|
 |

07-08-2011, 22:50
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Marex var også i søgeren da jeg kiggede båd. En pragtfuld båd.
Jeg har dog svært ved at tro på at den tunge båd kan gå 30 knob med en 216 HK diesel.
http://www.baadmagasinet.dk/index.php?sid=15&cid=1009
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

12-08-2012, 17:30
|
|
Lad mig lige genoplive denne 1 år gamle tråd
Vi har jo en længere proces i sådan noget her. Men nu er beslutningen jo taget, og vi har skrevet kontrakt med Yachtbroker, om at sælge vores båd.
Så er den anden proces også gået igang, hvilken båd skal vi have ( og skal vi have båd i det hele taget ).....
Som nogen måske har luret, har vi været ude at kigge på en Princess 38 flybridge og en Broom Ocean 37. Og specielt jeg er i vildrede, meget faktisk....
Den type båd som jeg spørger til i denne tråd, er stadig inde i billedet. Jeg må dog også erkende at jeg er lidt gammeldags, og jeg sætter pris på klassisk skønhed, sådan helt generelt. Derfor også mit spørgsmål omkring hvad der definerer en klassiker....
Jeg er faldet et par gange over en Gruno 1100 Fly, som jo er en stålbåd, derfor tråden om stålbåde....
Suk jeg synes det er svært.....
Forhåbentlig vil messen i Hamborg give flere svar end spørgsmål....
|

12-08-2012, 17:42
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Jeg mener ClausA ovre på Baadsnak har en ret stor stålbåd, og måske kunne du udveksle erfaringer med ham. Du er jo efterhånden oppe i en størrelse (altså mht. båden), hvor det tynder ud i folk med erfaring. I hvert fald på de bådfora jeg kender.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

12-08-2012, 18:07
|
|
Ja jeg er godt klar over, at det båd segment jeg efterhånden bevæger mig i, ikke er der flertallet af Fenderen bruger er....
Men som dig kender jeg ikke andre sider, hvor flertallet af brugere ikke ligner de der er her.
Men det tager jeg med, og lytter til de input der nu måtte være. Ligesom jeg er begyndt at banke på ved de større både, og simpelthen bare spørge ejerne
Jeg kan spørge grænsende til det irriterende 
|

12-08-2012, 18:44
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Har du set denne ?
http://www.dba.dk/fairline-36-sedan-...ad/id-82929288
Det er en dejlig båd, den topper ca ved 27 knob.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

12-08-2012, 19:22
|
|
Ja jeg har faktisk kigget på den flere gange.
Det kan godt være, det går i den retning. Konen mener at agterdækket er helt perfekt.
Jeg er lidt i tvivl omkring vind og vejr på sådan en flybridge. Både når vi sejler, men også vind følsonheden når vi skal til kaj....
|

12-08-2012, 20:59
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
På flyen er det som på enhver anden åben båd, men selvfølgelig er der en del læ bag det negative vindspejl, med et kanon udsyn, evt marsvin og sæler spottes let derfra.
Min søster og svoger har en magen til de så en hel del flere end vi gjorde fra Coronetten.
De har bovpropel, og han kan stort set kaste den ind alle steder efterhånden.
De to maskiner gør det en del nemmere at håndtere den end en med en enkelt aksel, du kan jo kompensere for vind alt efter hvad for en maskine du bruger.
Rattet bruges slet ikke i havnemanøvre.
Eneste minus er at der ikke er en låge fra badeplatformen til agterdækket, ellers en fed båd på næsten 40 fod (39 fod 11 tommer)
Helt sikkert en båd jeg ville se nærmere på hvis det var i den prisklasser vi ledte.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

23-08-2012, 06:49
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Ja jeg er godt klar over, at det båd segment jeg efterhånden bevæger mig i, ikke er der flertallet af Fenderen bruger er....
Men som dig kender jeg ikke andre sider, hvor flertallet af brugere ikke ligner de der er her.
Men det tager jeg med, og lytter til de input der nu måtte være. Ligesom jeg er begyndt at banke på ved de større både, og simpelthen bare spørge ejerne
Jeg kan spørge grænsende til det irriterende 
|
Har du søgt på www.baylinerfan.dk der er en del der har ret store baylinere, de må om muligt komme med tips og trix.
|

23-08-2012, 11:59
|
|
Det har jeg ikke, men det vil jeg da prøve, takker.
|

23-08-2012, 21:47
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,618
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, randykt7 |
|