Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer

Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer Her kan du skrive om dine erfaring med diverse værksteder, marinebutikker og webshoper.

» Online brugere: 234
0 medlemmer og 234 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,268, 26-08-2025 at 07:32.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 19-12-2010, 02:29
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg kender ikke til juraen indenfor bådbranchen omkring opretholdelse af garantiordningen på en fabriksny drivlinie. Indenfor autobranchen kan en bil under fabriksgarantien få udført service på ikke aut. værksted f.eks. AutoMester uden at det stiller forbrugeren dårligere ved en evt. garantisag på bilen. Det skal nævnes, at flere bilimportører har en begrænset kulancekonto overfor de kunder, som vælger et andet værksted end det autoriserede.

Jeg ved at den danske Mercruiser importør har lavet et 5 års garantiprogram på deres motorer, drev og transom, hvor garantien kun kan opretholdes, hvis drivlinien er serviceret efter de anbefalede foreskrifter på et autoriseret værksted og med originale reservedele. Hvorvidt det rent juridisk er lovligt ved jeg ikke. Normal garantiperiode er efter gældende dansk lovgivning.
Så vidt jeg husker er serviceintervallerne min. 1 gang årligt eller for hver 100 timer, hvad der måtte indtræffe først.

Om garantidækningen kun er gældende, hvis et aut. værksted også har sørget for vinter- og forårsklargøringen må jeg være dig svar skyldig, for med de priser som det efterhånden koster, så bliver det godt nok kostbart i længden.
Ulempen ved den lange garanti og ikke mindst at man som kunden tvinges til at få udført service og vedligeholdelse på et aut. værksted er ubetinget, at Mercruiser kan reducere serviceintervallerne, og vupti så skal hele molevitten serviceres oftere og oftere med større udgifter til følge.

Jeg ved at Mercruiser for ganske nylig har været nødsaget til at tilbagekalde en del Alpha One Gen II drev pga. alvorlige fabrikationsfejl. Fejlene udbedres ikke af et værksted, men som forbruger får du ombyttet dit drev - det er værd at undersøge, om dit drev er et af de implicerede og som dermed skal ombyttes inden videre sejlads er sikkert. Mercruiser oplyser ikke om hvilke fejl der er tale om blot at drevet skal ombyttes ASAP.
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 19-12-2010 kl. 07:16.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 20-12-2010, 17:00
erjohans
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ved du hvilken årgang drev der bliver tilbagekaldt, for jeg har ikke hørt om dette
Reply With Quote
  #3  
Gammel 20-12-2010, 17:07
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by erjohans Se indlæg
Ved du hvilken årgang drev der bliver tilbagekaldt, for jeg har ikke hørt om dette
Nej, desværre.

Importøren oplyser hverken omkring de implicerede serienumre eller årgang. Jobbet med at finde de berørte drev skal gøres ud fra hvert enkelt drevnummer.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 20-12-2010, 17:42
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Casper - Kan du ikke se på fakturaen hvad der med fulgte? Syntes ellers både Bent og Lasse var/er meget gode til at udspecificere deres faktura.

På uscoastguards website er der en del recalls fra forskellige producenter.
http://www.uscgboating.org/recalls/r...rcury&sort=mic
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #5  
Gammel 20-12-2010, 21:10
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
jo jeg kan nok godt finde fakturen,hvis det er fordi vi skal se hvad der er lavet,regner dog kraftigt med der er lavet det der skal til som minimum for at garantien holdt,vinterkonservering har jeg selv klaret hvis det er fordi du mener prisen er lille,så er der lige alt med drevet det har volvo jo betalt ,alt det der med af/på samt dornen i motoren/opretning,,,,,,,,,,,Ps .nej jeg har bestemt ikke aktier i AH marine men føler mig meget godt behandlet også er det det eneste autoriseret volvo værksted nær Fr.sund jeg er personligt glad for at jeg har valgt autoriseret ,selvom andre nok kunne have lavet det for mig fx den lokale på havnen
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,339
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PaulineMau
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:32.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden