» Online brugere: 272 |
0 medlemmer og 272 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

21-09-2009, 13:58
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Ja topstykkerne kan revne (tyder på at de mangler lidt erfaring hos VW med konstruktion og design af topstykker til CR topstykker og CR systemer generelt) og dysserne kan sætte sig uhjælpeligt fast i en grad så man må splitte motoren ad og trykke dysserne ud bagfra hvilket resulterer i nye dysser hvis ikke nye dysser og topstykke. Turboladerfejl er også hyppige
Jeg har mig for at problemet mest raporteres på 170+ hk versionerne
Andre motorfabrikanter havde også dette som en børnesygdom som er løst nu - men VW kæmper med det i større stil
BMW var fx ca 2 år om at udradere børnesygdommene på deres CR motorer da de introducerede dem
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

21-09-2009, 14:00
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Ja topstykkerne kan revne (tyder på at de mangler lidt erfarin hos VW med konstruktion og design af topstykker til cr og CR systemer) og dysserne kan sætte sig uhjælpeligt fast i en grad så man må splitte motoren ad og trykke dysserne ud bagfra hvilket resulterer i nye dysser
Jeg har mig for at problemet mest raporteres på 170+ hk versionerne
Andre motorfabrikanter havde også dette som en børnesygdom som er løst nu - men VW kæmper med det i større stil
|
Vores er en 140hk udgave. Hvad jeg har læst mig til er det et problem med modeller fra før 2006, derfor var det en 2006 vi købte, men vi kan have været uheldige at det har været en overgangs model vi har fået.
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
|

21-09-2009, 14:02
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by NarkoKrig
Vores er en 140hk udgave. Hvad jeg har læst mig til er det et problem med modeller fra før 2006, derfor var det en 2006 vi købte, men vi kan have været uheldige at det har været en overgangs model vi har fået.
|
OK jeg kender dog et par 170+ hk der lavede det nummer også
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

21-09-2009, 14:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Min saab 900 S talladega 2,0
Klaret det super indtil jeg skiftede båd og båden begyndte og tage lidt vand ind,
Så fik jeg hængt traileren på min egen bil, og da den så skulle op var den ikke meget får det, trods den kun har kørt 207000km. var koblingen lidt for ringet efter dette træk, puha øv,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

21-09-2009, 15:25
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Har slet ikke en bil der kan trække båd+trailer. Båden vejer godt 2t, og jeg synes det er et problem at finde kombinationen "Bil der kan trække trailer og båd og som er familievenlig og som ikke koster så meget og som er billig i grøn afgift". Men det er jo en prioriteringssag som så meget andet.
|

21-09-2009, 15:40
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: hobro
Indlæg: 142
|
|
min lille hyundai i 20 1,4 crdi 74hk har klare trækket uden problemer selv med det beskedene antal hk. båd og trailer vejer 1200kg og den må desværre ikke trække mere end 1100kg så bilen står for udskiftning.
men til trods for det klare den det rigtig godt.
og problemer med bilen har der ikke været. men den er jo også kun 5mdr gamle. så der skulle gerne ikke ha nogen problemer
|

21-09-2009, 17:22
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Århus
Indlæg: 208
|
|
Her er det med blanede holdbarhedder på vognparken i år
2 X Jeep grand cherokee 2.7 l common rail 2005 Fuldstændig problemfri 120.000 KM og 135.000 KM
Ford F150 Harley davidson 2004 har trukket det helt tunge læs i år uden nogen som helst problemer 75.000 KM
opel vivaro hmmmmm masser af problemer men den er heller ikke blevet skånet. den er pt på værkstedet og skal have ny turbo ny gearkasse nye gear kabler ny kobling ny abs pumpe 147.000KM
Og så den helt store synder VW Touran 2.0 TDI Ved slet ikke hvor jeg skal starte med den.
Den begyndte og bruge lidt vand. så skiftede smc topstykket på garantien.
Den brugte stadig vand.
Så skiftede de topstykke igen denne gang sammen med Turbo og dyser og så i mellem tiden udløb garantien.
Nå men den brugte stadig vand.
Smc siger de kan ikke finde ud af hvad der er galt med den vi må leve med at fylde lidt vand på en gang om måneden når lampen lyste
Vi presser dem lidt og siger det kan ikke passe så kommer de frem til at motor blokken er flækket men den er desværre ikke dækket af garantien så den står for egen regning og de lukker så sagen her det skal lige siges at bilen ikke har været brugt til at trække med den kører kun ærinder.
Nå men vi kører bilen ned til den lokale Automester han siger den kan jeg da sagtens lave bare stil bilen så er den klar i morgen eftermiddag.
Jeg henter bilen dagen efter og den er i orden det var en lille køler som sidder inde i udstødningen som var utæt så der løb kølevæske ud i udstødningen Pris på rep 3000 KR
Meget Meget pinligt for SMC Bilen har kørt 70.000 KM
|

23-09-2009, 10:10
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Ja topstykkerne kan revne (tyder på at de mangler lidt erfaring hos VW med konstruktion og design af topstykker til CR topstykker og CR systemer generelt)
|
Er det de nye Common Rail 2.0 TDI motorer der er problemer med ?
Jeg troede det var den "gamle" pumpe dyse 2.0 TDI ?
|

23-09-2009, 10:31
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Er det de nye Common Rail 2.0 TDI motorer der er problemer med ?
Jeg troede det var den "gamle" pumpe dyse 2.0 TDI ?
|
nej det er CR versionen
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

23-09-2009, 10:55
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
nej det er CR versionen
|
Kom CR versionen af 2.0 TDI ikke først i 2008 (eller deromkring) ?
Så ældre motorer må være af pumpe dyse typen inklusive Narkokrigs.
|

23-09-2009, 11:07
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
det skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed men de par 170+ hk jeg har set var med cr
De seneste PD motorer havde for øvrigt samme problem så det er muligt det omfatter begge modeller
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

23-09-2009, 11:14
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
noget kunne antyde at CR versionen kom i 2006-07 http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswa...Diesel_engines
Men det kan være det kun var på nogle markeder den blev lanceret
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
Sidst redigeret af ENN; 23-09-2009 kl. 11:22.
|

23-09-2009, 11:54
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
|
Bilen er registreret første gang 3 måned 2006, så den er nok lige på grænsen. Jeg må hellere finde motor nummeret når jeg får fingre i den igen, kunne være rart at vide.
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,035
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, SandyPab |
|