» Online brugere: 274 |
0 medlemmer og 274 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

04-06-2011, 18:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Ovenstående er slet ikke et tosset bud. Det kunne meget vel lyde som vand i benzinen eller snavs på noget i carben  det skal nok gå 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

04-06-2011, 18:17
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Indlæg: 169
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Ovenstående er slet ikke et tosset bud. Det kunne meget vel lyde som vand i benzinen eller snavs på noget i carben  det skal nok gå 
|
Men - hvorfor kan den starte når den er kold, og går ud når den er varm? Det giver ikke mening i.ft snavs i karben?
Men takker for de gode forslag.
|

04-06-2011, 18:58
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2011
Bopæl: Søborg
Indlæg: 17
|
|
Det hænger da meget godt sammen med at det er vand i svømmerhuset, når den så er varm er det mere fugt end den kan komprimere og antænde !?
|

04-06-2011, 19:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Det er ofte sådan at benzin dampe der står i indsugning og cyl tænder let når det er koldt. Men når der er kommet noget Varme på og der bliver rusket op i benzinen og snavset så dør den da det overgår brændetal. Det noget fint følsomt noget...
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

05-06-2011, 21:07
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Indlæg: 169
|
|
Tak for tips.
Hiver den op af vandet og skiller svømmerhuset ad og blæser det igennem - og glæder mig til at sejle uden problemer.
Jeg fandt på en enkel problemløsning under dagens test-sejlads, hver gang den gik ud, skulle motoren lige vippes helt op og ligge lidt, så ned med dne - og vupti, kunne den starte. Tyder i den grad på snavs/vand i svømmerhuset.
|

05-06-2011, 21:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Husk ved sammel lejlighed at få tømt hele brændstofsystemet, tank, filter, slanger m.m. så der ikke er vand tilbage andre steder i systemet.
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

15-06-2011, 08:04
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Indlæg: 169
|
|
Tak for tips.
Jeg skilte det ad og blæse igennem, og den kører nu som en drøm.
Jeg fandt så under arbejdet at der sandelig er en dræn-skrue på siden af karburatoren, så svømmerhuset kan tømmes uden at skille motoren af :-) - meget rart ude på vandet.
Gode hilsner
Jens Jakob
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,626
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, CafiolazUsemi |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:11.