Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 203
0 medlemmer og 203 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 14-09-2009, 15:10
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
er den fra tyskland ???
Reply With Quote
  #2  
Gammel 14-09-2009, 15:13
mohabba's Avatar
mohabba mohabba er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
Nein! grønland
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
Reply With Quote
  #3  
Gammel 14-09-2009, 17:52
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg kunne i min vildste fantasi ikke tro andet end at de relativt store diesler med 535 timer blot er kørt til
Mit kendskab til diesel motorer er begrænset både indenfor biler og både, men da diesel motoren primært bruges hvor behovet er langtidig drift og høj trækkraft, ville jeg da tror at dem du kikker på må anses for knap nok brugte

Tærring ville være det som bekymrer mig mest.

Dieselgutterne må på banen med mere kyndig info.!
Lidt info om motoren her http://www.volvo.com/volvopenta/denm...on_engines.htm
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 14-09-2009, 18:06
mohabba's Avatar
mohabba mohabba er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
Ja Lars, det er ikke mange timer. De hævdes at være vinterklargjorte af værksted hver sæson. Så tærring skulle vel være mens de blev blev brugt forholdsvis lidt i sejlsæsonen?

Jeg er bare meget i tvivl om den opsætning med at "slæbe" rundt på 2 drivlinier, frem for en rask 260 hk...herunder vedligehold, reservedele, forbrugshalløj osv.

på den anden side, kan det være betryggende at der er en motor i overskud til at krybe hjem, hvis en motor skulle drille.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
Reply With Quote
  #5  
Gammel 14-09-2009, 18:14
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Nu står der jo Nuuk, Grønland ud for mohabbas Bopæl i profilinfo De farvande deroope, ville jeg personligt til hver en tid vælge 2 frem for 1 motor.
Sikkerhed må alt andet lige vægte højere end økonomi..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #6  
Gammel 14-09-2009, 19:34
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by mohabba Se indlæg
Jeg er bare meget i tvivl om den opsætning med at "slæbe" rundt på 2 drivlinier, frem for en rask 260 hk...herunder vedligehold, reservedele, forbrugshalløj osv.
Jeg har haft den type motor, og den er glimrende. Den trækker på en helt anden måde end en benzinmotor gør - på den gode måde altså. Jeg forstår godt du ikke synes det er sagen med 2 motorer og dertil kommende vedligeholdelse. Men i dette tilfælde ville jeg ikke være i tvivl. En Coronet med 2 * 150HK diesel er da tæt på den optimale båd - sikke et sæt :-)
Og som LarsT skriver er det ekstra sikkerhed i et usikkert farvand. Det er jo ikke Roskilde Fjord du sejler i.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 14-09-2009, 21:21
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
jeg ville ikke være i tvivl om hvad der skulle vælges. Et par dieseler som dem du nævner her med kun 535 timer er jo næsten ikke kørt til endnu.
Om så der lå 2 store V8 benziner i båden så blev det båden med diesel jeg ville vælge.
Alle diesel motorer er jo født med ferskvandskøling og der er næsten eller aldrig tærring på dem. der sejler mange volvo diesler rundt med 30-40 år på bagen
med 2 x 150 diesel HK og de rigtige propeller så er de ingen benziner der kan hamle op med det moment de har.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #8  
Gammel 23-10-2009, 00:12
mohabba's Avatar
mohabba mohabba er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
Ved gennemsyn af motorene undrede det mig at begge kølevandsbeholdere var meget mørke således at man ikke kan pejle væskebeholdningen udefra. Kølevæsken er ellers helt grøn og klar når man kigger igennem påfyldningen.

Det "mørke" viser sig at være en belægning på indersiden der umiddelbart ligner et fint lag rust som let kan tørres af med en finger. Begge motorer har helt den samme belægning i beholderne.

Hvor kommer det fra?
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Finnspeed, Info om deres både? ChristianX Spørgsmål til køb og vurdering af båd 5 06-07-2009 22:43
AIS live info ENN Generelle spørgsmål 2 02-02-2009 21:46

» Statistikker
Medlemmer: 128,151
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Dostavka_qqel
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:47.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden