Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 175
0 medlemmer og 175 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 18-04-2011, 21:10
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Citér:
Originally Posted by LarsG Se indlæg
Det er ikke et valg jeg har taget, men Tommy fra Stenteq har fortalt mig hvad der bør skiftes og han siger en ny motor med komplet drivlinie er det der skal til, så jeg går ud fra at der noget galt med mit drev.
Fejler dit drev også noget ?

Jeg forstod på oplysningen på BS at dit transomhus trænger til reparation (bælge, leje mv) og watershutters i udstødningen.

Med en komplet ny drivlinie vil i trods alt blive godt sejlende i mange år (forhåbentlig), og prisen med ferskvandskøling er 89.990 kr ifølge Ketner, så spørgsmålet er hvad er prisen for en bobtail motor med ferskvandskøling ?

Måske betaler man ikke ret meget ekstra for nyt transsomhus og drev ?
Reply With Quote
Gammel 18-04-2011, 21:26
molboen molboen er offline
Landkrabbe

Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Fejler dit drev også noget ?

Jeg forstod på oplysningen på BS at dit transomhus trænger til reparation (bælge, leje mv) og watershutters i udstødningen.

Med en komplet ny drivlinie vil i trods alt blive godt sejlende i mange år (forhåbentlig), og prisen med ferskvandskøling er 89.990 kr ifølge Ketner, så spørgsmålet er hvad er prisen for en bobtail motor med ferskvandskøling ?

Måske betaler man ikke ret meget ekstra for nyt transsomhus og drev ?
Jeg må også tilslutte mig iden med alt nyt,

det nytter ikke ret meget med en ny motor, og så nye bælge, og transomleje, fremtiden kan ingen vide noget om, men når motoren er frostsprunget, hvad så med drevet, har der bare ligget en smule vand i gearhuset er det også færdigt, trimpumpe, trimcylender osv, så kommer du aligevel ikke ud at sejle, når alt bliver skiftet er det bare at komme der ud af.

Der er sikkert en indbygget rabat ved at købe en komplet drivline frem for kun motor.
Jeg ville som skrevet før, også selv om jeg syntes det er mega surt og mange penge, vælge "ny" løsningen.

Se evt på Baadsnak, her havde klopf brugt mange penge på gammelt og til ingen verdens nytte, der er kommet alt nyt i, og er først klar til at sejle nu.
Rolf fra nyt drev, har ikke sejlet mere end samlet et par timer de sidste mange år i dollerprinsessen, også selv om han har brugt hammerende mange penge på vedliogehold og rep af samme drev flere gange, og her på siden ulman som også skriver om defekte motore osv.
Er man selv mekanikkertype er brugt i orden og er man kontortype, bør man holde sig til nyt der virker, desuden er der jo også 2 år garenti på så hvis du overholder service skal du ikke bekymre dig de næste 2 år, og selvfølge holder sådan en motor meget længre end det, bare den bliver serviseret som den skal, her tænker jeg på olieskift og frostsikring, osv osv...
Reply With Quote
Gammel 19-04-2011, 06:25
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by molboen Se indlæg
Rolf fra nyt drev, har ikke sejlet mere end samlet et par timer de sidste mange år i dollerprinsessen, også selv om han har brugt hammerende mange penge på vedliogehold og rep af samme drev flere gange
Arh, det er en sandhed med modifikationer.

Båden har sejlet mange timer siden 2004, hvor jeg købte den. Sidste år blev det rigtig nok kun til 38 min. sejlads, men det var udelukkende pga. arbejde.
Der er kommet brugt underhus på een gang og repareret to sæsoner efter.
Drevet der sidder på nu er fabriksnyt årgang 2009, og er leveret til test og afprøvning af GLM USA.
Gammel 19-04-2011, 07:32
Landkrabbe

Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Arh, det er en sandhed med modifikationer.

Båden har sejlet mange timer siden 2004, hvor jeg købte den. Sidste år blev det rigtig nok kun til 38 min. sejlads, men det var udelukkende pga. arbejde.
Der er kommet brugt underhus på een gang og repareret to sæsoner efter.
Drevet der sidder på nu er fabriksnyt årgang 2009, og er leveret til test og afprøvning af GLM USA.
OK da, jeg huskede lidt forkert.

Men fakta er at du ende op med nyt i stædet for at blive ved med at rep. det gamle ikk. lige som at du også er ved at lave noget på motoren som jeg husker det, hvorfor det, for at få en V8 i den eller bare for at få den til at se mere lækker ud ??

Det jeg helt bestemt prøver at sige "skrive" er, kan man selv lave tingende er brugt helt fint, så længe man selv kan fixe det, men er man kontornusser og ikke laver noget selv er glæden meget støre ved noget som er nyt mange år frem i tiden, og hvis han vælger at sælge båden om 3-4-5 år, kan han stadivæk sælge den med relativ ny motor, så har han hævet prisen på den, så har han meget mere at lægge i bytte på en anden og støre båd, som også har været i tale lidt længere oppe i tråden.
Reply With Quote
Gammel 19-04-2011, 07:43
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Billeder: 32
Citér:
Er man selv mekanikkertype er brugt i orden og er man kontortype, bør man holde sig til nyt der virker,
Det efterlader jo så et mega stort felt af dem der hverken er mekanikere eller kontortype. Elektrikere, kokke, malere, tømrere, smede... osv.
Reply With Quote
Gammel 19-04-2011, 10:07
Landkrabbe

Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Det efterlader jo så et mega stort felt af dem der hverken er mekanikere eller kontortype. Elektrikere, kokke, malere, tømrere, smede... osv.
DU glemte antennemænd
Reply With Quote
Gammel 19-04-2011, 14:56
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Billeder: 32
Citér:
DU glemte antennemænd
Korrekt. Antænnemænd kan heller ikke lave motorer. Kun mekanikere , og endda måske kun marinemotormekanikere.
Reply With Quote
Gammel 19-04-2011, 21:25
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Billeder: 42
Stenteq er så vidt jeg husker kølemontør af uddannelse
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
Gammel 19-04-2011, 22:06
Landkrabbe

Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Stenteq er så vidt jeg husker kølemontør af uddannelse
Som jeg mener at vide så er det, først udannet mekanikker, og efterfølgende kølemontør....

Jeg kan faktisk godt forstå at der skal lidt penge på bordet før at der hjemtrages så dyr en del, sådan er det mange steder at extrem dyre dele kun hjemtages mod forudbetaling.

Kør et smut i silvan og bestil et eller andet, så forudbetaler du også hele beløbet, og kunden kontaktes så når det er ankommet, sådan var det både da jeg selv var GDS rådgiver i silvan, og nu.

ligeledes ved køb over nettet betaler du også først.
i disse tider med finanskrise osv, forstår jeg godt den "sunde" forretningsmoral.

Da jeg selv var selvstændig og kørte som havemand, hvor jeg slog græs, og klippede hæk, kunne jeg ved selvsyn konstatere at selv meget små regninger, på ned til nogle få hundret kr, har jeg sendt til inkasso, så jeg forstår begge sider af samme sag, forbruger og forretningen....
hvor fan er der smilier...
Reply With Quote
Svar

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off