» Online brugere: 305 |
0 medlemmer og 305 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|

27-06-2009, 16:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Hej Sarah, se her, det er en venlig bruger på baadgalleri, som har skrevet det
Citér:
lemper ved 4-takt:
Høj pris
Høj vægt
Har ikke lige så god acceleration og topfart som en 2-takt (mærkes specielt hvis båden bruges til vandsport)
Kræver en del vedligeholdelse som man ofte skal have en fagmand til at kigge på og mange avancerede dele som kan gå i stykker og blive et dyrt bekendtskab
Har tandrem som skal skiftes
Fordele ved gamle alm. 2-takts motorer:
Lav pris
Lav vægt
Enkel konstruktion, dvs. færre dele som kan gå i stykker
Nem at vedligeholde
Kræver service sjældnere end en 4-takt
Ingen tandrem
Maximal acceleration og topfart
Ulemper ved gamle alm. 2-takts motorer:
Støjer meget
Der skal tilsættes 2-takts olie
Lygt fra udstødning
Højt brændstofforbrug
Dårlig for miljøet (og kan derfor ikke godkendes af nyeste regler og sælges vist stort set heller ikke mere)
Fordele ved nye 2-takts motorer (E-Tec, TLDI mv.):
Lav vægt
Miljøvenlig
Enkel konstruktion, dvs. færre dele som kan gå i stykker
Støjsvag (ca. samme niveau som en 4-takt)
Lavt brændstofforbrug (ca. sammen niveau som en 4-takt)
Nem at vedligeholde
Kræver service sjældnere end en 4-takt
Ingen tandrem
Maximal acceleration og topfart
Ulemper ved nye 2-takts motorer (E-Tec, TLDI mv.):
Høj pris
Der skal tilsættes 2-takts olie
Kan i nogle situationer lugte lidt mere fra udstødningen end en 4-takt
|
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,931
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, bruceph3 |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:40.