Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 201
0 medlemmer og 201 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 13-10-2009, 08:49
jan p's Avatar
jan p jan p er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: midtjylland
Indlæg: 65
Billeder: 3
For mig at se, så er det pladsen der afgør det, det er jo nærmest kun på både i 17-21 fod der reelt er et valg.
Jeg vil til enhver tid vælge indenbordsmotor at flere grunde ( i uprioriteret rækkefølge)

1) man stjæler ikke bare lige en indenbordsmotor
2) jeg elsker badeplatformen når der leges med vandsport. Det samme gør børnene
3) Støjniveauet er lavere fordi motoren ligger lavere. Ved en udenbordsmotor er selve motoren oppe i niveau med rælingen, mens en indenbordsmotor ligge under sædepolstringer med mere
4) ligevægten i båden er bedre
5) indenbordsmotoren er billigere ved anskaffelse
6) Flottere udseende med indenbordsmotor

Ved både under 17 fod skal det være udenbordsmotor for ikke at optage plads i cockpittet

Ellers skal man jo overveje sådan en båd her
Attached Images
File Type: jpg PARTY-BARGE-21_img4977_700.jpg (92.4 KB, 6 views)
__________________
Tahoe Q5i
Mercruiser 4,3 MPI
Alpha one
Reply With Quote
  #2  
Gammel 13-10-2009, 10:58
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja med en 14 fods jolle, står valget mellen åere, og påhængsmotor.
Jeg valgte så påhængsmotoren
Reply With Quote
  #3  
Gammel 13-10-2009, 18:15
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Jeg har valgt påhængsmotor fordi jeg er lidt motormongol, så er det nemmere at smide motoren til service ( eller overbord, når man bliver rigtigt træt af den )
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
  #4  
Gammel 13-10-2009, 18:23
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Jess Se indlæg
Jeg har valgt påhængsmotor fordi jeg er lidt motormongol, så er det nemmere at smide motoren til service ( eller overbord, når man bliver rigtigt træt af den )
det sidste havde jeg ikke tænkt på.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #5  
Gammel 13-10-2009, 18:51
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Jess Se indlæg
Jeg har valgt påhængsmotor fordi jeg er lidt motormongol, så er det nemmere at smide motoren til service ( eller overbord, når man bliver rigtigt træt af den )
.......overbord uha uha,sælger du ikke lidt fordikringer
Reply With Quote
  #6  
Gammel 13-10-2009, 19:23
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by Casper T Se indlæg
.......overbord uha uha,sælger du ikke lidt fordikringer
Jep
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
  #7  
Gammel 15-10-2009, 10:41
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg syntes der er langt bedre plads udnyttelse i en båd med indenbordsmotor.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #8  
Gammel 15-10-2009, 10:59
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Jeg foretrækker indenbords, synes at bagenden er pænere, når der ikke sidder et stort skrummel af en påhænger. Okay, det er da også lidt blæret med en V8 påhængsmotor.....

Men jeg vil til enhver tid foretrække indenbords. Det er almindelige bilmotorer som er mariniseret, så jeg synes at de er nemmere at arbejde med og finde stumper til, til rimelige priser. Desuden har man også mulighed for selv at skrue en anden motor(diesel måske) sammen med drevet.

Som nogen måske har bemærket, er jeg lidt facineret af vandskibåde, Mastercraft Prostar & Correct Craft Ski Nautique. Jeg synes at konceptet med en motor i midten og fast skrueaksel er dejlig simpelt og bådene kan jo godt flytte sig alligevel. Desuden kan man gå rundt i båden, langs rælingen både i siden og agter, så det er til at tage fra, ved havnemanøvrer.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Jo, hvorfor ikke? Det er jo tiden.. nicolajjetrider Billeder fra træf/ture på vandet 15 06-02-2009 19:30

» Statistikker
Medlemmer: 127,792
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, TemmyPaydaykit
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:04.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden