Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 140
1 medlemmer og 139 gæster
AaronFlick
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Se afstemningsresultat: Benzin eller Diesel
Benzin: 2 x 4,3 V6 8 40.00%
Diesel: 2 x Mercedes OM 606 12 60.00%
Stemmer: 20. Du må ikke afgive din stemme

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 10-06-2009, 08:27
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
prisoverslag.

HOBL: Hvad kan man få for de 2 maskiner du har stående? Kontra hvad skal du ud og betale for 2 diesel
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #2  
Gammel 10-06-2009, 08:51
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
prisoverslag.

HOBL: Hvad kan man få for de 2 maskiner du har stående? Kontra hvad skal du ud og betale for 2 diesel
Når man sidder og kigger Ebay efter Mercere, ser det ud til, at det vil gå nogenlunde lige op.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #3  
Gammel 10-06-2009, 09:52
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
da jeg skiftede min gamle AQ115 med drev 100 i 2005 havde jeg længe gået og funderet og regnet på hvad maskine benzin/diesel jeg skulle vælge.
jeg regnede ikke med båden skulle skiftes de første 6-8 år så gensalgsværdien
så jeg bort fra.
jeg valgte benzin igen volvo 3,0 SX da jeg skulle slippe næsten 60kg mere for en tilsvarende diesel med SX drev.
jeg sejler en del 40-80 mil 1 til 2 weekender hver måned plus 400-500 mil i sommerferien, så der bliver brugt en del benzin men prisforskellen ville nok først være tjent hjem efter 10 år.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 10-06-2009, 10:23
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
da jeg skiftede min gamle AQ115 med drev 100 i 2005 havde jeg længe gået og funderet og regnet på hvad maskine benzin/diesel jeg skulle vælge.
jeg regnede ikke med båden skulle skiftes de første 6-8 år så gensalgsværdien
så jeg bort fra.
jeg valgte benzin igen volvo 3,0 SX da jeg skulle slippe næsten 60kg mere for en tilsvarende diesel med SX drev.
jeg sejler en del 40-80 mil 1 til 2 weekender hver måned plus 400-500 mil i sommerferien, så der bliver brugt en del benzin men prisforskellen ville nok først være tjent hjem efter 10 år.
Når man snakker ny motor, så havde jeg nok gjort det samme. Men I mit tilfælde, hvor jeg har tænkt mig at det skal være brugt (uanset benzin/diesel) og jeg selv kan marinisere Mercedes'erne, så er prisforskellen noget mindre. Det vil næsten koste det samme, sådan hvad jeg lige kan forestille mig.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #5  
Gammel 10-06-2009, 15:40
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Jeg er ikke i tvivl.
Diesel selvfølgelig også på grund af sikkerhed, Men adgangen til brændstof i de forskellige havne synes jeg også er vigtigt. man kan jo ikke have 4X25L dunke til at ligge i båden hele ferien for at hente benzin på en tank i "nærheden"
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #6  
Gammel 10-06-2009, 17:25
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
jeg vil også helst have diesel men økonomien var ikke til det på det tidspunkt
og i dag bruger jeg de sparede 60kg på benzin

__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #7  
Gammel 10-06-2009, 17:28
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Jeg er ikke i tvivl.
Diesel selvfølgelig også på grund af sikkerhed, Men adgangen til brændstof i de forskellige havne synes jeg også er vigtigt. man kan jo ikke have 4X25L dunke til at ligge i båden hele ferien for at hente benzin på en tank i "nærheden"
hvordan skulle jeg klare at sejle fyn og sjælland rundt uden dunke
jeg har dog kun 2 stk.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #8  
Gammel 11-06-2009, 09:44
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg ville ikke et sekund være i tvivl - Benzin..
4.3'erne for mig står for at være nogle at de alle bedste motorer - og de er også i mine øjne skånsomme på benzinfronten.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Træ eller glasfiberbåd....? jvjensen Generelle spørgsmål 4 13-10-2009 06:49
langt eller kortbenet lille tut Motor 13 14-09-2009 11:46
Er det nyt.... eller er det kendt? JOR Generelle spørgsmål 4 03-06-2009 11:59
gummi eller alulister goffy Generelle spørgsmål 3 06-10-2008 06:19
Indenbords eller påhæng ?? 02power Generelle spørgsmål 2 19-08-2008 11:25

» Statistikker
Medlemmer: 129,114
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, AaronFlick
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:41.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden