|
|
04-06-2011, 18:14
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
|
|
speed ud, ro hjem :-(
15hk suzuki 4takt 2 cyl 2007 motor.
Går ud i tomgang når den bliver varm og vil ikke starte før den er kølet noget af.
Det startede efter at vi for 4 uger siden var ude og fiske, og sejlede i tomgang i ca 1 time. Det gik fint, men da vi skulle tilbage, bøvsede den nogle gange.
For 1 uge siden var vi ude i vind og hård sø. Ud gik det fint. Ind sejlede vi med kvartgas mod høje bølger, og pludselig gik motor ud. Den var så til at starte igen, og vi kom ind på halvgas, for den ville ikke gå rent på mindre.
Idag tog vo ud og sejjle, den startede fint, fuld gas ned t Langholm gik fint, da jeg tog gassen af gik den ud. Og ville ikke starte igen.
Ud med årerne, og ro i 45 min, så kunne jeg starte motor igen, men kun på fuldgas. Da vi kom ind og fik lagt til, fik jeg gang i motor igen, og der lød den som den kun gik på en cylinder.
Hvad kan det være?
Jo, da jeg forsøgte at starte nede ved langholm, sprang den indimellem igang, men gik ud efter 2 slag.
Tændrør så fine ud idag før vi startede.
|
04-06-2011, 18:45
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2011
Bopæl: Søborg
|
|
Det er da den høje sø der har fået rystet tanken så meget at den har fået suget noget lort med op..
Rens karburator og den spiller igen.. Bare mit bud :-)
|
04-06-2011, 19:02
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
|
|
Ovenstående er slet ikke et tosset bud. Det kunne meget vel lyde som vand i benzinen eller snavs på noget i carben det skal nok gå
|
04-06-2011, 19:17
|
Amfibiedyr
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Ovenstående er slet ikke et tosset bud. Det kunne meget vel lyde som vand i benzinen eller snavs på noget i carben det skal nok gå
|
Men - hvorfor kan den starte når den er kold, og går ud når den er varm? Det giver ikke mening i.ft snavs i karben?
Men takker for de gode forslag.
|
04-06-2011, 19:58
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
|
|
Det hænger da meget godt sammen med at det er vand i svømmerhuset, når den så er varm er det mere fugt end den kan komprimere og antænde !?
|
04-06-2011, 20:33
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
|
|
Det er ofte sådan at benzin dampe der står i indsugning og cyl tænder let når det er koldt. Men når der er kommet noget Varme på og der bliver rusket op i benzinen og snavset så dør den da det overgår brændetal. Det noget fint følsomt noget...
|
05-06-2011, 22:07
|
Amfibiedyr
|
|
|
|
Tak for tips.
Hiver den op af vandet og skiller svømmerhuset ad og blæser det igennem - og glæder mig til at sejle uden problemer.
Jeg fandt på en enkel problemløsning under dagens test-sejlads, hver gang den gik ud, skulle motoren lige vippes helt op og ligge lidt, så ned med dne - og vupti, kunne den starte. Tyder i den grad på snavs/vand i svømmerhuset.
|
05-06-2011, 22:32
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
|
|
Husk ved sammel lejlighed at få tømt hele brændstofsystemet, tank, filter, slanger m.m. så der ikke er vand tilbage andre steder i systemet.
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
15-06-2011, 09:04
|
Amfibiedyr
|
|
|
|
Tak for tips.
Jeg skilte det ad og blæse igennem, og den kører nu som en drøm.
Jeg fandt så under arbejdet at der sandelig er en dræn-skrue på siden af karburatoren, så svømmerhuset kan tømmes uden at skille motoren af :-) - meget rart ude på vandet.
Gode hilsner
Jens Jakob
|
15-06-2011, 09:09
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
|
|