» Online brugere: 346 |
0 medlemmer og 346 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

20-12-2011, 13:45
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Man må da formode at Bavaria fragter båden til en reparatør og får lavet båden inden for rimelig tid - sådan en sag skal vel ikke tage meget mere end en mdr. fra skaden er sket til båden er klar igen!
Du skriver at den tyske afdeling har en anden opfattelse af "all-risk" dækningen - hvordan det? De har vel godtaget skaden, men har bare været ekstremt urimelig længe om det?
Uanset hvad Bavaria mener det skal koste, så er det jo kunden uvedkommende - de må bare finde et værksted og sørge for at få den lavet tilfredsstillende der, hvis de mener at kundens valgte værksted er for dyrt!
Skal man forstå det sådan at Bavaria vil overføre 750 Euro til dig og så skal du selv sørge for at få den lavet eller? Bavaria må da formodes at følge skaden "til dørs" og hjælpe kunden...?
|

20-12-2011, 15:10
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Det er godt skrevet, thg. Prisen er kunden uvedkommende.
|

20-12-2011, 16:03
|
|
Øøøøhhhh nu er det mere end 4 måneder siden, du har fået skaden....
Det er dælme da under al kritik. Nu har jeg læst tråden igennem igen, og jeg fatter bjælde af at det skal tage så lang tid.
Uanset dårligt knæ af mekanikeren, prisen på rep. osv så falder forsikrings selskabet da fuldstændig igennem i den sag her. Intet af overnstående er da dit ansvar som forsikringstager, det er da selskabets ansvar at få sådanne ting til at glide. Tænk hvis skaden var opstået i Maj måned, så havde hele sæsonen været væk....eller endnu værre at skaden ikke er udbedret til Maj måned....
Jeg har været sejlet på grund med vores båd, hvor vi måtte søge i havn grundet at skruen var bøjet på alle blade. 2 dage efter grundstødningen var der skiftet skrue, drivakselen forstærket med jernstivere, og nogle revner agter udbedret med epoxy. Jeg havde selv en ekstra skrue liggende, og den købte forsikringsselskabet af mig.
Forsikringsselskabet havde helt klart den holdning, at nu skulle vi bare på vandet igen, også måtte vi klare alt det praktiske efter det....
Som sejler er jeg helt personligt villig til at betale lidt ekstra for sådan en holdning.
|

20-12-2011, 16:06
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...
|

20-12-2011, 16:08
|
|
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...
Til det vil jeg sådan helt generelt sige, "at ingen kender sit forsikringsselskab, før man har haft brug for det"....
Og også helt generelt....så kan ting købes for billigt....
|

20-12-2011, 19:48
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...
Til det vil jeg sådan helt generelt sige, "at ingen kender sit forsikringsselskab, før man har haft brug for det"....
Og også helt generelt....så kan ting købes for billigt....
|
peter  jeg har massevis af finste anbefalinger fra mine kunder om min servicenivå og selføligt har jeg også som ALLE andere selskaber nogen med dårlige erfaringer ....
andere standart dansk selskaber dækker ikke mer end os men langt minderer og generel med en højere selvrisiko og størere afskrivninger og en MEGET hørere forsikringspræmie ..
Med BAVARIA spar du min. 35% i Årlige præmie ..Vi plejer og arbejte YDDERST hurtig og effektiv i skadesager ..
Forsikringspræmien er en stort del af bådens bugettet..
en skift fra en standart dansk forsikring bringer often flere tusende retur til bådens buget.
folk skal spare i krisetiden-- specielt med de nu møg dyre bensinpriser ..IKK? 
|

20-12-2011, 19:53
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
peter  jeg har massevis af finste anbefalinger fra mine kunder om min servicenivå og selføligt har jeg også som ALLE andere selskaber nogen med dårlige erfaringer ....
andere standart dansk selskaber dækker ikke mer end os men langt minderer og generel med en højere selvrisiko og størere afskrivninger og en MEGET hørere forsikringspræmie ..
Med BAVARIA spar du min. 35% i Årlige præmie ..Vi plejer og arbejte YDDERST hurtig og effektiv i skadesager ..
Forsikringspræmien er en stort del af bådens bugettet..
en skift fra en standart dansk forsikring bringer often flere tusende retur til bådens buget.
folk skal spare i krisetiden-- specielt med de nu møg dyre bensinpriser ..IKK? 
|
Jo hvis man ender med at ens båd ikke er sejlklar efter over 4 mdr. så kan det jo være lige meget at man har sparet 35% eller mere...
Men Ralph: Hvad er planen? Forstår ikke helt hvad du mener med 50% fradrag og afskrivninger - hvad er det på? - det er vel kun hvis man skal have båden erstattet (altså ved tyveri, totalskade eller lign.) at der skal beregnes fradrag/afskrivninger i forhold til bådens alder, stand mv.? Skal båden her ikke bare laves, kunden opkræves sin selvrisiko han har aftalt med Jer og slut punktum? Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...
Og så skal jeg lige høre: Skal en Bavaria kunde indlevere sin båd på bestemte værksteder ved forsikringsskader eller hvordan fungerer det?
Sidst redigeret af thg; 20-12-2011 kl. 20:04.
|

