Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 169
0 medlemmer og 169 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Se afstemningsresultat: Benzin eller Diesel
Benzin: 2 x 4,3 V6 8 40.00%
Diesel: 2 x Mercedes OM 606 12 60.00%
Stemmer: 20. Du må ikke afgive din stemme

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 11-06-2009, 09:44
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg ville ikke et sekund være i tvivl - Benzin..
4.3'erne for mig står for at være nogle at de alle bedste motorer - og de er også i mine øjne skånsomme på benzinfronten.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 11-06-2009, 11:21
Searider Searider er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 91
min kammerat har en searay 265 flybrigde båd med sådan 2stk 4,3 det går dælme godt ca 35 knob og de starter hver gang, selv om den er fra 1988. Forbrugsmæssigt ligger den meget stabilt på ca 0,7 km. pr. liter 20-25 knob, det er meget fint for den type båd, fuld gas sejler den 0,5 km. pr. liter, så de sidste 10 knob koster jo selvfølgelig, men det er jo sjovt at prøve af en gang imellem.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 12-06-2009, 18:21
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Ingen tvivl hos mig: DIESEL...!
2 x 136 HK med 2 x drev.......aaaaahhhhh

Du får et fantastisk godt moment, er hurtigt oppe i fart
og en meget mere økonomisk sejlads, hvilket giver lyst til flere timer på vandet.

272 HK...ja så er den da bestemt heller ikke sløv.
30 knob burde den kunne nå..!

Held og lykke med valget
Reply With Quote
  #4  
Gammel 13-06-2009, 06:53
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
Diesel - Absolut diesel!
Som Strøyer også var inde på - er det noget nemmere at tanke diesel, end benzin i havnene.
Så er der også sådan noget som gensalgsværdi, og salgstid.
Både med benzinmotorer er altså lidt sværere at omsætte.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #5  
Gammel 13-06-2009, 07:17
Searider Searider er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 91
hvorfor ikke lave båden om til enkelt motor installation? så vil du kunne nøjes med en 200hk og samtidig have samme topfart, men helt sikkert lavere brændstofforbrug og ikke mindst: meget mere plads i motorrummet omkring motoren. Det har jeg selv fortrudt, jeg ikke valgte den løsning, da jeg for 2 år siden total renorverede den ene motor.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 14-06-2009, 18:38
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Searider Se indlæg
hvorfor ikke lave båden om til enkelt motor installation? så vil du kunne nøjes med en 200hk og samtidig have samme topfart, men helt sikkert lavere brændstofforbrug og ikke mindst: meget mere plads i motorrummet omkring motoren. Det har jeg selv fortrudt, jeg ikke valgte den løsning, da jeg for 2 år siden total renorverede den ene motor.
Jeg lukkede de gamle OMC Stringer huller i bagenden, sidste år, og har savet to nye huller til SX drev. Så det bliver der ikke lige lavet om på. Jeg holder stædigt ved to motorer.

Ved godt at det er dobbelt af alting, men det kaster også visse fordele af sig. Og så synes jeg at det er federe :-)
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #7  
Gammel 14-06-2009, 20:25
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
En båd som Flyfish´en, er som skabt til to motorer og i øvrigt også født med det. Der er ingen grund til at ændre på denne konstallation.

Jeg holder stadig på, at 2 x 4.3 liter V6´ere er den bedste løsning til FlyFish´en.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Træ eller glasfiberbåd....? jvjensen Generelle spørgsmål 4 13-10-2009 06:49
langt eller kortbenet lille tut Motor 13 14-09-2009 11:46
Er det nyt.... eller er det kendt? JOR Generelle spørgsmål 4 03-06-2009 11:59
gummi eller alulister goffy Generelle spørgsmål 3 06-10-2008 06:19
Indenbords eller påhæng ?? 02power Generelle spørgsmål 2 19-08-2008 11:25

» Statistikker
Medlemmer: 127,513
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, AnjaBidenc
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:07.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden