» Online brugere: 203 |
0 medlemmer og 203 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

14-09-2009, 15:10
|
|
er den fra tyskland ???
|

14-09-2009, 15:13
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Nein! grønland
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|

14-09-2009, 17:52
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jeg kunne i min vildste fantasi ikke tro andet end at de relativt store diesler med 535 timer blot er kørt til 
Mit kendskab til diesel motorer er begrænset både indenfor biler og både, men da diesel motoren primært bruges hvor behovet er langtidig drift og høj trækkraft, ville jeg da tror at dem du kikker på må anses for knap nok brugte
Tærring ville være det som bekymrer mig mest.
Dieselgutterne må på banen med mere kyndig info.!
Lidt info om motoren her http://www.volvo.com/volvopenta/denm...on_engines.htm
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

14-09-2009, 18:06
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Ja Lars, det er ikke mange timer. De hævdes at være vinterklargjorte af værksted hver sæson. Så tærring skulle vel være mens de blev blev brugt forholdsvis lidt i sejlsæsonen?
Jeg er bare meget i tvivl om den opsætning med at "slæbe" rundt på 2 drivlinier, frem for en rask 260 hk...herunder vedligehold, reservedele, forbrugshalløj osv.
på den anden side, kan det være betryggende at der er en motor i overskud til at krybe hjem, hvis en motor skulle drille.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|

14-09-2009, 18:14
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Nu står der jo Nuuk, Grønland ud for mohabbas Bopæl i profilinfo  De farvande deroope, ville jeg personligt til hver en tid vælge 2 frem for 1 motor.
Sikkerhed må alt andet lige vægte højere end økonomi..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

14-09-2009, 19:34
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by mohabba
Jeg er bare meget i tvivl om den opsætning med at "slæbe" rundt på 2 drivlinier, frem for en rask 260 hk...herunder vedligehold, reservedele, forbrugshalløj osv.
|
Jeg har haft den type motor, og den er glimrende. Den trækker på en helt anden måde end en benzinmotor gør - på den gode måde altså. Jeg forstår godt du ikke synes det er sagen med 2 motorer og dertil kommende vedligeholdelse. Men i dette tilfælde ville jeg ikke være i tvivl. En Coronet med 2 * 150HK diesel er da tæt på den optimale båd - sikke et sæt :-)
Og som LarsT skriver er det ekstra sikkerhed i et usikkert farvand. Det er jo ikke Roskilde Fjord du sejler i.
|

14-09-2009, 21:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
jeg ville ikke være i tvivl om hvad der skulle vælges. Et par dieseler som dem du nævner her med kun 535 timer er jo næsten ikke kørt til endnu.
Om så der lå 2 store V8 benziner i båden så blev det båden med diesel jeg ville vælge.
Alle diesel motorer er jo født med ferskvandskøling og der er næsten eller aldrig tærring på dem. der sejler mange volvo diesler rundt med 30-40 år på bagen 
med 2 x 150 diesel HK og de rigtige propeller så er de ingen benziner der kan hamle op med det moment de har.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

23-10-2009, 00:12
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Ved gennemsyn af motorene undrede det mig at begge kølevandsbeholdere var meget mørke således at man ikke kan pejle væskebeholdningen udefra. Kølevæsken er ellers helt grøn og klar når man kigger igennem påfyldningen.
Det "mørke" viser sig at være en belægning på indersiden der umiddelbart ligner et fint lag rust som let kan tørres af med en finger. Begge motorer har helt den samme belægning i beholderne.
Hvor kommer det fra?
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
Similar Threads
|
Emne |
Emne forfatter |
Forum |
Svar |
Sidste indlæg |
Finnspeed, Info om deres både?
|
ChristianX |
Spørgsmål til køb og vurdering af båd |
5 |
06-07-2009 22:43 |
AIS live info
|
ENN |
Generelle spørgsmål |
2 |
02-02-2009 21:46 |
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,151
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Dostavka_qqel |
|