20-12-2011, 16:36
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 88
|
|
Det er muligt at klage/anke over sit forsikringsselskab til et anke nævn hvis det er medlem af Ankenævnet for Forsikring. Hamburg-Mannheimer Sachversicherungs-AG og Hamburg-Mannheimer Versicherungs-AG er medlemmer, om det så også dækker Bavaria uklart. For eksempel er Lloyd's v/First Marine A/S klart medlem.
http://www.ankeforsikring.dk/Om_anke...Medlemmer.aspx
Et forsikringsselskab skal overholde de regler der er for den brancheforening de er mellem af, Bavaria er ikke medlem af nogen danske Brancheforeninger så vidt jeg ved, men skal stadig overholde loven.
|

20-12-2011, 18:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Hvad har Ralph mon at sige til sagen ?
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

20-12-2011, 19:30
|
|
Citér:
Originally Posted by MartinN
Hvad har Ralph mon at sige til sagen ?
|
Hej drenge
Lige en kort info ,selfom jeg ikke pleje at komentere aktuelle skadesager...
Klapp lige på hesten her ....
HUSK nu at båden er fra 1990 og forsikred til tidsværdien ,dette mener at da kommer selføligt fradrag (jeg mener, i den sag med ca.50%) med nye reservedele til den 20 år gammel motor ,og dette er YDERST FAIR .
Med andere selskaber er fradraget 10 % per år .
Han kan ja sikkert ikke forvente helt nye dele til en 20 år gammel brugt motor .
Dette har ingen ting med ALL risk dækning at gøre ..
Arbejdsomkostninger/timeløn bliver 100% betalt .
Jeg mener også at 750 euro erstattnings tilbud er ikke nok og jeg har allerede siste uge send sagen til revudrering til vores skadeafdeling .
Dette har jeg meddelet kunden på mandag.
So jeg vundere mig lidt om den brock her på siden fra kunden ..
Forsinkelsen med afgørelsen er ikke fra min side eller BAVARIAS skyld
Skadeanmeldese er først send til os fra bådejern for 2 uger .. efter flere henvendelser og rykker fra mig til kunden ..
ingen skadeanmeldese- ingen dokumentation fra kunden -ingen erstattning muligt (med alle selskaber ) ..
Vi har send en erstatningafgørelse idenfor 2 uger .som nu bliver idenfor kort tid blive revuderet fra os
ang reperation
Bådsejer er kontrakt partner med Jr marine .
Peter er ikke BAVARAIAS faste rep.man og ikke på min lønliste men jeg har anbefalet ham til kunden ..
På skadetidspunkt har han haft tid og han plejer at levere sine arbejde hurtig og effektiv .
At der er ikke sket her er ikke min eller BAVARIAS skyld .
Der er ikke forsikringsselskabes afgabe at finde en rep.værksted og komme med en rep tilbud .og dokumentation
men kundens .vi dækker kundens økonomiske tab og hjelper med bjergning /assistance .
Jeg har valgt nu at ikke anbefale peter yderliger til mine kunder ...
Sidst redigeret af Manorwar; 20-12-2011 kl. 19:36.
|

20-12-2011, 19:29
|
|
Citér:
Originally Posted by ufio
Det er muligt at klage/anke over sit forsikringsselskab til et anke nævn hvis det er medlem af Ankenævnet for Forsikring. Hamburg-Mannheimer Sachversicherungs-AG og Hamburg-Mannheimer Versicherungs-AG er medlemmer, om det så også dækker Bavaria uklart. For eksempel er Lloyd's v/First Marine A/S klart medlem.
http://www.ankeforsikring.dk/Om_anke...Medlemmer.aspx
Et forsikringsselskab skal overholde de regler der er for den brancheforening de er mellem af, Bavaria er ikke medlem af nogen danske Brancheforeninger så vidt jeg ved, men skal stadig overholde loven.
|
Ja -BAVARIA er via vores rykforsikringselskaber medlem ..
og Værnetinget er sø og handelsretten i KBH ..
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,930
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Davidtiz |
|