» Online brugere: 148 |
0 medlemmer og 148 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

27-10-2008, 16:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
jeg havde en del stumper af spånplade til at ligge så jeg lavede sådanne en her, en aften jeg kedede mig.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

27-10-2008, 17:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
|

27-10-2008, 19:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
|
jes det er gæsteværelset så når jeg bliver forvist er det da dejlig jeg har min SX
 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

25-11-2008, 20:57
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Drevdonkraft
Her er min hjemmefuskede drevdonkraft, med vippe og hejsefunktion.
|

25-11-2008, 21:01
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Den ser super ud - tit skaæ drevet jo vippes/løftes lidt for at komme på og den mulighed har din konstruktion jo i modsætning til de andre
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

25-11-2008, 22:16
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg er ved at udvikle en elektrisk drevdonkraft i to versioner:
1) Drevdonkraft med 900 mm vandring, når drevet skal repareres.
2) Drevdonkraft med ca. 300 mm vandring, når drevet skal monteres på båden.
Løftesøjlen vil blive udført i anodiseret aluminium, BOSCH 24V DC viskermotor, indvendige mekaniske endestopskontakter, 2-løbet trapezgevindspindel
( selvspærrende ) med 3 mm stigning og en hastighed på ca. 20 mm/sek., afhængigt af elektroniksystemet.
Elektronikken vil bestå af en batteripakke med en kapacitet på 4.5 Ah,
AC/DC lader og mulighed for tilslutning af mange forskellige typer betjeningsenheder.
Alternativt, vil jeg benytte elektronik med AC/DC system dog uden mulighed for batteridrift.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

26-11-2008, 19:37
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Det lyder interessant - billeder??
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

05-01-2009, 16:30
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Jeg er ved at udvikle en elektrisk drevdonkraft i to versioner:
1) Drevdonkraft med 900 mm vandring, når drevet skal repareres.
2) Drevdonkraft med ca. 300 mm vandring, når drevet skal monteres på båden.
Løftesøjlen vil blive udført i anodiseret aluminium, BOSCH 24V DC viskermotor, indvendige mekaniske endestopskontakter, 2-løbet trapezgevindspindel
( selvspærrende ) med 3 mm stigning og en hastighed på ca. 20 mm/sek., afhængigt af elektroniksystemet.
Elektronikken vil bestå af en batteripakke med en kapacitet på 4.5 Ah,
AC/DC lader og mulighed for tilslutning af mange forskellige typer betjeningsenheder.
Alternativt, vil jeg benytte elektronik med AC/DC system dog uden mulighed for batteridrift.
|
Det lyder rigtig spændende. Hvis vi skrev 1999 i dag, var der sikkert nogle dommedagsprofeter som ville anbefale dig at Y2K sikre den :-)
Til dem der ikke kan huske hvad "Y2K sikring" gik ud på, så var det et delvist hysteri som blev pisket op af pressen og velsagtens også folk med økonomiske interesser i elektronisk (EDB) udstyr.
Jeg siger hysteri, fordi det var fremme i pressen, at der var risiko for at alt med elektronik i, ville gå i sort, når vi skiftede fra 1999 til 2000. Først nogen tid senere, kom der lidt opmærksomhed på, at det nok ikke gjaldt det elektronik som ikke var datostyret.
Der var nogle vanvittige personer som havde gemt sig i bunkere, med et større forråd af mad, fordi de frygtede dommedag nytårsaften 1999, vorherrebevares......
Jaja, det er da altid nemmest at være bagklog, men der var altså noget hysteri dengang.
|

01-02-2009, 09:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Jeg er ved at udvikle en elektrisk drevdonkraft i to versioner:
1) Drevdonkraft med 900 mm vandring, når drevet skal repareres.
2) Drevdonkraft med ca. 300 mm vandring, når drevet skal monteres på båden.
Løftesøjlen vil blive udført i anodiseret aluminium, BOSCH 24V DC viskermotor, indvendige mekaniske endestopskontakter, 2-løbet trapezgevindspindel
( selvspærrende ) med 3 mm stigning og en hastighed på ca. 20 mm/sek., afhængigt af elektroniksystemet.
Elektronikken vil bestå af en batteripakke med en kapacitet på 4.5 Ah,
AC/DC lader og mulighed for tilslutning af mange forskellige typer betjeningsenheder.
Alternativt, vil jeg benytte elektronik med AC/DC system dog uden mulighed for batteridrift.
|
Sådanne løftesøjler kan givetvis findes færdige, idet Linak på Als har specialiceret sig i bl.a løftesøjler til borde og andre møbler (har arbejdet der, så jeg har set en del varianter over temaet).... Det kunne måske være en idé at få fat i en søjle derfra istedet for at opfinde den dybe tallerken igen 
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,587
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, RobertTralk |
|