Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 168
1 medlemmer og 167 gæster
semmt
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Se afstemningsresultat: Hvor mange timer har din(e) motor(er) kørt
0-49 timer 9 25.00%
50-99 timer 10 27.78%
100-149 timer 3 8.33%
150-199 timer 1 2.78%
200-249 timer 2 5.56%
250-499 timer 4 11.11%
500-749 timer 4 11.11%
750-999 timer 1 2.78%
+1000 timer 2 5.56%
Stemmer: 36. Du må ikke afgive din stemme

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #35  
Gammel 12-09-2008, 08:25
thomi02 thomi02 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Her
Indlæg: 35
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Hej Michael,

Velkommen til..

935 timer er da temmelig imponerende - Spinner den stadig som en mis og er det så uden større indgreb udover måske lidt manifold og andre knap så rustfridele?

Min Mercury skal vidst nok renoveres hver 500 timer - fedt nok?!?
Takker.

Jeg har ikke haft den fra ny, men der er ikke nogen tegn på den har været åbnet i motoren. Jeg tror dog den har fået den ombytningsturbo som Volvo så gerne vil sælge, for trykket fra turboen overstiger de 0,9 bar min trykmåler til sligt kan håndtere. Den lyder sund, har ingen startvanskeligheder og den oser som kun en Volvo kan når den er kold. Med forårstom båd trækker den stadig 3800 RPM og holder 27 kt.
Det eneste problem jeg har haft med den, er fødepumpen som gav op sidste år. Det havde ikke været det store problem hvis ikke det havde været for 3m bølger.
Ud over det har den haft tabt en møtrik i styregaffelen. Den er normalt ikke noget man piller af båden, og jeg har ikke rørt den, så jeg har en kraftig mistanke om der har været et forsøg på tyveri. Man kan ikke købe skrue/møtrik for sig selv, for Volvo mener der er tale om en vigtig sikkerhedsmæssig detalje (Herre-Gud, det er bare styretøjet), så der skal en ny på - på et tidspunkt. Jeg har med locktite og en møtrik med passende gevind (tommer!) og tykkelse repareret den alligevel. Det har holdt i to sæsonner uden at den viser tegn på at løsne sig igen. Jeg kan dog ikke anbefale løsningnen hvis man ikke har helt styr på sin værksteds- og materialeteori.
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,155
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, RandalGayt
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden