» Online brugere: 174 |
0 medlemmer og 174 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

18-04-2011, 21:00
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Hvorfor har du/i iøvrigt valgt at købe nyt drev og transom? Det må da også hæve prisen en del?
|
Det er ikke et valg jeg har taget, men Tommy fra Stenteq har fortalt mig hvad der bør skiftes og han siger en ny motor med komplet drivlinie er det der skal til, så jeg går ud fra at der noget galt med mit drev.
|

18-04-2011, 21:04
|
|
hvad koster sådan en drivlinie?
|

18-04-2011, 21:10
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by LarsG
Det er ikke et valg jeg har taget, men Tommy fra Stenteq har fortalt mig hvad der bør skiftes og han siger en ny motor med komplet drivlinie er det der skal til, så jeg går ud fra at der noget galt med mit drev.
|
Fejler dit drev også noget ?
Jeg forstod på oplysningen på BS at dit transomhus trænger til reparation (bælge, leje mv) og watershutters i udstødningen.
Med en komplet ny drivlinie vil i trods alt blive godt sejlende i mange år (forhåbentlig), og prisen med ferskvandskøling er 89.990 kr ifølge Ketner, så spørgsmålet er hvad er prisen for en bobtail motor med ferskvandskøling ?
Måske betaler man ikke ret meget ekstra for nyt transsomhus og drev ?
|

18-04-2011, 21:26
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Fejler dit drev også noget ?
Jeg forstod på oplysningen på BS at dit transomhus trænger til reparation (bælge, leje mv) og watershutters i udstødningen.
Med en komplet ny drivlinie vil i trods alt blive godt sejlende i mange år (forhåbentlig), og prisen med ferskvandskøling er 89.990 kr ifølge Ketner, så spørgsmålet er hvad er prisen for en bobtail motor med ferskvandskøling ?
Måske betaler man ikke ret meget ekstra for nyt transsomhus og drev ?
|
Jeg må også tilslutte mig iden med alt nyt,
det nytter ikke ret meget med en ny motor, og så nye bælge, og transomleje, fremtiden kan ingen vide noget om, men når motoren er frostsprunget, hvad så med drevet, har der bare ligget en smule vand i gearhuset er det også færdigt, trimpumpe, trimcylender osv, så kommer du aligevel ikke ud at sejle, når alt bliver skiftet er det bare at komme der ud af.
Der er sikkert en indbygget rabat ved at købe en komplet drivline frem for kun motor.
Jeg ville som skrevet før, også selv om jeg syntes det er mega surt og mange penge, vælge "ny" løsningen.
Se evt på Baadsnak, her havde klopf brugt mange penge på gammelt og til ingen verdens nytte, der er kommet alt nyt i, og er først klar til at sejle nu.
Rolf fra nyt drev, har ikke sejlet mere end samlet et par timer de sidste mange år i dollerprinsessen, også selv om han har brugt hammerende mange penge på vedliogehold og rep af samme drev flere gange, og her på siden ulman som også skriver om defekte motore osv.
Er man selv mekanikkertype er brugt i orden og er man kontortype, bør man holde sig til nyt der virker, desuden er der jo også 2 år garenti på så hvis du overholder service skal du ikke bekymre dig de næste 2 år, og selvfølge holder sådan en motor meget længre end det, bare den bliver serviseret som den skal, her tænker jeg på olieskift og frostsikring, osv osv...
|

19-04-2011, 06:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by molboen
Rolf fra nyt drev, har ikke sejlet mere end samlet et par timer de sidste mange år i dollerprinsessen, også selv om han har brugt hammerende mange penge på vedliogehold og rep af samme drev flere gange
|
Arh, det er en sandhed med modifikationer.
Båden har sejlet mange timer siden 2004, hvor jeg købte den. Sidste år blev det rigtig nok kun til 38 min. sejlads, men det var udelukkende pga. arbejde.
Der er kommet brugt underhus på een gang og repareret to sæsoner efter.
Drevet der sidder på nu er fabriksnyt årgang 2009, og er leveret til test og afprøvning af GLM USA.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

19-04-2011, 07:32
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Arh, det er en sandhed med modifikationer.
Båden har sejlet mange timer siden 2004, hvor jeg købte den. Sidste år blev det rigtig nok kun til 38 min. sejlads, men det var udelukkende pga. arbejde.
Der er kommet brugt underhus på een gang og repareret to sæsoner efter.
Drevet der sidder på nu er fabriksnyt årgang 2009, og er leveret til test og afprøvning af GLM USA.
|
OK da, jeg huskede lidt forkert.
Men fakta er at du ende op med nyt i stædet for at blive ved med at rep. det gamle ikk. lige som at du også er ved at lave noget på motoren som jeg husker det, hvorfor det, for at få en V8 i den eller bare for at få den til at se mere lækker ud ??
Det jeg helt bestemt prøver at sige "skrive" er, kan man selv lave tingende er brugt helt fint, så længe man selv kan fixe det, men er man kontornusser og ikke laver noget selv er glæden meget støre ved noget som er nyt mange år frem i tiden, og hvis han vælger at sælge båden om 3-4-5 år, kan han stadivæk sælge den med relativ ny motor, så har han hævet prisen på den, så har han meget mere at lægge i bytte på en anden og støre båd, som også har været i tale lidt længere oppe i tråden.
|

19-04-2011, 07:43
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by molboen
Er man selv mekanikkertype er brugt i orden og er man kontortype, bør man holde sig til nyt der virker,
|
Det efterlader jo så et mega stort felt af dem der hverken er mekanikere eller kontortype. Elektrikere, kokke, malere, tømrere, smede... osv. 
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

19-04-2011, 10:07
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Det efterlader jo så et mega stort felt af dem der hverken er mekanikere eller kontortype. Elektrikere, kokke, malere, tømrere, smede... osv. 
|
DU glemte antennemænd
|

19-04-2011, 14:56
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by molboen
DU glemte antennemænd
|
Korrekt. Antænnemænd kan heller ikke lave motorer. Kun mekanikere  , og endda måske kun marinemotormekanikere.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

19-04-2011, 21:25
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Stenteq er så vidt jeg husker kølemontør af uddannelse 
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,629
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Plasticbhq |
|