|
» Online brugere: 379 |
| 0 medlemmer og 379 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

27-01-2011, 09:40
|
|
|
|
Der er jo den regel i købeloven der hedder formodningsreglen, og med hensym til en båd, burde en køber formode at den kan holde til at bruges til det den er beregnet til, nemlig at sejle i vand på søer og hav, og det uden at den begynder at ruste osv. Og begynder en båd eller de beslag osv. der er på den, at ruste eller andet, har varen en mangel i forhold til det forventede, og sælger/producent er dermed erstatning-ansvarlig....
Sælger har ansvaret for at få det udbedret på den ene eller anden måde, det kommer ikke dig ved at den skal en tur til fabrikken for at blive repareret, det er sælgers ansvar og udgift..
|

27-01-2011, 09:48
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Chribs
Sælger har ansvaret for at få det udbedret på den ene eller anden måde, det kommer ikke dig ved at den skal en tur til fabrikken for at blive repareret, det er sælgers ansvar og udgift..
|
Jeg synes alligevel at det er et drastisk træk at sende båden retur til værftet i Polen fordi;
- Sker der skade eller tyveri af båden under transporten, er det ejers forsikring som dækker. Dækker den også, hvis båden ikke er i hans varetægt under transporten, reparationen mv. ?
- Hvor lang tid skal man som kunde acceptere, at det tager for at få tingene udbedret på værftet ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-01-2011, 09:54
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
I Søndersø på nordfyn laver de den slags
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

27-01-2011, 10:27
|
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Jeg synes alligevel at det er et drastisk træk at sende båden retur til værftet i Polen fordi;
- Sker der skade eller tyveri af båden under transporten, er det ejers forsikring som dækker. Dækker den også, hvis båden ikke er i hans varetægt under transporten, reparationen mv. ?
- Hvor lang tid skal man som kunde acceptere, at det tager for at få tingene udbedret på værftet ?
|
Mig bekendt bærer den erhversdrivende (forhandleren) ansvaret for båden under en garantirep, ellers ville det også være den letteste sag i verden at blot lade den forsvinde og blot trække på skulderne.
Det gælder for de varer mit firma sælger, vi hæfter for transport udgifter begge veje for garanti-rep, og vi har også ansvaret for varen ikke forsvinder eller bliver skadet den tid vi har varen til rep, og det indtil den igen er hos kunden, så hvorfor skulle der være anderledes med en Båd ?
Det tager vel kun en dag at transportere en båd til Polen på en lastbil... så en sådan garanti rep. skulle helst ikke tage ret lang tid...
|

27-01-2011, 10:39
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by Chribs
Det tager vel kun en dag at transportere en båd til Polen på en lastbil... så en sådan garanti rep. skulle helst ikke tage ret lang tid...
|
Det er bare at stille båden på en trailer med et hav af låse på og så køre den ned på p-pladsen ved nærmeste lystbådehavn. Så kommer der helt automatisk nogen og kører båden til Polen 
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

27-01-2011, 10:47
|
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Det er bare at stille båden på en trailer med et hav af låse på og så køre den ned på p-pladsen ved nærmeste lystbådehavn. Så kommer der helt automatisk nogen og kører båden til Polen 
|
He he he, Så sandt så sandt.... Den havde jeg ikke lige tvistet 
|

27-01-2011, 11:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Chribs
Mig bekendt bærer den erhversdrivende (forhandleren) ansvaret for båden under en garantirep, ellers ville det også være den letteste sag i verden at blot lade den forsvinde og blot trække på skulderne.
Det gælder for de varer mit firma sælger, vi hæfter for transport udgifter begge veje for garanti-rep, og vi har også ansvaret for varen ikke forsvinder eller bliver skadet den tid vi har varen til rep, og det indtil den igen er hos kunden, så hvorfor skulle der være anderledes med en Båd ?
Det tager vel kun en dag at transportere en båd til Polen på en lastbil... så en sådan garanti rep. skulle helst ikke tage ret lang tid...
|
Jeg tror ikke at forhandleren/reparatøren er ansvarlig for båden + evt. effekter, når den er indleveret til reparation. Hvis det var sådan, ville mange nok hævde, at deres ROLEX ur + Gucci taske i et afsides liggende opbevaringsrum var stjålet under reparation mv...
Fra min tid hos IVECO, hvor vi repararede/servicerede exportvogne var vi ikke ansvarlige for chaufførens effekter under værkstedsbesøg.
Jeg ved ikke hvor i Polen fabrikanten af Poca´s både holder til, men "kort tid" til udbedring af fejl og mangler tror jeg ikke på - umiddelbart et par måneder.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-01-2011, 12:04
|
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Jeg tror ikke at forhandleren/reparatøren er ansvarlig for båden + evt. effekter, når den er indleveret til reparation. Hvis det var sådan, ville mange nok hævde, at deres ROLEX ur + Gucci taske i et afsides liggende opbevaringsrum var stjålet under reparation mv...
Fra min tid hos IVECO, hvor vi repararede/servicerede exportvogne var vi ikke ansvarlige for chaufførens effekter under værkstedsbesøg.
Jeg ved ikke hvor i Polen fabrikanten af Poca´s både holder til, men "kort tid" til udbedring af fejl og mangler tror jeg ikke på - umiddelbart et par måneder.
|
Jeg mener ikke diverse effekter der ikke kommer varen noget ved, jeg snakker om selve varen der bliver indleveret til rep., der har forhandlere ansvaret for varen fra det øjeblik han modtager varen til den er i kundens varetægt igen, det gælder alle typer skader der måtte komme på varen mens den er i forhandlerens varetægt, også tyveri, det er forhandleren også forpligtiget til at sikre varen imod, og bliver den stjålet men den er hos forhandleren, bærer han ansvaret...
|

27-01-2011, 12:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Chribs
Jeg mener ikke diverse effekter der ikke kommer varen noget ved, jeg snakker om selve varen der bliver indleveret til rep., der har forhandlere ansvaret for varen fra det øjeblik han modtager varen til den er i kundens varetægt igen, det gælder alle typer skader der måtte komme på varen mens den er i forhandlerens varetægt, også tyveri, det er forhandleren også forpligtiget til at sikre varen imod, og bliver den stjålet men den er hos forhandleren, bærer han ansvaret...
|
Jeg må være dig svar skyldig.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-01-2011, 12:59
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
|
|
lige et hurtigt spørgsmål, skader bejdsning glasfiber
|

27-01-2011, 13:12
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Jeg synes altså stadig at det er et sidespor.
I første omgang bør du finde ud af om du har et krav på sælger eller du ikke har. Dvs. om du har ret til at få udbedret skaden - eller hvad vi skal kalde det. Måske har du retshjælp via din indboforsikring og så bør du da lige forhøre dig hos en jurist. Hvis du har et krav på sælgeren, skal du altså ikke ligge og forsøge selv at reparere på båden. Det må være nødløsningen hvis du får en lang næse af advokaten. Hvis du begynder at gøre noget selv, er det det samme som at acceptere at du selv står med aben.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,364
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, EdwardOpemy |
|