» Online brugere: 291 |
0 medlemmer og 291 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

13-10-2009, 18:51
|
|
Citér:
Originally Posted by Jess
Jeg har valgt påhængsmotor fordi jeg er lidt motormongol, så er det nemmere at smide motoren til service ( eller overbord, når man bliver rigtigt træt af den ) 
|
.......overbord uha uha,sælger du ikke lidt fordikringer
|

13-10-2009, 19:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
|
|
Citér:
Originally Posted by Casper T
.......overbord uha uha,sælger du ikke lidt fordikringer
|
Jep 
|

15-10-2009, 10:41
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jeg syntes der er langt bedre plads udnyttelse i en båd med indenbordsmotor.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

15-10-2009, 10:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Jeg foretrækker indenbords, synes at bagenden er pænere, når der ikke sidder et stort skrummel af en påhænger. Okay, det er da også lidt blæret med en V8 påhængsmotor.....
Men jeg vil til enhver tid foretrække indenbords. Det er almindelige bilmotorer som er mariniseret, så jeg synes at de er nemmere at arbejde med og finde stumper til, til rimelige priser. Desuden har man også mulighed for selv at skrue en anden motor(diesel måske) sammen med drevet.
Som nogen måske har bemærket, er jeg lidt facineret af vandskibåde, Mastercraft Prostar & Correct Craft Ski Nautique. Jeg synes at konceptet med en motor i midten og fast skrueaksel er dejlig simpelt og bådene kan jo godt flytte sig alligevel. Desuden kan man gå rundt i båden, langs rælingen både i siden og agter, så det er til at tage fra, ved havnemanøvrer.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

17-10-2009, 21:01
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Jeg valgte en båd med indenbordsmotor fordi jeg gik efter et lavt brændstofforbrug, og fordi det skulle være en diesel.
Men jeg forstår ikke at Jan P skriver at de er billigere i anskaffelse, er de virkelig det?
Den seneste udgave af min motor, Vetus 3Cyl, 27Hk koster 66.600kr+moms. Godtnok er det en diesel, men 80.000kr for 27Hk..?
Syntes godtnok det er pebret.
Mvh
|

18-10-2009, 06:14
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: midtjylland
Indlæg: 65
|
|
Citér:
Originally Posted by Norvik20"
Men jeg forstår ikke at Jan P skriver at de er billigere i anskaffelse, er de virkelig det?
Mvh
|
Well, det gælder jo nok ikke generelt, og da slet ikke hvis vi snakker diesel. Jeg har ikke undersøgt det så nøje.
men for Tahoe både gælder det, at de modeller der fåes med både indenbords og udenbords, der er det billigst med indenbordsmotor i samme størrelser.
Det er så også Mercruiser, som der produceres rigtig mange af
__________________
Tahoe Q5i
Mercruiser 4,3 MPI
Alpha one
|

18-10-2009, 10:48
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|

Citér:
Originally Posted by Norvik20"
Jeg valgte en båd med indenbordsmotor fordi jeg gik efter et lavt brændstofforbrug, og fordi det skulle være en diesel.
Men jeg forstår ikke at Jan P skriver at de er billigere i anskaffelse, er de virkelig det?
Den seneste udgave af min motor, Vetus 3Cyl, 27Hk koster 66.600kr+moms. Godtnok er det en diesel, men 80.000kr for 27Hk..?
Syntes godtnok det er pebret.
Mvh
|
Så ville jeg vælge en Solé Diesel, det spanske svar på Vetus. Solé er billigere at købe på, ifht. Vetus og f.eks. Volvo. Jeg sparede ca. 22.000 kr. ifht. Volvo, og fik 3 hk. oveni. Vetus motorer er ligesom Solé mariniserede Mitshubishi dieselmotorer.
Motoren blev leveret direkte fra fabrikken i Spanien. Der blev kun betalt spansk moms, som på daværende tidspunkt var på 16% altså en besparelse på 9%. 
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

18-10-2009, 11:49
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Hej Skibsbyggeren.
Fint tip du kom med der. Nu regner/håber jeg dog ikke med at det bliver nødvendigt de næste (uendeligt) mange år. 
Vetus laver dog også motorer af Ford og Deutz. De sidstnævnte er de rigtig slemme..
Mvh
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,111
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Eldarttb |
|