en stort skadesag.
nu er tirstag ...
og sagen er send til revudering igår ---god ting tage tid 
Sidst redigeret af Manorwar; 20-12-2011 kl. 22:47.
|

20-12-2011, 21:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Citér:
Originally Posted by Clasg
Tænker det er samme procedure hvis det er en bil.
Her vælger man jo også selv sit værksted.....værkstedet udarbejder et overslag som taksator efterfølgende tager stilling til.
Jeg kan ikke finde noget sted i tråden (måske har jeg overset det) hvad skaden er opgjort til.
I den indledende tråd snakkes der om en starter og generator.
Så de 700 Euro er vel ikke helt ved siden af ?
|
Mon ikke tråden skal hvile her, så kan de implicerede parter finde en løsning i al fordragelighed ?
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|