» Online brugere: 257 |
0 medlemmer og 257 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

27-01-2011, 11:04
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Jeg tror ikke at forhandleren/reparatøren er ansvarlig for båden + evt. effekter, når den er indleveret til reparation. Hvis det var sådan, ville mange nok hævde, at deres ROLEX ur + Gucci taske i et afsides liggende opbevaringsrum var stjålet under reparation mv...
Fra min tid hos IVECO, hvor vi repararede/servicerede exportvogne var vi ikke ansvarlige for chaufførens effekter under værkstedsbesøg.
Jeg ved ikke hvor i Polen fabrikanten af Poca´s både holder til, men "kort tid" til udbedring af fejl og mangler tror jeg ikke på - umiddelbart et par måneder.
|
Jeg mener ikke diverse effekter der ikke kommer varen noget ved, jeg snakker om selve varen der bliver indleveret til rep., der har forhandlere ansvaret for varen fra det øjeblik han modtager varen til den er i kundens varetægt igen, det gælder alle typer skader der måtte komme på varen mens den er i forhandlerens varetægt, også tyveri, det er forhandleren også forpligtiget til at sikre varen imod, og bliver den stjålet men den er hos forhandleren, bærer han ansvaret...
|

27-01-2011, 11:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Chribs
Jeg mener ikke diverse effekter der ikke kommer varen noget ved, jeg snakker om selve varen der bliver indleveret til rep., der har forhandlere ansvaret for varen fra det øjeblik han modtager varen til den er i kundens varetægt igen, det gælder alle typer skader der måtte komme på varen mens den er i forhandlerens varetægt, også tyveri, det er forhandleren også forpligtiget til at sikre varen imod, og bliver den stjålet men den er hos forhandleren, bærer han ansvaret...
|
Jeg må være dig svar skyldig.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-01-2011, 11:59
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
|
|
lige et hurtigt spørgsmål, skader bejdsning glasfiber
|

27-01-2011, 12:12
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Jeg synes altså stadig at det er et sidespor.
I første omgang bør du finde ud af om du har et krav på sælger eller du ikke har. Dvs. om du har ret til at få udbedret skaden - eller hvad vi skal kalde det. Måske har du retshjælp via din indboforsikring og så bør du da lige forhøre dig hos en jurist. Hvis du har et krav på sælgeren, skal du altså ikke ligge og forsøge selv at reparere på båden. Det må være nødløsningen hvis du får en lang næse af advokaten. Hvis du begynder at gøre noget selv, er det det samme som at acceptere at du selv står med aben.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

27-01-2011, 12:13
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
|
|
|

27-01-2011, 12:36
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Ikke fordi det er særligt aktuelt, men engang gik et kølstøberi konkurs, og alle, som havde indbragt materialer til deres køl, eller ikke havde afhentet en betalt køl, fik en lang næse, det kom til at indgå i boet, og selv om man havde kvitt. på indleveringen, kom man bare langt ned i listen af kreditorer. IKKE lige noget man regnede med. De kunne så evt. købe deres egen køl på tvangsauktion. Så jeg ville ikke sådan lige lade min båd fragte nogen steder hen.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

27-01-2011, 13:53
|
|
Citér:
Originally Posted by lynæs
Ikke fordi det er særligt aktuelt, men engang gik et kølstøberi konkurs, og alle, som havde indbragt materialer til deres køl, eller ikke havde afhentet en betalt køl, fik en lang næse, det kom til at indgå i boet, og selv om man havde kvitt. på indleveringen, kom man bare langt ned i listen af kreditorer. IKKE lige noget man regnede med. De kunne så evt. købe deres egen køl på tvangsauktion. Så jeg ville ikke sådan lige lade min båd fragte nogen steder hen.
|
Forhandleren har det fulde ansvar, er han noget værd økonomisk er der ikke den store risiko....
Jeg forstår ikke dem der mener at det er for farligt, eller ikke tilrådig at bruge sine reklamationesrettigheder ?, hvad skal man så med garanti og reklamationsret ?...
Henvend dig til den forhandler du har købt den af, og få han til at forklare dig hvad han har tænkt sig at gøre ved problemet, og mener du ikke han griber det rigtigt og seriøst an, så har du både forbrugerrådet og advokater at henvende dig til.....
Og evt. pressen, hvis han er meget grov...
|

27-01-2011, 14:12
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Som man af og til hører i TV'et, kan det være kostbart, langvarigt og næsten umuligt at få sin ret, selv om man har det. Mange handlende er fuldstændig ligeglade med forbrugerrådets afgørelser, f. eks. har vi her på Nordfyn glæden af Danmarks værste bilhandler, udnævnt af tv's forbrugermagasin, men han kører bare videre.
Jeg siger bare " vær forsigtig "
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,151
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Dostavka_qqel |
|