|
 |

24-03-2010, 08:03
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
der plejer at sidde 2 pakdåser i vandpumpen. den ene vender mod pumpen og holder vandet på plads og den anden vender mod motoren og holder olien der. der er ca 1 cm imellem pakdåserne og der er boret et lille hul i bunden så man kan se om der er gået en pakdåse og hvilken der er gået. Købes de alm billige pakdåser er fjederen ikke rustfri men købes marine er den rustfri 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

24-03-2010, 08:20
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
der plejer at sidde 2 pakdåser i vandpumpen. den ene vender mod pumpen og holder vandet på plads og den anden vender mod motoren og holder olien der. der er ca 1 cm imellem pakdåserne og der er boret et lille hul i bunden så man kan se om der er gået en pakdåse og hvilken der er gået. Købes de alm billige pakdåser er fjederen ikke rustfri men købes marine er den rustfri 
|
Hej Goffy.
vandpumpen på den er ikke særlig gammel på den men jeg overvejer at sætte en standard auto version på den nu hvor den skal bygges om til ferskvands køling.
__________________
Så længe det knager holder det
20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
|

24-03-2010, 09:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by mjp
Hej Goffy.
vandpumpen på den er ikke særlig gammel på den men jeg overvejer at sætte en standard auto version på den nu hvor den skal bygges om til ferskvands køling.
|
jeg tror ikke vi snakker om den samme pumpe. på marine udgaven af motoren er der ikke cirkulationspumpe på som på bil. Jeg snakker om pumpen som er monteret på enden af knasten og suger søvand ind. den skal du jo beholde til at køle dit vand i det lukkede system (veksler) + en cirkulationspumpen til det lukkede system.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Sidst redigeret af goffy; 24-03-2010 kl. 09:20.
|

24-03-2010, 09:52
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
jeg tror ikke vi snakker om den samme pumpe. på marine udgaven af motoren er der ikke cirkulationspumpe på som på bil. Jeg snakker om pumpen som er monteret på enden af knasten og suger søvand ind. den skal du jo beholde til at køle dit vand i det lukkede system (veksler) + en cirkulationspumpen til det lukkede system.
|
okay jeg troede du mente cirkulationspumpen og ikke søvands pumpen.
__________________
Så længe det knager holder det
20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
|

08-04-2010, 15:55
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
|
|
Så har motoren været en tur forbi sandblæseren og det var vist heldigt nok, det viste sig at der var hul i bundkaret og i en frostprop  så det skal lige lappes inden den skal i igen. jeg er også gået i gang med at trimme topstykket slibe ventiler og polere indsugning og udstødnings kanaler så den få luften  . jeg uploader billeder lige så snart jeg får taget mig sammen til at tage dem.
__________________
Så længe det knager holder det
20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
|

08-04-2010, 16:35
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Herligt projekt.
Så er det rart med 12 timers vagter, så der er tid til at lave båden.
Jeg er selv i gang og kunne godt for en tid bruge at arbejde i 12 timers skift, men ellers er jeg helst fri.
Vi har prøvet 12 timers på mit job og det var ingen succes, (Siemens WP. ;-) )
God arbejdslyst.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

09-04-2010, 06:38
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Herligt projekt.
Så er det rart med 12 timers vagter, så der er tid til at lave båden.
Jeg er selv i gang og kunne godt for en tid bruge at arbejde i 12 timers skift, men ellers er jeg helst fri.
Vi har prøvet 12 timers på mit job og det var ingen succes, (Siemens WP. ;-) )
God arbejdslyst.
|
Så er vi jo konkurrenter jeg sidder på kontor hos Vestas  hvad laver du hos Siemens? 12 timers vagter er kun træls den uge man arbejder  ellers er det nu dejlig med al den fritid.
\Michael
__________________
Så længe det knager holder det
20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,504
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, MatilLync |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:11.